۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵

لاریجانی:

عزت و سربلندی ملت ایران نتیجه مقاومت در برابر دشمنان است

عزت و سربلندی ملت ایران نتیجه مقاومت در برابر دشمنان است

دامغان - رئيس مجلس شورای اسلامی عزت و سربلندی ملت ایران را نتیجه مقاومت در برابر دشمنان دانست و گفت: اين حماسه آفرينی ها هيچگاه از حافظه تاريخي ملت فراموش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاريجاني در آستانه برگزاری بزرگترين رويداد فرهنگی شهرستان دامغان با صدور پيامی به اجلاسيه سرداران و ۶۲۵ شهيد والامقام، در پيامی ياد و خاطره اين ستارگان پرفروغ را گرامی داشت و آورده است: گراميداشت و تكريم مقام شهدا در واقع تقدير از ايثار، فداكاري، مقاومت و پايداري در برابر دشمنان است كه نتيجه آن عزت، سربلندی براي مردم بزرگ ايران و براي تاريخ يك ملت پرافتخار است.

وی در ادامه این پیام افزوده است: بخشي از تاريخ و هويت هر ملتي را دلاوري ها، پايمردي ها در مقابل هجوم بيگانگان و يورش متجاوزان تشكيل مي دهد كه اين حماسه آفريني ها هيچگاه از حافظه تاريخي ملت فراموش نخواهد شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، شهادت را مرتبه عالي و تجلي عيني از آرمان خواهي، رشادت و ايثار دانست و تصریح کرده است: به واقع نقطه اوج دلدادگي و ايمان به جهاد در راه خدا است كه بايد در برابر اين همه عظمت و بزرگي سر تواضع فرود بياوريم.

لاریجانی خاطرنشان کرده است: شهيدان بزرگوار روياها و آرمان هاي صادقانه داشتند كه سر و جان خويش را در راه آن نثار كردند تا آنچه از سعادت و نيك بختي در نظر خداوند طلب مي كردند به ان دست يابند و سرافرازي دنيا و آخرت را به دست بياورند.

به گفته وی، شهرستان دامغان با داشتن مردمي متدين، ولايتمدار و انقلابي همواره نقش مهمي در صحنه هاي انقلاب و نظام  داشته است و حضور جوانان و رزمندگان اين منطقه در عرصه هاي دفاع مقدس و تقديم ۶۲۵ شهيد والامقام و تعداد زيادي جانباز و ايثارگر گواهي بر معنا يافتن روحيه دوستداري و پيروي از دستاوردهاي انقلاب است.

لاریجانی همچنين در بخش دیگری از این پیام آورده است: وجود دو شهيد گرانقدر سيد حسن شاهچراغي و سيد ابوالقاسم داوود الموسوي دامغاني كه وظيفه خطير نمايندگي و وكالت مردم را برعهده داشتند به يقين بيانگر ميزان ارادت و مرتبت ايماني اهالي اين شهرستان به اسلام و كشور مي باشد.

پیام رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنین تصریح کرده است: اين شهيدان سرافراز كه تربيت تربيت يافته خاندان روحاني و مكتب اهل بيت(ع) هستند به بهره مندي از علوم و معارف ديني و مكتبي و روش هاي سياسي و انقلابي به چهره هاي متعهد و مبارزه تبديل شده و توانستند نقش فراواني در خدمات به انقلاب و نظام داشته باشند.

لاریجانی افزوده: برگزاري مراسم و آئين تكريم شهدا كه درود خداوند برتمامي آن ها، فرصت مغتنمي است كه در آن مي توان به بررسي و تبيين شخصيت و وجوه فكري و اعتقادي اين عزيزان گرانقدر پرداخت.

وی ضمن تجليل از دست اندكاران اجلاسيه معنوي و ارزشمند سرداران و ۶۲۵ شهيد پرفروغ شهرستان دامغان ابراز اميدواري کرده است، همه ما بتوانيم در مسير زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان ارجمند به وظيفه ديني و ملي خويش با تمام توان عمل كنيم.

اجلاسيه سرداران و ۶۲۵ شهيد شهرستان دامغان امشب با حضور شخصيت هاي ملي، استاني و شهرستاني بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مصلي امام خميني (ره) اين شهر با اجراي برنامه هاي متنوع و با سخنراني سردار باقرزاده فرمانده كميته تخصصي شهداي ستاد كل نيروهاي مسلح همراه خواهد بود.

شهرستان دامغان در هشت سال دفاع مقدس ۶۲۵ شهيد، يك هزار و ۲۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده سرافراز تقديم نظام جمهوري اسلامي ايران كرده است كه به نسبت جمعيت رتبه دوم كشوري را داراست.

کد خبر 2500853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha