۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا:

کمبود حوزه علمیه خواهران در پردیسان/ دو حوزه جدید تاسیس می‌شود

کمبود حوزه علمیه خواهران در پردیسان/ دو حوزه جدید تاسیس می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم با اشاره به کمبود مدارس علمیه در پردیسان از تاسیس دو حوزه جدید در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا بعدازظهر جمعه در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آخرین سفری که به قم داشتند درباره حوزه علمیه خواهران فرمودند: «پدیده خواهران طلبه خیلی پدیده عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شوند؛ این چه حرکت عظیمی خواهد بود... حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه‌های مختلف - مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیده دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند- اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می‌گذارد؛ برای انقلاب آبروست.»

وی اضافه کرد: دو ویژگی مهم در این بیان مقام معظم رهبری بیشتر مورد تاکید است؛ یکی پدیده عظیم و مبارک و دیگری آبرو برای انقلاب اسلامی.

وی ساماندهی و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران را یکی از دستاوردهای بزرگ معنوی و علمی انقلاب شکوهمند اسلامی ذکر کرد و افزود: وجود و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران پاسخ عملی نظام به خیلی از شبهات دنیا در عرصه زنان است.

به گفته حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا، نزدیک به 450 حوزه علمیه خواهران، 90 هزار طلبه در حال تحصیل و 70 هزار فارغ التحصیل حوزه‌های علمیه خواهران در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا با اشاره به فعالیت 16 حوزه علمیه خواهران در استان قم اظهار کرد: از این تعداد 10 حوزه در مقطع سطح دو، 4 حوزه در مقطع سطح سه و دو مدرسه علمیه - برای اولین بار- اقدام به پذیرش در سطح 4 می‌کنند.

وی در مورد مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) پردیسان که تنها مدرسه علمیه در این منطقه بیش از 200 هزار نفری است، تصریح کرد: این مدرسه علمیه از سال گذشته بنا بر تقاضای مومنین دایر شده و اکنون با 100 طلبه خواهر مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه بیشتر خواهران ساکن در پردیسان در مدارس مناطق دیگر مشغول تحصیل هستند، گفت: قرار است دو مدرسه علمیه ویژه خواهران در پردیسان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از 25 بهمن ماه، از خواهران متقاضی خواست برای ثبت نام در آزمون این دوره به یکی از مدارس علمیه یا به سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

کد خبر 2501483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha