۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

گزارش بازدید؛

اعتبار جدید برای بیمارستان بروجرد/پروژه ای که رو به بهبودی می رود

اعتبار جدید برای بیمارستان بروجرد/پروژه ای که رو به بهبودی می رود

بروجرد- در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی برای تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد قول مساعد داده شد تا امید به بهبودی این پروژه رنگ بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان آیت اله بروجردی از پروژه های عمرانی شهرستان بروجرد است که عملیات اجرایی آن به دلیل کمبود اعتبارات تا کنون به کندی پیش رفته است که طی امروز در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه، بر لزوم تسریع در تکمیل آن تاکید شد.

بیمارستان آیت اله بروجردی در نیمه دوم سال ۸۶ کلنگ زنی شده و طی این سالها به تدریج عملیات اجرایی آن انجام شده است به طوریکه در حال حاضر۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بیمارستان با زیر بنای هزار و ۶۰۰ متر مربع در پنج طبقه در دست احداث است.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از بیمارستان آیت اله بروجردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان آیت اله بروجردی یک بیمارستان عمومی و جنرال است.

علیزاده با بیان اینکه این بیمارستان چهار بخش تخصصی دارد، افزود: بیمارستان آیت اله بروجردی ۳۲ تخت مراقبت های ویژه، هشت اتاق عمل، ۱۱ تخت دیالیز داشته و با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: برای ادامه عملیات اجرایی این بیمارستان در لایحه بودجه سال ۹۳ مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که مقرر شد مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سایر اعتبارات به این پروژه تعلق بگیرد.

استاندار لرستان نیز در جریان این بازدید افزود: در صورتی که در سه ماهه اول سال ۹۴ اعتبارات تخصیص داده شوند و همچنین از طریق تنخواه اعتباری به بیمارستان آیت اله بروجردی تعلق بگیرد تلاش می شود این پروژه هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

هوشنگ بازوند از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به ایجاد "پد هلیکوپتری" در این بیمارستان اقدامات لازم انجام شود چرا که بروجرد منطقه ای زلزله خیز بوده و به امکانات و تجهیزات برای امداد و نجات نیاز دارد.

علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید عنوان کرد: در حال حاضر زیرساختهای حوزه سلامت و وضعیت درمانی شهرستان بروجرد نامناسب است.

وی افزود: امید است بیمارستان آیت اله بروجردی با وجود اعتبارات پیش بینی شده رو به بهبودی برود و شاهد به بهره برداری رسیدن آن تا پایان سال ۹۴ باشیم.

بنابر این گزارش، شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر دارای تنها دو بیمارستان دولتی است که هر کدام از این بیمارستانها با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، فرسوده شده و جوابگوی حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیستند.

این وضعیت به گونه ای است که مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در واکنش به وضعیت مراکز درمانی بروجرد گفته بود که متاسفانه وضعیت بیمارستانهای شهر بروجرد مناسب نیست و از لحاظ قدمت در شرایطی هستند که جزو بناهای تاریخی محسوب می شوند!

از طرف دیگر با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار می رود متولیان امر برای تامین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

 این وضعیت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در حالی رخ می دهد که علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم وعده کرده بود که همه پروژه بیمارستانی استان لرستان را تا قبل از پایان دولت تحویل دهد، موضوعی که هیچگاه محقق نشد.

کد خبر 2496639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha