۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

با افزایش سه برابری پذیرش/

ثبت نام در حوزه علمیه خواهران آغاز شد / پذیرش بدون آزمون کتبی

ثبت نام در حوزه علمیه خواهران آغاز شد / پذیرش بدون آزمون کتبی

قم - معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی حسینی در مصاحبه مطبوعاتی که قبل از ظهر شنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران از امروز ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به گسترش حوزه‌های علمیه پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز طلاب خواهر در بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور به تحصیل علوم دینی و قرآنی مشغول هستند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: امسال پذیرش‌ها در سطح دو (کارشناسی) در بیش از ۳۷۰ مدرسه برای دو گروه دارندگان دیپلم دوره پنج ساله و برای دارندگان سیکل (متوسطه اول) دوره هفت ساله ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: ۳۴۵ مدرسه علمیه برای دارندگان دیپلم و ۲۵ مدرسه برای دارندگان سیکل پذیرش می‌کند.

حجت السلام حسینی ادامه داد: همچنین در سال جاری سطح سه  با ارائه ۱۲ رشته در ۵۰ مرکز تخصصی و سطح چهار (دوره دکترا) در چهار استان قم، تهران، اصفهان و فارس و در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی ارائه خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری طی توافق با جامعه المصطفی العالمیه از داوطلبان غیر ایرانی در همه استان‌ها به جز اصفهان، گرگان و مشهد پذیرش خواهد شد که تعداد پذیرش آنها مشخص و معلوم نیست.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: سال جاری همچون سال گذشته از داوطلبان سطح دو آزمون کتبی گرفته نمی‌شود و بر اساس سوابق علمی و ارزیابی اخلاقی و رفتاری پذیرش آنها صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: ظرفیت پذیرش در مقطع سطح دو حدود ۱۵ هزار نفر، سطح سه ۲ هزار نفر و در سطح چهار ظرفیت به صورت نامحدود در دو رشته می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در سال گذشته فقط در مدرسه علمیه معصومیه ثبت نام از داوطلبان قمی صورت می‌گرفت ولی با احداث چهار مدرسه جدید در نقاط مختلف شهر، در سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش در قم افزایش یافته است.

۱۴ مدرسه علمیه جدید احداث می شود

وی با اشاره به اقامت ۷۰ هزار خانواده طلبه در استان قم ابراز داشت: پیش بینی شده است که ۱۴ مدرسه علمیه در استان قم احداث شود و تعدادی از مدارس در حال احداث است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هشتمین دوره تربیت مدرس در مقطع سه در چهار رشته آغاز شده است و هدف از آن این است که شهرهای مختلف بتوانند نیاز به استاد خود را از این طریق برطرف کنند.

فارغ التصیلی ۲۰۰ نفر در تربیت مدرس

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ نفر در این مرکز فارغ التحصیل شده اند و امسال در چهار رشته سطح سه و سطح چهار پذیرش انجام می شود. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اقدامات معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه تصریح کرد: راه اندازی سطح چهار، بازنگری فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی، تنوع پذیرش در مقطع سطح دو، سطح چهار، حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و مجازی از جمله فعالیت معاونت آموزش بوده است.

افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش

وی با اشاره به اینک هدر سال گذشته تعداد پذیرش پنج هزار نفر بود که امسال به ۱۵ هزار نفر افزایش یافته است، ابراز کرد: در سال ۸۶ پذیرش در سطح سه در دو رشته بود که امسال در مراکز تخصصی حوزه علمیه پذیرش در ۱۲ رشته انجام می‌شود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: برخی کتب درسی جدید به مجموعه دروس حوزه علمیه خواهران افزوده شده است و می‌تواند در رشد طلاب تأثیر خوبی داشته باشد.

علاقه دانشگاهیان برای تحصیل در حوزه علمیه

وی افزود: در سال های گذشته تعداد تحصیل کرده‌های دانشگاهی که به حوزه علمیه روی آورده‌اند افزایش یافته به طوری که سال گذشته حدود چهار هزار نفر از دانشگاه وارد حوزه شدند.

حجت الاسلام حسینی در این زمینه ادامه داد: ۱۱۰۰ نفر در مقطع کاردانی، ۳۸۷ نفر در مقطع کارشناسی، ۳۵۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ نفر در مقطع دکترا طی سال گذشته وارد حوزه علمیه خواهران شدند.

وی اضافه کرد: این نشان می‌دهد که دانشگاه نیاز و علاقمندی آنها را تامین نکرده و همچنین برای ورود به حوزه علمیه اشتیاق دارند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که بخش پاره وقت در استان قم ارائه نمی‌شود، افزود: در حوزه علمیه خواهران ۹۰ درصد استادان در سطح دو خواهر هستند و در سطح چهار ۸۰ درصد استادان برادر می‌باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به گستردگی بخش غیرحضوری و مجازی در حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: پیش از این آموزش مجازی به صورت آفلاین بود اما در سال جاری به صورت آنلاین و با حضور زنده مدرس آموزش صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2495151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منیره شاکری ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
      0 0
      سلام من درحال تحصیل کارشناسی دررشته ی ادبیات فارسی هستم علاقه شدید ب حوزه دارم ازتون خواهش میکنم منوراهنمایی کنید چیکارکنم
    • خیرالدین خاوری ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      0 0
      خدا بهتون کمک کنه تااینکه پرچم اسلام درهمه دنیابلندبشه
    • یاسمین ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام.من کارشناسی دارم ساکن مشهدم.خارجی هم هستم.میتونم در حوزه علمیه مشهد ثبت نام کنم؟
    • طیبه ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      0 0
      باسلام من دیپلم تجربی هستم باید چه کارکنم برای ثبت نام حوزه.
    • مهسا محمدعلیپور ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
      0 0
      با سلام و خسته نباشید، بنده لیسانس نرم افزار دارم و خواهان شرکت در حوزه علمیه هستم، لطف کنید به بنده شرایط شرکت در حوزه و زمان ثبت نام در این واحد آموزشی ابلاغ فرمایید، با تشکر فراوان
    • فریبا یغماییان ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      1 0
      سلام من کارشناس ارشد شیمی هستم ولی دوست دارم در حوزه علمیه به صورت مجازی شرکت کنم. لطفا من را راهنمایی کنید.
    • سمیه ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
      0 0
      برای ثبت نام سال 94 یا 95 از کجا باید مطلع بشم من مهندسی فناوری اطلاعات هستم خواهشمندم راهنمایی کنید
    • بنت فاطمه(س) ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام.ببخشید یعنی ثبت نام خواهران مهاجرین درمشهد انجام نمیشه؟؟؟؟زمان ثبت نام در حوزه چه وقتی از ساله؟؟؟؟؟ من خیلی علاقه دارم
    • بنت فاطمه(س) ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام ثبت نام در حوزه تو چه وقتی از ساله؟؟؟؟
    • نسرین فنایی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
      0 0
      سلام .خواهشمندم راهنمایی کنید. من فارغالتحصیل کارشناسی ارشد از جامعهالمصطفی رشته اخلاقم خیلی تمایل دارم درسطح چهار حوزه ادامه بدم در ضمن تهران هستم چکارکنم راهنماییی کنم ممنون.
    • سمیه نواپور ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
      0 0
      با عرض سلام و خسته نباشید من دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم و بسیار علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه قم. خواهشمندم مرا راهنمایی کنید که چطور می توانم در حوزه علمیه قم ثبت نام کنم؟ تاکید من حتما بر روی حوزه علمیه قم می باشد با تشکر
    • مینا ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
      0 0
      خواهشا اینقد سخت نگبرید برای ورود به حوزه
    • زینب ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
      0 0
      من خیلی علاقه به حوزه داره شرایطش چطوریه
    • نفیسه ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
      0 0
      من کارشناسی ارشد روانشناسی هستم می خواستم همزمان حوزه هم بخوانم امکان پذیر هست؟ ...
    • فاطمه زهرا ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      0 0
      واقعا حوزه خیلی برای ثبت نام سخت میگیره. ...
    • سهیلا حمیدی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      0 0
      با توجه به این فرمایش پیامبر گرامی ما حضرت محمد ص که فرمودند زگهواره تا گور دانش بجوی .چرا امسال برای ثبت نام شرایط سنی تا35 سال رو گذاشتن.این برخلاف دستور دینی ما میباشد.ما تا هرزمان که نفس میکشیم برای یاد گرفتن مطالب دینی وشرعی وآموزش به دیگران مسئول هستیم.
    • فاطمه زعفرانی ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      0 1
      با سلام لطفا بفرمائید چطور میتوانم با داشتن 35سال سن و مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه شوم
    • فاطمه بوژمهرانی ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      0 0
      شرایط سنی باید چقدر باشه.من 40 سالمه و خیلی دوست دارم برم حوزه...
    • یلداپارساکیا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      0 0
      اینجانبه دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی رشته حقوق گرایش خصوصی دارم.دکتری دررشته فقه را درحوزه با چه شرایطی میتوانم ادامه بدهم .
    • فریبا ولیشاهی ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
      0 0
      باسلام من ۴۲سال سن دارم دوست دارم درحوزه درس بخونم می خواستم ببینم برای پاره وقت که گفتین محدودیت سنی نداره می تونم شرکت کنم
    • اعظم عظیمی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
      0 0
      خیلی خوبه
    • ملیحه دانشیار ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
      0 0
      باعرض سلام وخسته نباشید، من سه سال ونیم دوره غیررسمی حوزه راگذارنده ام، الان تمایل به ادامه آن دارم ولی راهش رانمیدانم، اگرامکان نیمه حضوری بودن باشدخیلی خوب است، لطفا راهنمایی ام کنید.
    • زینب ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
      0 0
      من فارغ التحصیل رشته مخابراتم ، دوست دارم در حوزه شرکت کنم