۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

میرزاده خبر داد:

عدم تاسیس واحد جدید / افزایش ۲۰ برابری پذیرش دانشجوی خارجی

 عدم تاسیس واحد جدید / افزایش ۲۰ برابری پذیرش دانشجوی خارجی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه تحصيلات تکميلي، اجراي طرح هاي فرهنگي ماندگار و توسعه شرکت هاي دانش بنيان و تجاري سازي تحقيقات از مهم ترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شصت و نهمین اجلاس این دانشگاه با اشاره به طرح ها و برنامه های دانشگاه ازاد گفت: برای تمام طرح ها و برنامه های دانشگاه آزاد اعتبار لازم را در نظر گرفته ایم و همه واحدهای دانشگاه موظف به اجرای این برنامه ها هستند.

وی افزود: توسعه تحصيلات تکميلي، اجراي طرح هاي فرهنگي ماندگار و توسعه شرکت هاي دانش بنيان و تجاري سازي تحقيقات از مهم ترین اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده از جمله افتخارات دانشگاه آزاد را کسب رتبه اول در سال ۲۰۱۳ براساس برون داد علمی از نمایه Scopus در بازه زمانی ۲۰۱۱-۲۰۰۷ بین دانشگاههای ایران (موسسه سایماگو )، بدست آوردن جایگاه نخست کشور با انتشار ۵۱۰۰۰ مستند علمی و مقالات ISI , WOS در پایگاه معتبر Scopus دانست و گفت: بزرگترین دانشگاه حضوری جهان دارای بیش از ۶۹ هزار هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت و ۲۰ میلیون متر مربع زیر بنای آموزش عالی است و ۳۷ درصد دانشجویان ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی

وی، الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی را توسعه کیفی مطلوب دانشگاه متناسب با توسعه کمی آن، تامین کسری بودجه، تحقق کامل اهداف برنامه های مصوب هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و مصوبه ۷۲۱ شورایعالی انقلاب فرهنگی، تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام به مساحت حدود ۱.۷ میلیون متر مربع در سراسر کشور دانست و گفت: حل و فصل   ۶۴۸ پرونده قضایی، توسعه زیرساخت رشته های دانشگاهی کیفی و اصلاح هرم هیات علمی، انسجام بخشی به نظام برنامه ریزی و بودجه بندی، سامان دهی نیروی انسانی، تصویب  رشته های آموزشی جدید، تجاری سازی تحقیقات، توسعه متوازن و بومی سازی تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور از اولویت هاست.

وی تاکید کرد: اجرای برنامه مصوب توسعه فرهنگی، تسویه حساب های معوق حقیقی و حقوقی در تراز مالی دانشگاه، توسعه حوزه علوم پزشکی، جایگزینی کاهش تقاضا به دلیل کاهش جمعیت و توسعه بی رویه و غیر منطقی بخش های دولتی و شبه دولتی، استقرار سیستم اتوماسیون اداری و آموزشی منسجم، فراگیر و پایدار، کاهش وابستگی ۹۹ درصد بودجه دانشگاه به شهریه و ایجاد فضای با نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه از الزامات اجتناب ناپذیر است.

استفاده از خرد جمعی ، مشورت و تمرکز زدایی/ راه اندازی شوراهای راهبردی چهارده گانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی راهبرد اول این دانشگاه را استفاده از خرد جمعی، مشورت و تمرکز زدایی دانست و گفت: در این راستا شوراهای راهبردی چهارده گانه فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد دانش بنیان، پژوهش و فناوری، برنامه ریزی، علوم پزشکی، بانوان فرهیخته، پارلمانی، حقوقی، سنجش و پذیرش، فناوری اطلاعات، امور بین الملل، مجازی بخشنامه ها، اطلاع رسانی و ارتباطات، معماری با بهره گیری از ظرفیت علمی و اجرایی و مدیریتی بیش از ۲۱۰ عضو فرهیخته و دانشمند و خبره کشور به عنوان کمیسیون های تخصصی ارکان دانشگاه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه مصوبه ۷۲۱ شورایعالی انقلاب فرهنگی با هدف تمرکز زدایی و اداره استانی واحدهای دانشگاهی در قالب هیات های امنای استانی با بهره گیری از ۴۹۲ عضو هیات امنا و تشکیل کمیسیون های دایمی و نظارت در تمام استانها در حال اجراستٰ گفت: برگزاری منظم جلسات هیات موسس و هیات امنا مرکزی دانشگاه و اجلاس هیات امنای ۳۱ استان کشور و انتصاب نمایندگان دانشگاه در استانها و معاونین هماهنگی در همین جهت بوده است.

تطبیق بودجه سنواتی با برنامه مصوب واصلاح تشکیلات دانشگاه

وی با اشاره به اینکه راهبرد دوم این دانشگاه، تطبیق بودجه سنواتی با برنامه مصوب واصلاح تشکیلات دانشگاه است، گفت: به همین منظور نظام بودجه ریزی با مشارکت استانها،تدوین و طراحی شد و اصلاح، تصویب و ابلاغ بودجه واحدها مبتنی بر برنامه چهارم توسعه دانشگاه در اسفند ماه ۱۳۹۲ با بهره گیری از ظرفیت هیات امنای استانی انجام شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما در بودجه دانشگاه سال ۹۴ دانشگاه از ۵۸۰۰  میلیارد تومان ازحیث درآمد و ۹۸۰۰ میلیارد تومان از حیث منابع در آموزش عالی کشور است .

به گفته میرزاده، استقرار نظام برنامه ریزی با تمرکز بر برنامه مصوب هیات موسس و سیاستهای هیات امناء مرکزی، باز مهندسی نظام تشکیلات سازمانی واصلاح نمودار تشکیلاتی دانشگاه متناسب با ماموریت های جدید دانشگاه ،اصلاح برنامه پنجم دانشگاه منتهی به سال ۱۳۹۴ و اصلاح و تدوین برنامه ششم دانشگاه برای سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹؛ از جمله راهبردهای اصلی دانشگاه در این زمینه است.

افزایش سهم درآمدی غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی از حدود یک درصد به  ۱۰ درصد

وی به افزایش سهم درآمدی غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی از حدود یک درصد به ۱۰ درصد در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ اشاره کرد و گفت: تحقق ۱۶ درصدی درآمدهای غیر شهریه ای برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ از طریق متنوع سازی منابع درآمدی دانشگاه و فعالیت های سرمایه گذاری دانش بنیان و تخصیص اعتبارات جذب کمک های مردمی از جمله برنامه های آتی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، راهبرد سوم این دانشگاه را عدم تاسیس واحد و مرکز آموزشی جدید و ساماندهی پراکندگی مراکز آموزشی و پردیس های علوم و تحقیقات در جهت ارتقا کیفی دانشگاه برشمرد و گفت: در این راستا تجمیع ۴۱ واحد و پردیس علوم و تحقیقات در واحدهای دانشگاهی و تجمیع ۳۱ مرکز آموزشی با واحدهای دانشگاهی انجام شد که بدین ترتیب شاهد کاهش واحدها از ۴۷۲  به ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی بر اساس مصوبات هیات امنا مرکزی ویا هیات امنا  استانی بودیم.

جذب اعضا هیات علمی جدید با مدرک دکتری تخصصی و ارتقا مربیان

وی اظهار داشت: راهبرد چهارم دانشگاه جذب اعضا هیات علمی جدید با مدرک دکتری تخصصی و ارتقا مربیان است که تاکنون 10 هزار و 937 ثبت نام متقاضی هیات علمی بوده و اقدام برای جذب ۵۰۰۰ نفر عضو هیات علمی جدید. صورت گرفته است.

میرزاده ادامه داد: رسیدگی به ۶۱۰ پرونده متقاضیان بورس و موافقت با بورسیه شدن ۳۵۵ نفر، ارتقاء ۱۸۳۲ عضو هیات علمی طی ۲۴ جلسه در هیات ممیزه دانشگاه، تصویب افزایش سهمیه پذیرش دوره دکتری و حداقل بورس ۵۰ درصد برای ارتقا علمی مربیان دانشگاه برای ۴۰۰۰ مربی و تخصیص اعتبار جداگانه برای ۵۰۰۰ هیات علمی جدید PhD در سال ۱۳۹۴ در جهت راهبرد سوم صورت گرفته است.

وی همچنین  به راه اندازی سامانه جمع آوری اطلاعات کامل و دقیق اساتید همکار با دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رشته گرایش محل اشاره کرد .

دکتر میرزاده راهبرد پنجم دانشگاه را توسعه متوازن تحصیلات تکمیلی در کشور مبتنی بر ابلاغیه سیاست های کلی علم و فناوری مقام معظم رهبری و نقشه جامع علمی کشور دانست و افزود: در این راستا افزایش پذیرش رشته محل های مقطع کارشناسی ارشد از ۳۷۴۱ به ۵۲۲۶ و دکتری تخصصی از ۴۰۸ به ۱۴۲۹ رشته محل درمهر ماه ۹۳ صورت گرفت.

وی، تحقق عدالت آموزشی و تمرکز زدایی با راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در تمام استانهای کشور دانست که به موجب آن افزایش امکان انتخاب رشته محل ها در دو مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰ به ۱۰۰ رشته محل و دکتری تخصصی از ۱۰ به ۴۰ رشته محل که امکان انتخاب بیشتر و بومی گزینی در کشور را فراهم کرد.

پذیرش دانشجو دکتری پژوهش محور برای نخستین بار

وی از ایجاد سیستم پذیرش دانشجو دکتری پژوهش محور برای اولین بار در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: ساماندهی کیفی ظرفیت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توسعه مراکز برگزاری آزمونهای استاندارد زبان IELTS  و EPT از ۵ به ۱۲ مرکز و اعتبار بخشی به آزمون EPT بعنوان آزمون معتبر برای کلیه دانشجویان دکتری دانشگاههای دولتی و غیر دولتی کشور از اولویت های ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، توسعه کمی وکیفی حوزه علوم پزشکی با طرح جامع مصوب را راهبرد بعدی این دانشگاه دانست و گفت: راه اندازی رشته داروسازی در ۳ واحد دانشگاهی آیت الله آملی، دامغان و اراک، دندانپزشکی در واحد بروجرد و پزشکی در واحد کرمان، ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد  و ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی در گروه علوم پزشکی، نوسازی درمانگاه قدس و راه اندازی درمانگاه فرهیختگان به همین منظور صورت گرفته است.

میرزاده، فراهم سازی عملیات بهره برداری و تجهیز ۴ بیمارستان فرهیختگان تهران با ۳۰۰ تخت­، کازرون ۹۶ تخت، اردبیل ۹۶ تخت و تبریز با ۱۳۲ تخت، تقویت هیات علمی حوزه پزشکی ، صدور موافقت اصولی برای راه اندازی ۵۰ مرکز تحقیقات در واحدهای مختلف دانشگاهی که اخیرا شروع بکار کردند و انتشار ۱۴ مجله با مشارکت ناشر  MEDNA و راه اندازی شبکه مجازی آزمایشگاهها را از مهم ترین اقدامات در جهت توسعه علوم پزشکی برشمرد و گفت: خرید و توزیع ۱۳دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی  و ارتقاء کیفیت خدمات اورژانس با استقرار پزشک متخصص مقیم در اورژانس بیمارستانهای دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: تدوین و تصویب اساسنامه جدید سازمان سما در هیات امنای مرکزی دانشگاه و تهیه و تدوین کتابچه سر فصل دروس مدارس تخصصی ورزشی در ۹ رشته مصوب، راهبرد هفتم دانشگاه برای توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای سازمان سما است که در این راستا تاسیس ۳۷ مدرسه تخصصی ورزشی، برنامه ریزی جهت تاسیس آموزشگاه های آزاد و هنرستان در جوار آموزشکده های سما در واحدهای سما و بازبینی و اصلاح طرح جامع آموزشی سازمان سما و راه اندازی پورتال مکانیزه در دستور کار قرار گرفت.

افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه به ۱۶ درصد در سال ۹۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ؛ راهبرد هشتم را توسعه فعالیت های پژوهشی و فناوری دانست و گفت: در حال حاضر دانشگاه ۵۴ مرکز رشد و ۴۲۰ شرکت فناور یا دانش بنیان وابسته دارد که تاسیس ۱۷ مرکز پژوهشی جدید و برنامه ریزی برای شهرک های فناوری آزاد، اخذ مجوز ارزیابی شرکت های دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری از وزارت علوم در دستور کار قرار گرفته است .

وی به بررسی و ارزیابی علمی ۷۵ پرونده اختراعات با همکاری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، صدور ۱۶۶ مجوز فنی خرید تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: سهم بودجه پژوهشی دانشگاه از ۵ درصد به ۱۰ درصد در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ و در ادامه در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به ۱۶ درصد در سال آتی افزایش یافته است.

همچنین توسعه کمی و کیفی حوزه فرهنگی­ اجتماعی با تاکید بر سند اسلامی شدن دانشگاهها و  طرح های فرهنگی ماندگار یکی دیگر ازراهبردهایی بود که دکتر میرزاده به آن اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی و طراحی جوایز فرهنگی ماندگار نظیر جایزه وحدت، مذاهب اسلامی دانشگاههای جهان اسلام، جایزه قرانی دو سالانه شیخ طبرسی، اجرای  طرح های فرهنگی ماندگار نظیر توسعه مساجد، مراکز فرهنگی و اسلامی یادمان­ های شهدای گمنام، تقویت کانون های قران و عترت و برگزاری مسابقات قرانی، گسترش کمی و کیفی مساجد دانشگاه و تهیه اطلس مساجد در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مواردی است که صورت گرفته است.

آغاز عملیات طرح های ملی سبک شناسی زندگی اهل بیت بازشناسی مفاخر در حوزه ایران زمین

وی به آغاز عملیات طرح های ملی سبک شناسی زندگی اهل بیت بازشناسی مفاخر در حوزه ایران زمین اشاره کرد و گفت: اجرای۳۰۰ طرح در ۸ حوزه فرهنگی و دینی و اجتماعی در سراسر کشور از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی به شمار می رود.

وی همچنین از تخصیص ۶ درصد اعتبار برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی و دانشجویی در سال آتی خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت وخدمات و افزایش سهم دانشگاه در تولید محصولات و  خدمات مبتنی بر دانش و فناوری داخلی از طریق تجاری سازی تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان از ضرویات است، گفت: در این جهت برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه آزمایشگاه همکار آزاد (ساها) به منظور توسعه شبکه های درون و برون دانشگاهی صورت گرفته است.

وی به انعقاد ۲۳ قرارداد و تفاهم نامه با وزارتخانه ها سازمانها و شرکت ها ازجمله وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، مرکز ملی مهندسی ژنتیک و فناوری زیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۲۳۰ قرارداد برون دانشگاهی با صنایع، سازمانها و شرکتها توسط واحدهای دانشگاهی منعقد شده است.

وی از رونمایی از سامانه فن بازار و Azad Expo بر ای معاملات فناوری نیز خبر داد.

توسعه ورزش در دانشگاه آزاد

میرزاده به تصویب و تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی توسط هیات امنای مرکزی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تدوین و تصویب برنامه راهبردی ورزشی دانشگاه در حوزه های همگانی قهرمانی و تدوین نقشه راه فعالیت های ورزشی دانشگاه و  اصلاح و تدوین برنامه ها ودستورالعمل ها از جمله اقدامات در این زمینه به شمار می رود.

انضباط مالی از طریق ایجاد نظام برنامه ریزی و بودجه بندی و کاهش زیان دهی واحدها

وی با بیان اینکه اجرای طرح تجمیع سازمان مرکزی در سایت پونک باعث صرفه جویی هزینه ۶۰۰ میلیون تومان در ماه شده است، گفت: تعداد واحدهای زیان ده در شهریور ۹۲، به ۲۳۵ واحد و در اسفند ۹۲ به ۱۷۱ رسید. پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۹۳ به کمتر از  ۱۰۰ واحد برسد.

میرزاده ، طراحی و استقرار سامانه های مکانیزه نقل و انتقال دانشجویی، وام ازدواج دانشجویی، فارغ التحصیلی، رفاه و بیمه دانشجویی  و پورتال معاونت دانشجویی از جمله اقدامات دانشگاه در حوزه دانشجویی است. همچنین آیین نامه ها و دستورالعمل های دانشجویی نظیر نقل و انتقال، تخفیف شهریه، انضباطی، وام دانشجویی، بیمه دانشجویی، ازدواج دانشجویی بازنگری و اصلاح شد.

وی با بیان اینکه تا کنون تعداد ۸۷۶۱ نفر نقل و انتقال دانشجويان شاهد و ايثارگر انجام شده است، افزود: همچنین انجام تغيير رشته و انتقال توام با تغيير رشته برای ۲۹۱ نفر و رسيدگي به موارد كميسيون موارد خاص دانشجويي برای ۲۵۳ نفر صورت گرفته است. ارتقا خدمات رفاهی کارکنان و اساتید و اعطا تسهیلات به دانشجویان بویژه در بخش ازدواج و تقسیط و تخفیف شهریه .

رئیس دانشگاه آزاد راهبرد شانزدهم دانشگاه را تمرکز بر اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام و عدم شروع پروژه های عمرانی جدید غیرضروری دانست و گفت: برنامه ريزي براي مستندسازي اراضي دانشگاه (بالغ بر ۸۵۰۰ هكتار) صورت گرفته است.

میرزاده به بهره برداري از ۷۰۰ هزار مترمربع از ساختمان هاي در حال ساخت در طول يك سال گذشته و افزايش سرانه دانشجوئي به بيش از ۱۰ مترمربع اشاره کرد و گفت: برنامه ريزي براي اجرا و اتمام ۳۷۸ پروژه عمراني نيمه تمام به مساحت يك ميليون و دويست و پنجاه هزار مترمربع، با متوسط پيشرفت فيزيكي ۵۲ درصد در حال انجام است.

طرح تجميع پرديس هاي هفتگانه تهران

وی گفت:برنامه تجميع ساختمان هاي واحدهاي مستقر در شهر تهران در سايتهاي مخصوص به خود به مدت حداكثر چهار سال در حال انجام است و مجموعاً براي اجراي طرح تجميع نياز به حداقل طراحي و اجراي ۴۰۰ هزار متر ساختمان جديد است. اجرای طرح انتقال سازمان مرکزی از پاسداران به سایت پونک ( علوم و تحقیقات ) در حال پیشرفت است، با اجرای این طرح ۴۰ در صد هزینه های سازمان مرکزی کم شد .

سامان دهی امور حقوقی و دعاوی دانشگاه

میرزاده راهبرد هفدهم دانشگاه را تدوین مجموعه مقررات دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۰۰۰۰ صفحه بخشنامه و آیین نامه پراکنده و متعارض و منسوخ شده به ۹ جلد کتاب مقررات دانشگاه در ۳۰۰۰ صفحه دانست و گفت: تاکنون رای بر اعاده ۵۲۴ میلیارد تومان ازحقوق دانشگاه از مجموع دعاوی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی له و علیه دانشگاه در محاکم قضایی اخذ شده است.

وی از جمله اقدامات راهبردی دانشگاه آزاد در حوزه بین الملل را افزایش ۲۰ برابری پذیرش دانشجویان خارجی، انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاهها و موسسات پژوهشی بین المللی دانست و به فعال سازی مجدد واحد آکسفورد و شروع به کار دو مرکز همکاریهای بین المللی آکسفورد (OICC) و کالج زبان آکسفورد (OLC) اشاره کرد.

وی افزود: اخذ موافقت تاسیس واحدهای دانشگاهی در کشورهای عربی اسلامی و تصویب، تاسیس و راه اندازی دانشگاه بین المللی گروه D۸ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد آیت الله آملی در دستور کار قرار گرفته است.

میرزاده همچنین به عملکرد حوزه های ستادی دانشگاه آزاد اسلامی نظیر اداره کل انتصابات اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازنگری دستورالعمل انتصابات دانشگاه، بررسی پرونده انتصاب حدود ۴۰۰ نفر از روسای واحدها و مراکز دانشگاهی تا کنون صورت گرفته است. با تاکید براستعداد يابي و جانشين پروري نيروهاي مستعد دانشگاه، کل تغییرات روسای ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی حدود ۳۰ درصد بوده است.

توسعه فعالیت های رسانه ای دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده رسانه های این دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از قرارگیری روزنامه فرهیختگان در جایگاه «دوم» جدول رتبه بندی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: با احیای وب سایت فرهیختگان آنلاین به جایگاه ۸۶۰ در بین سایتهای ایران دست یافته است.

وی از راه اندازي دفاتر استاني خبرگزاري آنا وتلاش در جهت انعكاس اخبار واحد هاي دانشگاهي بطور مستمر و موثر از طریق این خبرگزاری خبر داد و همچنین تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های مجازی را از جمله اپلیکیشن های موبایلی اخبار ایسکانیوز دانست.

وی همچنین به تامين ارتباط شبکه فيبر اينترنت وسرويس هاي تحت شبكه در محل جديد سازمان مركزي (بلوك هاي اداري) با ساختمان فرهيختگان از طريق پيكربندي تجهيزات فعال،ارائه خدمات مرتبط با پروژه سامانه جامع اطلاعات پژوهش وفناوري، تامين پهناي باند و نگهداري سخت افزاري خدمات مورد نياز حوزه هاي  مختلف ساماندهي وب سايت دانشگاه اشاره کرد و گفت: نظام اتوماسيون اداري دانشگاه به منظور تسهیل در ارتباط بين سيستم هاي مختلف در سازمان مركزي و ۴۰ واحد دانشگاهي استقرار یافته است.

استقرار نظام داشبورد مديريت و آماري دانشگاه تا پایان سال

وی از برنامه ريزي و بستر سازي جهت استقرار نظام داشبورد مديريت وآماري دانشگاه و تکمیل ارتباط اتوماسیون سراسری دانشگاه تا پایان امسال خبر داد و در تشریح عملکرد تشکل های اسلامی سیاسی این دانشگاه، گفت: راه اندازی و مدیریت پایگاه های خبری در حوزه تشکل های اسلامی سیاسی،برگزاری جشنواره آموزشی تشکل های اسلامی سیاسی به صورت استانی و برگزاری اردوهای سراسری تشکل های اسلامی سیاسی در همین رابطه است.

میرزاده بر نظارت بر عملکرد تشکل ها در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: پیش نویس بخشنامه تسهیل فعالیت تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی تدوین شده است. تاکنون ۲۹۳۵ فقره آراء صلاحیت عمومی کارکنان در اداره کل گزینش دانشگاه آزاد صادر شده است و ۹۲۹ پرونده های جدید در اداره گزینش اعضای هیأت علمی تشکیل شده است.

وی در تشریح عملکرد مرکز حراست ، گفت: راه اندازی معاونت های حفاظت از اسناد و مدارک و فناوری اطلاعات و ارتباطات و حفاظت فیزیکی در این مرکز، تهیه ۲۶ دستورالعمل در حوزه حفاظت فیزیکی و تهیه شناسنامه حفاظتی از تاسیسات و ساختمان های دانشگاه و پیگیری اجرای دستورالعمل پدافند غیر عامل در دانشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین به عملکرد مرکز بازرسی و رسیدگی به شکایات اشاره کرد و گفت:تا کنون ۱۰۵ مورد بازرسی از واحدها و مراکز آموزشی ، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات و تخلفات در واحدهای مذکور انجام و گزارش های آن ارائه شده است.

کد خبر 2500320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha