۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۳

زکریا اخلاقی فیروزه‌ای می‌شود

زکریا اخلاقی فیروزه‌ای می‌شود

مجموعه «فیروزه» این هفته به زندگی هنری و فعالیت‌های ادبی حجت الاسلام زکریا اخلاقی از شعرای معاصر می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «فیروزه» که به بررسی زندگی و فعالیت هنری برخی از شعرای انقلاب می‌پردازد، این قسمت به زندگی حجت الاسلام و المسلمین زکریا اخلاقی اختصاص دارد.

حوزه فعالیت اخلاقی در زمینه شعر و شاعری است. حجت الاسلام اخلاقی از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در زمینه شعر آغاز کرد. او در سال 58 به حوزه علمیه شهر میبد رفت و دو سال هم در این حوزه به تحصیل پرداخت ولی بعد از آن به قم مهاجرت کرد تا در حوزه علمیه این شهر به ادامه تحصیلات دینی بپردازد. حضور در قم و محافل ادبی این شهر، سبب شد اخلاقی از حوزه اندیشه و هنر اسلامی‌ قم بهره برد.

برنامه فیروزه

تاکنون آثار متعددی از او در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ رسیده است. او همچنین در محفل ادبی شعرا با رهبر معظم انقلاب نیز حضور می‌یابد و چند باری هم به شعرخوانی پرداخته است.

این بیت از حجت الاسلام اخلاقی از جمله اشعار مشهور اوست که می‌گوید: مثل گل بدرقه کردیم تنی تنها را/ و سپردیم به خاک آن همه خوبی‌ها را.

برنامه فیروزه

«فیروزه» این هفته با بررسی زندگی هنری و فعالیت‌های شعری حجت الاسلام زکریا اخلاقی، ساعت 17 روز شنبه 25 بهمن ماه مهمان مخاطبان شبکه افق خواهد بود. تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت 12 پخش خواهد شد.

کد خبر 2495162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha