۵ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۴۶

یادواره شهدای زیر 15 سال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد

 یادواره شهدای زیر 15 سال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد

یاسوج – اولین یادواره شهدای زیر 15 سال کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، خانواده شهدای زیر15سال و جمعی از مسئولین استانی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر سه شنبه در این یادواره گفت: این استان در دوران دفاع مقدس ۵۶ شهید زیر ۱۵ سال به جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.

سید مصطفی مهدی عصر افزود: این تعداد شهید نشان می دهد که عشق به امام و انقلاب در دل نوجوانان آن دوران این استان ریشه ای عمیق داشت.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از شهدا بین ۱۴ تا ۲۴ سال سن دارند، افزود: در همین جامعه آماری بین ۱۴ تا ۲۴ سال، تعداد زیادی از شهدا در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسیده‌اند.

وی تعداد شهدای ۲۱ ساله را ۳۰ هزار نفر، شهدای ۲۰ ساله را ۲۷ هزار نفر و شهدای ۱۹ ساله را ۲۱ هزار نفر عنوان کرد.

مهدی به تعداد شهدای زیر ۱۵ سال در کشور اشاره کرد و افزود: در کل کشور تعداد این شهیدان والامقام یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است که از این میان کهگیلویه و بویراحمد با این وسعت کم و تعداد کم جمعیت، ۵۶ نفر از این تعداد شهید را به خود اختصاص داده و از این حیث سهمی بزرگ در کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان استان و همچنین الگوسازی برای این قشر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این یادواره همچنین نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

کد خبر 2506037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha