۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷

به مدت ۳ شب در دانشگاه دامغان/

اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان برگزار می شود

اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان برگزار می شود

دامغان - رئیس گروه فرهنگی مذهبی تفحص کشور از برگزاری اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان در مسجد الغدیر دانشگاه دامغان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی باقری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان اظهار داشت: این یادواره در سه شب متوالی با همکاری و همراهی دانشگاه دامغان و از چهارشنبه شب همزمان با ایام فاطمیه آغاز و تا جمعه شب ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این برنامه ها با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت دامغان در محل مسجد الغدیر دانشگاه آغاز می شود.

رئیس گروه فرهنگی مذهبی تفحص کشور به اهداف برگزاری اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان پرداخت و افزود: برگزاری چنین جلساتی در محیط فرهیختگان و قشر دانشجو با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خنثی کردن توطئه های دشمنان و پای کار آوردن دانشجویان برای برگزاری یادواره ها تا فرهنگسازی ایثار و شهادت از مهمترین اهداف این یادواره است.

باقری یادآور شد: در طول این سه شب آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امیرسرتیپ ستاد سید حسام هاشمی مشاور فرماندهی کل قوا در امور حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح کشور، امیر سرتیپ ستاد  دکتر رضا خرم طوسی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور آجا و مشاور عالی فرمانده کل ارتش، امیرسرتیپ ستاد دکتر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و امیر سرتیپ ستاد دکتر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی کل ارتش در این یادواره سخنرانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: یادواره لاله های فاطمی تا کنون در استان های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، تهران، خوزستان و اصفهان برگزار شد.

وی به بحث محوریت یادواره با نیروهای مسلح اشاره داشت و افزود: براساس فرمایشات رهبر انقلاب که در کنار بعد معنوی یادواره ها بحث تخصصی دفاع از ایران اسلامی از سوی صاحب نظران نیروهای مسلح و طراحان جنگ در ۸ سال دفاع مقدس صورت بپذیرد لذا از فرماندهان نیروهای نظامی در برگزاری یادواره ها به عنوان سخنران استفاده شده است.

باقری گفت: با توجه به تقارن اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان با ایام فاطمیه و در کنار عزاداری دخت نبی مکرم اسلام (ص) امیدواریم این آئین با شکوه خاصی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دامغان نیز در این جلسه با اظهار اینکه فرهنگ فاطمی باید در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند، افزود: برگزاری اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان به میزبانی دانشگاه دامغان نمونه ای از ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی در محیط های دانشگاهی و آحاد جامعه است.

علی محمد مویدی زاده اضافه کرد: در کنار علم و دانش در مراکز آموزش عالی باید مسائل دینی و فرهنگ ایثار و شهادت نیز در دستور کار ها قرار گیرد و به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی گفت: امیدواریم این یادواره با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در شهرستان دامغان به نحو احسنت برگزار شود.

در این جلسه هر یک از اعضا دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در زمینه هرچه بهتر برگزار شدن اولین یادواره لاله های فاطمی استان سمنان به میزبانی دانشگاه دامغان ارائه دادند.

کد خبر 2509988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha