۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰

فانی:

اقامه نماز جماعت در ۵۵ هزار مدرسه/نظام جامع اقامه نماز تصویب شد

اقامه نماز جماعت در ۵۵ هزار مدرسه/نظام جامع اقامه نماز تصویب شد

سمنان - وزیر آموزش و پرورش از اقامه نمازجماعت در بیش از ۵۵ هزار مدرسه کشور خبر داد و گفت: این مهم با توجه به مشقت‌های تأمین امام جماعت کار بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه استان سمنان در محل دفتر وی ضمن اشاره به اقامه نماز جماعت در ۵۵ هزار مدرسه سراسر کشور تصریح کرد: اقامه نماز جماعت یکی از محورهای فعالیت‌های مذهبی این وزارتخانه است.

وی با اشاره به این مطلب که نظام جامع اقامه نماز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، اظهار داشت: این نظام جامع هم‌اکنون در وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست.

بخش پرورشی وزارت آموزش و پرورش احیا شد

وزیر آموزش و پرورش توجه به حفظ موضوعی قرآن، تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی و ... را از جمله اقدامات اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم برشمرد و افزود: بخش پرورشی وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم احیا شده است. 

فانی از تصویب نظام جامع اقامه نماز در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: نقشه راه اجرای سند تحول نظام آموزش کشور در روزهای اخیر تدوین شده و تا دو هفته آتی به تائید نهایی خواهد رسید.

 وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اجرای سند تحول نظام آموزش کشور، عنوان کرد: معظم له تاکنون حداقل دو بار بر اجرای این سند بنیادین تأکید داشته‌اند.

رویکرد سند تحول نظام آموزش کشور مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۸۲ تدوین سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور آغاز شده،افزود: این سند پس از بررسی‌های فراوان در سال ۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

فانی با اشاره به اینکه رویکرد سند تحول نظام آموزش کشور مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است، گفت: نظام تعلیم و تربیت اسلامی برای نخستین‌بار در دنیا در راستای تصویب این سند تدوین شده است.

وی از  فعالیت بالغ بر ۴۰۱ پژوهش‌سرا در کشور خبر داد و افزود: ۵۰ آزمایشگاه نانوتکنولوژی در پژوهش‌سراهای کشور افتتاح شد.

تحصیل ۱۳ میلیون دانش‌آموز در کشور

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه بالغ بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز امسال در کشور مشغول تحصیل هستند گفت: تعداد دانش‌آموزان امسال نسبت به سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.

فانی در خاتمه، افزود: این تعداد دانش‌آموز در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند و بالغ بر یک میلیون فرهنگی به آنان خدمات آموزشی و تربیتی ارائه می‌کنند.

کد خبر 2495024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha