۳ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۶

با تلاش فعالان محیط زیست:

آبرسانی به حیات وحش کوه سفید سراوان انجام می شود

 آبرسانی به حیات وحش کوه سفید سراوان انجام می شود

زاهدان- رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان گفت: با تلاش ماموران گارد این سازمان برای حفظ گونه های جانوری ارتفاعات کوه سفید آب رسانی به مناطق مورد نیاز از محل منابع موجود انجام می شود.

موسی دهقان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور تامین آب شرب گونه های موجود در آبشار کوه سفید، اداره محیط زیست شهرستان سراوان حوضچه های آب و دستگاه تلمبه بادی را نصب کرد.

وی افزود: با توجه به وجود چندین چشمه در بالادست آبشار کوه سفید، این سازمان برای حفظ گونه های جانواری و گیاهی، از چند سال پیش اقدام به ساخت حوضچه هایی جهت تامین آب شرب گونه های موجود در منطقه نمود.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست سراوان بیان کرد: با فاصله از محل آبشار یک دستگاه تلمبه بادی جهت تامین آب شرب گونه های دشتی منطقه نصب و راه اندازی شد که آب را در جریان نگه می دارد.

دهقان نژاد به اشاره به اهمیت کوه سفید سراوان اظهار داشت: این منطقه یکی از مناطق بکر شهرستان سراوان به شمار رفته که جاذبه های زیست محیطی بیشماری را دارد.

وی آبشار کوه سفید را از بارزترین داشته های این کوه دانست و گفت: این آبشار یکی از فعالترین آبشارهای منطقه محسوب می شود که به راحتی در تمامی چهارفصل سال قابل مشاهده است.

این مسوول زیست محیطی اظهار داشت: ارتفاع این آبشار هفتاد متر بوده که در قسمت شمال آبشار جنگلی تشکیل شده از بنه، کسور و زیتون وحشی وجود دارد و گونه های جانوری از قبیل کل، بز، قوچ و میش، گرگ و کفتار و خزندگانی از قبیل کفچه مار، تیرمار، شترمار و جعفری در محوطه آن زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبشار کوه سفید در شمال غربی شهرستان سراوان و در ۶۵ کیلومتری شهر گشت واقع شده است.

کد خبر 2502461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha