۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۴۸

حجت‌الاسلام ماندگاری:

مردم ما نمی گذارند جریان حق و ولایت مورد ظلم واقع شود

مردم ما نمی گذارند جریان حق و ولایت مورد ظلم واقع شود

سرخه- مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که مردم ما اجازه نمی‌دهند جریان حق و ولایت مورد ظلم واقع شود، گفت: امروز باید جبهه حق و باطل را بشناسیم و ادامه‌دهندگان شایسته راه شهدا باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سرخه، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در آیین بزرگداشت ۲۰۰ شهید شهرستان سرخه که بعد از آئین نماز جمعه با حضور مسئولان در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که دشمن، بساط جنگ نرم را در همه جای کشورمان پهن کرده و امروز در تمام حوزه‌های زندگی ما رسوخ یافته افزود: مردم ما نمی گذارند جریان حق و ولایت مورد ظلم واقع شود.

وی حضور و استقبال از اجلاسیه شهدا دارای پیام‌هایی ژرف و عمیق دانست که حاضران به دعوت میزبان در این مکان نورانی و پر خیر و برکت جمع شده‌اند و خاطر نشان کرد: حضور در این مجلس را مصداق «یا لیتنی کنت معک» است و حاضران در این محفل بزرگداشت گرد هم آمده‌اند تا به شهدا بگویند ای‌کاش ما هم با شما هم‌رزم بودیم.

اگر شهدا امروز بودند چگونه به تکلیفشان عمل می کردند

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که یادواره‌های شهدا در حقیقت دربردارنده این پیام است که ما اگر در مدینه بودیم، اجازه نمی‌دادیم بر صورت دختر نبی خدا (ص) سیلی بزنند و هرگز مصداق این جمله که «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» نخواهیم شد تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند شهدا امامزادگان امروز شما هستند ، امروز بیش از ۲۳۰ هزار امامزاده شهدا در کشور داریم.

ماندگاری با یادآوی این مطلب که مردم زمان انبیا و اولیای خدا به تکلیف خود عمل نکردند و ولی زمانشان را تنها گذاشتند عنوان کرد: ما امروز با حضور در این مجلس معنوی فریاد می‌زنیم که ای‌کاش در عصر امام علی (ع) و اولاد علی (ع) زندگی می‌کردیم که اگر این‌گونه بود، هرگز نمی‌گذاشتیم امیرالمؤمنین (ع) غم غربت خود را در چاه فریاد کند و حضرت فاطمه (س) دست فرزندانش را بگیرد و در بیت‌الاحزان ناله و شیون کند.

وی با یادآوری این که امروز باید از خودمان بپرسیم اگر شهدای هشت سال دفاع مقدس امروز و در عصر ما زندگی می‌کردند، چگونه به تکلیفشان عمل می‌کردند اذعان داشت: دفاع در برهه کنونی از اسلام، دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و ولایت بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس اما ارزشمندتر از آن زمان است؛ چراکه جنگ دیروز مستقیم و آشکار و جنگ امروز غیرمستقیم و پنهان است و جنس جنگ دیروز سخت و جنگ امروز نرم و مخملین است.

جنگ نرم در تمام حوزه های زندگی امروز ما نفوذ کرده است

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که هر چه جنگ وسعتش بیشتر جانبازی و شهادت در آن نیز ارزشش بیشتر است اذعان داشت: جنگ سخت دیروز فقط خطوط مرزی کشور را درگیر کرده بود؛ اما امروز و در جنگ نرم امروز دشمنان سفره خود را در خانه‌های ایرانیان، گوشی‌های موبایل، اینترنت، تبلت، عروسی‌ها، کوچه، مغازه، ادارات و جای جای کشورمان پهن کرده است و به عبارتی دیگر باید جنگ نرم امروز در تمام حوزه‌های زندگی ما رسوخ یافته است.

ماندگاری با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) بدین مضمون فرمودند: جهاد بر دو قسم اصغر و اکبر است ابراز داشت: حضور در جنگ نرم امروز همان جهاد اکبری است که پیامبر (ص) و بزرگان دین پیروزی در آن را به مراتب ارزشمندتر و با فضیلت‌تر از جنگ و جهاد اصغر می‌دانند.

وی با بیان این مطلب که امروز به جرئت می‌توان گفت تنها گروه و افرادی که در عالم برزخ آرزوی بازگشت به دنیا را دارند، شهدا هستند؛ چراکه آن‌ها یک‌بار لذت جان دادن در راه خدا و ولایت را چشیده‌اند بیان داشت: شهادت و ایثار در جنگ سخت با جنگ نرم تفاوت دارد؛ چراکه در جنگ سخت دیروز خون می‌دادند و امروز باید خون دل خورد.

تکلیف بر اساس آنچه دین تعریف کرده ارکان مختلفی دارد

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این مطلب که شهدا به وظیفه و رسالت خود در زمان حیاتشان عمل کردند و امروز ما باید به تأسی از آن‌ها به تکلیف خود عمل کنیم اظهار داشت: تکلیف بر اساس آنچه دین تعریف کرده، دارای ارکانی است که یکی از آن ارکان این است که با توجه به تفاوت شرایط در هر زمان و موقعیت تکلیف افراد نیز متفاوت است.

ماندگاری ادامه داد: تکلیف انسان غنی به دلیل ثروت مادی، مسئولان به دلیل قدرت مادی، علما به دلیل قدرت علمی، بانوان و آقایان به دلیل تفاوت در جنسیت، دانشجو با دانش‌آموز به دلیل شرایط سنی همه این‌ها وظیفه‌شان با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین در نقش‌آفرینی و تکلیف نیز با هم فرق دارند.

وی با بیان این مطلب که بر اساس نص صریح قرآن خداوند انتظار بیش از حد از افراد انسانی ندارد که سند آن نیز آیاتی مانند «لا یکلف نفساً الا وسع‌ها و لایکلف نفساً الا ماآتاها» است گفت: تکلیفی بر انسان نیست مگر به اندازه وسع و توانایی‌اش؛ بنابراین انسان باید بر اساس تکلیف، توانایی و آنچه خداوند به او عطا کرده است به وظیفه خود عمل کند.

در جنگ نوین، نیازی به آموزش اسلحه و پوشیدن لباس رزم و پوتین نیست

مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا با یادآوری این نکته که امروز دیگر نیازی به آموزش اسلحه و پوشیدن لباس رزم و پوتین نیست افزود: امروز باید به وظیفه خود در شرایط جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی دشمنان عمل کنیم و هوشیار و بیدار و گوش به فرمان ولی زمانمان باشیم و مثل مردم زمان ائمه اطهار (ع) که برخی مردم آن گوش شنوا نداشتند، نباشیم.

ماندگاری در پایان خاطر نشان کرد: امروز شهدا همچون ستارگان درخشان در آسمان میهنمان می‌درخشند و دشمنان اعتراف کرده‌اند که شهدا هشت سال دفاع مقدس ارزشمندترین سرمایه ملی ایرانیان هستند؛ بنابراین تکلیف بر ما حکم می‌کند از این سرمایه‌های پایان‌ناپذیر پاسداری کنیم و راهشان را ادامه دهیم.

کد خبر 2507734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha