۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۰

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد:

هویت ایران اسلامی به خون شهدا گره خورده است

هویت ایران اسلامی به خون شهدا گره خورده است

بوشهر - معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هویت ایران اسلامی به خون شهدا گره خورده است، گفت: حیات اسلام و انقلاب اسلامی ما مدیون خون پاک شهدای اسلام و جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در یادواره شهدای نوجوان استان بوشهر اظهار داشت: این جلسه متعلق به معصوم ترین شهدای استان است که علی‌رغم این که هنوز از نظر شرعی به تکلیف نرسیده اند اما تکلیف بزرگی را به دوش گرفتند برای سربلندی اسلام و انقلاب جان خود را بخشیدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نگاه قرآن عزیز به شهدا را با بقیه موضوعاتی که بحث شده نمی توان مقایسه کرد و توجه به شهدا در نگاه دینی ما یک استثنا است و همه ارزش ها در مقابل ارزش شهادت بسیار ناچیز است و حیات اسلام حیات جامعه ما انقلاب ما مدیون خون پاک شهدا انقلاب اسلام و جنگ تحمیلی است.

وی با بیان ویژگی های شهدا اظهار داشت: اولین شاخص یک شهید مومن بودن آن شهید است باور آن شهید است اگر شهید به راهی که ان را طی کرده باور نداشته این ساده انگاریست که بگوییم به صورت اتفاقی به درجه رفیع شهادت نایل امده بلکه به شهادت باور داشته و اعتقاد داشته شهادت فقط از کسانی ساخته است که باور و ایمان عمیق داشته باشد و شهدای ما اینگونه بودند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با بیان این که هجرت مقدمه شهادت است گفت: هجرت در اسلام یک موضوع بسیار پسندیده ای است و شهید راه اسلام هنگامی که مرزهای اسلامی مورد تهدید قرار گرفت از اقصی نقاط کشور هجرت می‌کند و با عشق و علاقه خود را به ان نقطه که دشمن ان جا را تهدید کرده می رساند.

معاون فرهنگی و تبلیغتی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هدف از هجرت در مورد شهدای انقلاب اسلامی رسیدن به یک زندگی مادی مطلوب نبود، بلکه مجاهدت، مبارزه، تلاش و کوششی است که در سایه آن دشمن را دفع کرده و از ارزش های اسلامی صیانت کنند.

وی با اشاره به لزوم ادامه راه و سیره شهدا اضافه کرد: شهدا جانشان را بخشیدند و آزادی به دست آمد و شهدایی که وجودشان را بخشیدند تا جمهوری اسلامی ماندگار بماند و اگر هر موقع ما شهدا را فراموش کنیم یا راه آنان را به درستی ادامه ندهیم مدیون آنان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: هویت این کشور به خون شهدا گره خورده است و با حفظ این خون ها می توان این کشور را حفظ کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغتی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: خون شهدای ما در حقیقت امتداد خون شهدای کربلاست و کربلا را همین شهدا زنده نگه داشتند.

گفتنی است، یادواره شهدای نوجوان استان بوشهر با قرائت قرآن توسط سیدطاها حسینی و مداحی سید محمدصادق هاشمی و سیدمهدی فاطمی، از مداحان بوشهر در کارگاه ساخت خیمه گاه حضرت ابوالفضل برگزار شد.

کد خبر 2504924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha