۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۱۰

طاهری:

فرصت های سرمایه گذاری مناسبی برای ایرانیان در عراق وجود دارد

فرصت های سرمایه گذاری مناسبی برای ایرانیان در عراق وجود دارد

زنجان-سرکنسول ایران درکربلا بااشاره به فرصت های سرمایه گذاری بسیارمناسبی که برای ایرانیان در عراق وجود داردگفت: باید از فرصت بوجود آمده درعراق برای گسترش روابط تجاری و بازار ایران در عراق استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله طاهری ظهر دوشنبه در جلسه بررسی فرصت های تجاری با کربلا افزود: عراق فرصت بسیار مناسبی برای صادرات و همچنین احداث واحد صنعتی برای تاجران و سرمایه گذاران ایرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از تجارب سالهای گذشته در روابط تجاری خود درس بگیریم بیان کرد: باید به کیفیت محصولات صادر شده از کشور توجه بسیاری داشته باشیم و تاجران در نظر داشته باشند که کیفیت محصولات در عراق بسیار مورد توجه قرار دارد.

 سرکنسول ایران در کربلا گفت: اشتراکات فرهنگی و دینی موجود میان ایران و عراق و همچنین وضعیت کنونی عراق که ایران را دوست خود می بینند می تواند فرصت ارزشمندی برای ارتقای روابط تجاری و شکوفایی اقتصادی برای کشور باشد.

وی در بیان خطرات موجود در سرمایه گذاری در عراق بیان کرد: سرمایه گذاری در هرجایی خطرات و ریسک هایی دارد و با توجه به حمایت های ایران از عراق در برابر داعش مردم عراق علاقه مند به حضور ایرانیان در عراق شده اند و در هر رابطه ای باید به ایجاد و گسترش روابط دوستانه توجه داشت.

طاهری اظهار کرد: با توجه به اینکه بافت اداری ادارات عراق کاملا فرسوده شده و از این رو می توان از این فرصت برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و عمرانی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در چین با شناسایی ذائقه و علایق مردم دنیا اقدام به تولید محصولات مردم دنیا می کنند و در حالی که ما برای بدست آوردن بازار کشور همسایه خود این کار را انجام نداده ایم و کشور چین برای عراق سجاده و بسیاری از اجناس دیگر را صادر می کند و بازار لوازم خانگی را در دست گرفته است.

سرکنسول ایران در کربلا گفت: پس از پیروزی انقلاب تلاش های بسیاری برای خروج ایران از اقتصاد تک بخشی صورت گرفت است زیرا نوسانات قیمت نفت و تحریم ها همواره کشور را با چالش های بسیاری روبرو کرده است.

طاهری تاکید کرد: ایران در سالهای گذشته موفق به کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه سالانه شده است اما وابستگی عراق به درآمد نفت تا حدی است که می توان گفت بیش از 90 درصد بودجه آن وابسته به نفت است.

وی خاطر نشان کرد: راه گریز از وابستگی به درآمد های نفتی تکیه بر توان نیروی انسانی و ذخایر و منابع معدنی و طبیعی و استفاده از رهنمودهای رهبری مبنی بر تکیه بر توان و تولید داخلی است که تاکنون تا حدی تاثیر گذار بوده است.

کد خبر 2510056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha