پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

شما برای مهر بنویسید؛

نظر شما در مورد «تحریم عمره» چیست؟

نظر شما در مورد «تحریم عمره» چیست؟

به دنبال تعرض پلیس سعودی به زائرین ایرانی و ماجرای دنباله دار بی احترامی حکومت سعودی به ایرانیان و جنایات آل سعود علیه مردم منطقه؛ برخی از مردم خواهان تحریم عمره از سوی ایران هستند. نظر شما چیست؟

مجله مهر: داستان بد رفتاری دولت سعودی با حجاج ایرانی موضوع تازه ای نیست و در طول سالیان گذشته همواره شاهد موارد متعددی از شیطنت سعودی ها هستیم.

در لیست بدرفتاری سعودی ها نیز هر چیزی به چشم می خورد. از کشتار حجاج ایرانی در دهه شصت تا تاخیر در صدور ویزا و همچنین زندانی کردن برخی از حاجیان ایرانی. به این لیست می توان به سنگ اندازی های حکام سعودی علیه ایران در عرصه بین المللی را نیز اضافه کنید. همه این عوامل موجب شده است که مردم ایران دل خوشی از حکام سعودی نداشته باشند.

اما تعرض پلیس فرودگاه جده به دو زائر نوجوان ایرانی موجی جدید از خشم مردم ایران علیه حکام سعودی را به همراه داشته است. خشمی که این روزها موضوع اصلی شبکه های اجتماعی است. در ایران برخی از مردم در پاسخ به این بدرفتاری های دنباله دار، خواستار «تحریم عمره» شده اند. نمایندگاه مجلس و دولت نیز در چند روز اخیر در چندین نوبت موضوع «تحریم عمره» را در دستور کار قرار داده اند. 

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روزهای گذشته از طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای لغو عمره تا حصول اطمینان از امنیت حجاج ایرانی خبر داد. از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار برخورد و مجازات عاملان تعرض به ۲ نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان شدند. و به دنبال آن حسن روحانی از وزیر ارشاد خواست گزارش دقیق و جامعی از پیگیری‌های انجام شده در موضوع تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده ارائه کند.

اما ماجرای تحریم عمره حواشی دیگری نیز به همراه دارد. گفته می شود دولت عربستان‌سعودی از زائران ایرانی خانه خدا به صورت میانگین سالانه بیش از ٣٠ هزار میلیاردریال درآمد کسب می‌کند. بیشتر از ٧٠درصد این مبلغ حجم درآمد عربستان از سفر عمره حجاج ایرانی است. و این آمار با توجه در آمد ۱۷۰ میلیارد دلاری عربستان از فروش نفت، رقم قابل توجهی نبوده و به همین دلیل عربستان ترجیح می دهد که زائرین ایرانی حضور چندانی در عربستان نداشته باشند.

اما از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند که بر خلاف ادعاهای طرف سعودی، عربستان به پول زائران ایرانی نیاز دارد. علی منفرد کارشناس اقتصادی منطقه در گفتگو با یکی از رسانه ها داخلی می گوید: «طبق بررسی های به عمل آمده توسط مجامع اقتصادی به نظر می رسد که تامین اقتصادی و مالی عربستان سعودی از سوی زائران تنها یک سوم میزان کلی درامد خارجی این کشور را تشکیل می دهد و به اعتقاد من ، توقف اعزام زائران ایرانی می تواند در یک بازه زمانی سه ماهه رقمی به میزان میلیاردها دلار به اقتصاد ملی این کشور وارد سازد.»

اما علاوه بر موضوع مقابله اقتصادی با بد رفتاری های دولت سعودی، بسیاری از مردم معتقدند که با وجود بی نیازی عربستان به دلارهای زائرین ایرانی، برای حفظ شان و حرمت شهروندان ایرانی باید عمره مفرده برای مدتی تحریم شود.

نظر شما چیست؟

شما کاربران گرامی می توانید با ارسال نظرات خود ذیل این خبر در این بحث مشارکت کرده و در رابطه با «تحریم عمره» نظرات خود را با خوانندگان ما درمیان بگذارید

کد خبر 2533267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 5
      مخالفم. اینکار ارتباطی با دولت سعودی ندارد. غلط بیجای دوتا جوان فاسد بوده...بضرر ماست که منزوی باشیم و در آنجا حاضرنشویم
    • امیر حسین کشاورز ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      1 0
      من به شرطی با تحریم عمره موافقم که یک کار رسانه های بین المللی خیلی خوب در کنارش انجام بشه. در واقع در این قضیه اگر با کار رسانه ای افکار عمومی جهان اسلام رو با خودمون همراه کنیم تحریم عمره جواب می ده وگرنه چند سال دیگه خودمون التماس می کنیم که سعودی ها به ما ظرفیت عمره بدن.
    • علی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 1
      نهایتا سهمیه را به یک کشور مسلمان دیگری میدهند زیاد لنگ تحریم ایران نمی مانند
    • سمانه علی یاری ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      1 0
      خوب بدن. مردم ما هم این پولی رو که میریزن توی جیب سعودی ها میرن در کربلا و نجف هزینه می کنن. به جای تقویت دشمنان به دوستان کمک میشه
    • محمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      1 0
      لغو شود
    • صالح رضایی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 1
      مرگ بر آل سعود با تحریم حج آمریکایی
    • علی ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      حج امریکایی دیگه چیه
    • زهرا ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 1
      ما خواستار تحریم حج هستیم زیرا درآمد1/3 سالانه عربستان از ایران است پس آنها باید با احترام با مردم ایران رفتار کنند و اگر یک سال تحریم کنیم مطمئنا در رفتارهایشان با مردم ایران تجدید نظر خواهند کرد.
    • محمد ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 0
      این امر حتما لازم است .چرا باید سرمایه های خود را در جیب کسانی ریخت که با اسراءیل هم کاسه شده اند وآتش بر سر مردم مسلمان می ریزند؟ گذشته از آن برای نشان دادن غیرت ملی و عظمت جمهوری اسلامی ایران این کمترین کار است. کمی هم به تمدن خود رجوع کنید.(هم تمدن باستانی هم تمدن علوی)
    • احمدکرمی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 0
      حتما باید متوقف شود وبه این راحتی هم برقرارنگردد
    • محمد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 0
      موافقم
    • پوريا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      2 0
      اگه فقط يكسال حج عمره رو ايران تعطيل كنه عربستان به غلط كردم ميوفته
    • زهرا ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      1 0
      جناب مهدی خان، شما به جای نظر نوشتن سعی کن بصیرتت رو افزایش بدی، هنوز دولت کودک کش وهابی رو نشناختی!!! به جای دفاع از مظلوم، جانب ظالم روگرفتی!!! از آینده ات میترسم، چند وقت دیگه خدا آنچنان میذاره توی کاسه ات که یه عده ی دیگه بهت بگویند فاسد.
    • حسین ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      با سلام تعلیق عمره ازطرف دولت کار درستی هست. درضمن سهمیه حج بدن به دیگر کشورها .آل سعود در روزهای آخر عمرش هست ناراحت نباشید
    • احسان سوقندی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      1 0
      آقایون حاجی و حاجیه خانم ها نرید مکه مکه ی شماها بچه های شما هستند به خداوندی خدا مکه ما این نیست که پولمونو بدیم به عربا و اهانت و توهین برای خودمون به ارمغان بیاریم آخه چرا؟؟؟؟؟ من نمیرم و خواهان اینم که تحریم بشه توسط خود مردم اگه مسئولین نمیتونید خودمون که میتونیم ما نمیریم مکه. واجبتر از اون تو شهر خودمون هست
    • ایمان ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      چند سوال: 1. چرا از مردم درخواست نمیشود عمره نروند و به جایش از دولت خواسته میشود تحریم کند؟ مگر کسی را مجبور میکنند حتما مکه برو؟ مردم که نروند، خود بخود کار تعطیل میشود. اگر بروند، مشخص است اشتیاق دارند و تبعاتش را پذیرفته اند. چرا عده ای میخواهند جای مردم تصمیم بگیرند؟ 2. مگر غیر از این است که سعودیها ذوق دارند تا ایرانی و شیعه پایش را به مکه و مدینه نگذارد؟ از نبودن شیعه ها در پشت دیوار بقیع و در مواجهه با شیعیان عربستان و مسلمانان آزاده جهان چه کسی ضرر می کند؟ و همچنین چه کسی خوشحال میشود؟
    • جعفر ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      با تحریم موافقم
    • محمد ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم
    • من ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      تا بوده ایران بوده که سهمیه بقیه کشورها رو میخریده، بقیه کشورهای اسلامی که به حج عمره اهمیت زیادی نمیدن. به جرات میتونم بگم که 90% زائرای عمره ایرانی هستن.
    • سید یوسف شمس ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      با نظر آقای امیرحسین کشاورز موافقم.
    • سلیمی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      بهترین کار همین بود که اقای وزیر انجام داد .
    • محسن ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      به نظر من باید ایران جواب دندان شکنی نسبت به وهابی های آدم کش بده و حج عمره را قطع کنه چرا مردم ما به مکه برن و جیب اون ها رو پر کنن و اونا واسه ما شاخ بشن ایران باید حج عمره را حرام کنن تا دهنشون.........
    • علی اکبر ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      باید لغو شود.تا این وهابی ها که شمشیر را از رو بستن واز هرنوع توهین وتهدیدو توطئه علیه ایران دست بر نمیدارن بفهمند که دارن راه رو عوضی می رن.
    • خدا دوست ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      از سالها قبل باید توقف پیدا میکرد تا این فاجعه رخ نمیداد !!!!!
    • ايراني ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      شايد براي نشان دادن قدرت ايران خوب باشد ولي نبايد به درازا بكشد چرا كه غياب شيعيان در عربستان باعث توسعه فكر سلفي ميشود و ما همواره بايد حضور داشته باشيم تا ولو با زبان مقابل فكر سلفي بايستيم
    • علی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      باتوجه به بی حرمتی صورت کرفته در قبل وحال چه نیازی به انجام فریضه مستحب است در صورتی که عمل حرام انجام می گیرد
    • حسن ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      به نظر من باید تحریم بشه. البته جدا از این موضوع ما ایرانیها باید یاد بگیریم به واجبات اهمیت بیشتری بدیم تا مستحبات. ادم هایی را میشناسم که سالی یکبار مکه میرن. این کل قضیه نیست. بیشترین سودی که نصیب دولت عربستانی میشه از خریدهایی هست که زائران ایرانی میکنند. به نظر من باید خرید از مکه را برای همیشه حرام کنند. چرا که سود تمام اینها میشه بم بر سر ملت بی دفاع فلسطین و یمن و...
    • سمیرا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا با نحریم خج عمره موافقم
    • محمدی ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم با تحریم
    • محمد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم.آنها به شرف ما توهین کردن.نباید سکوت کرد.
    • وحید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا " موافقم روح خدا در تک تک آدما دمیده و باید با چنگ و دندان از این ارزش معنوی محافظت کنیم . لعنت خدا بر رژیم آل سعود
    • محمدطاتلب ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      ما به خاطر غلط 2مفسد عرب دست از عقیده و مراممان نمیکشیم- زیارت خانه خدا اگر با زور نیز شده انجام میشود
    • سعید حیدری ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      بسیار عمل پسندیده است که حداقل 5 سال تحریم شوند
    • محمد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم. حتی باید تحریم های دیگری هم برای نسل کشی در یمن واقدامات دشمنانه آنها در کاهش بهای نفت و... وضع کرد.مسئولان باید هرچه سریع تر به این مطالبه ملت پاسخ بدند.
    • فرزاد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم - باید تحریم شود
    • رضا ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      تحرییییییییییییییییییییییییییییم
    • محمد صادقی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      با عرض سلام بجز بحث اقتصادی که مهم هم هست ولی باید به بی حرمتی اونا یه جوری جواب داد به نظرمن باید تحریم بشه و از دادگاه های بین المللی برای رسیدگی به این بی حرمتی کمک خواست زشیرشتر خوردن و سوسمار...
    • حسین ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      موافقم حج مستحب با این شرایط باید تحریم بشود و برای منزوی نشدن در دنیایی اسلام فقط حج واجب رو انجام میدیم. البته بایدکار رسانه ای قوی هم انجام بشود تا این وهابیون نجس آدم بشن. مسئولان اگه خودتون فرزند دارید پس تا زمانی که این موضوع رو حل نکردید خواب بر شما حرام است حرام.
    • mk ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا با تحریم موافقم اخه ما ایرانیا چقدر بدبختیم که همه جوره این عربهای ملخ خور به ما بی احترامی میکنند لعنت بر ال سعود
    • گویا ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      با تحریم موافقم
    • فاطمه ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      تحریم شود.اگر فقط 2 سال ایرانی ها به مکه نروند عربها به گل میشینند
    • زهرا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      من با نظر خانم سمانه علی یاری موافقم.
    • مریم ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      باید فکر اساسی کرد
    • سجاد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      حتما تحریم. واقعا که سوال داره....
    • امین ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا موافقم، شاید یاد بگیرند اندکی بهتر با ایرانیها برخورد کنند.
    • رضا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      ما باید برای عزت خودمان حج مستحبی رو تحریم کنیم نه برای کم شدن درآمد سعودیها و برای این منظور باید همه رسانه ها تبلیغات گسترده ای رو انجام بدن تا همه دنیا این جنایت رو بدونه همون طوری که اگه موضوع برعکس میشد تمام رسانه های دنیا با همه امکاناتشون بر علیه ما تبلیغ میکردند.
    • علی ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      کاملا موافقم.بالاخره یه گوش مالی می خواد.از خیلی وقت پیش باید چنین کاری می کردند.جلوی کارای کوچیکو نگرفتن تا این که همچین فاجعه ای به وجود اومد.مرگ بر آل سعود که از اسرائیل بدتره.
    • حسین ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      مرگ بر آل سعود با تحریم حج آمریکایی
    • ر-سلیمانی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 1
      هم عمره وهم تمتع تحریم شود ما در انجام سایر واجباتمان داریم لنگ میزنیم بجای حج امر به معروف ونهی از منکر کنید
    • حسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
      0 0
      حج عمره باید تحریم شود
    • مهدی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      حج عمره لغو شود .
    • ت مقانکی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      خوشحالم که تعلیق شد.ان شاء اله که تحریم هم بشه.
    • رضا ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      بسیار کارخوبی هست وباید تحریم شود.
    • حسین نصیری ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      باید تحریم شود و یک عظم ملی میخواهد از سوی همه مردم ایران
    • جواد ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      حج عمره باید تحریم شود
    • محمد ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم صددرصد چرا باید پول بدیم که باپول خودمون اسلحه بسازن وشیعه کشی کنن حج عمره یه عمل مستحبی است ولی میتونیم همین پول وبودجه روخرج دخترپسرهایی که واسه ازدواج مشکل دارن کرد واقعا بهترین کارهست تحریم حج عمره
    • یاسر. ش ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      با تحریم عمره موافقم.
    • حجت داديار ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      بنده با تحريم مخالفم . نميشه بخاطر خطاي دو نفر خيلي از مشتاقان اين سفر معنوي رو محروم كرد. اين مشكلات بمرور زمان حل ميشه ولي سهميه ما رو كشوراي ديگه مي گيرن
    • مجتبی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      کاملا موافقم. باید خیلی زودتر از اینها این کار انجام می گرفت!
    • سید ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      بسیار کار بجایی است. چون تمام این پولهای حجاج صرف کشتن مسلمانان مخصوصاً شیعیان در بلاد اسلامی مثل یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ... می شود. مرگ بر خائنین حرمین شریفین(آل سعود کثیف)
    • مهرداد ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      لغو شود. اونها درامد نفتیشون در حال کاهشه. ضمنا یکی از منابع اصلیشون حج هست که اگه تحریم بشه اونها با چالش بسیار جدی مواجه میشند
    • حسن حسن زاده ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      من هم موافق تعلیق و تحریم هستم.خدا آل سعود جنایتکار رو لعنت کنه.هیچ کس از اونها ایمن نیست.
    • ناشناس ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      سالانه میلیاردها تومان پول این مملکت به جیب کشورهای عربی می رود. اگر این پولها در کشور سرمایه گذاری شود اولا بسیاری از مشکلات حل می شود، ثانیا ثواب بیشتری هم برای مومنان خواهد داشت(اگر واقعا به آموزه های اسلام اعتقاد دارند)
    • من ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      من موافق تحریمم به خداوندی خدا قسم خود خدا هم راضی به این همه خفت نیست کجاست غیرت وعظمت چند هزار ساله ایران
    • جعفر ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      خیلی زیاد، موافقم
    • فاطمه ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      کاملا موافقم
    • علی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      اگه تحریمم هم نشه مردم باید خودشون تحریم کنن !!این کمترین کاریه که میتونیم انجام بدین!! خدا همه جا هست میتونیم اون پولایی رو که به جیبشون میریزیم بدیم به این مردمای فقیر و اونایی که به نون شب محتاجن به خدا قسم که اجرش خیلی بیشتره بیاید یکمی هم که شده عاقلانه فکر کنیم نه تشریفاتی و احساسی!!
    • تهرانی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      ما باید آنقدر در دیپلماسی قوی و با شخصیت باشیم که حاکمان این کشور غاصب خانه امن مسلمانان مجبور به عذرخواهی رسمی و دلجوئی از ایرانیان و پرداخت بالاترین سطح خسارات وارد شده گردد. وگرنه با تحریم عمره آنهم در موقعیتی که قبل از ما آنها محروممان کرده اند . نمیتوان تکلیف مسئولین در این تجاوز آشکاررا تمام شده تلقی کرد..
    • س ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      تحریم تحریم
    • گلی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم
    • شمس رهنما ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      مرگ بر آل سعود
    • رضا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      کاملا موافقم.مملکت ما به این دلارهایی که حجاج ما در عربستان هزینه می کنند نیاز دارد.اگر این هزینه ها برای نیازمندان کشور ما هزینه شود و در درد نیازمندی درمان شود به خدا قسم ثوابش از اون حجی که میرند خیلی بیشتر خواهد بود.
    • امیر ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      من شیعه فیش حج واجب خودم و میدم به شیر خوار گاه که از هر حجی واجب تره هم وطن ایرانی مرگ بر ال سعود
    • هاله جلالی ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      ای قـوم به حـج رفـتـه کـجـایید کجـایید معشوق همین جاسـت بـیـایید بیـایید معشوق تو هـمسایـه دیـوار بـه دیـوار در بادیه سر گشته شما در چه هوایید گـر صــورت بی صــورت مـعـشـوق ببینیـد هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید ده بار از آن خانه بـدان راه بـرفـتـید یک بار از این خانه بر این بام بر آیید ای قـوم به حـج رفـتـه کـجـایید کجـایید معشوق همین جاسـت بـیـایید بیـایید
    • حسن ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      باید تحریم بشه
    • حجت ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      مردم و دولت باید در کنار هم با تحریم عربستان و کشورهایی که از بزرگ و کوچک ما اثر انگشت می گیرند در فرودگاههاشون و غیره اعتبار رو به پاسپورت ایرانی برگردانند. با تحریم عمره موافقم ضمن اینکه با کار فرهنگی و کار دیپلماسی هم در کنار آن موافقم.
    • سارا ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم. این کمترین کاری است که می توان با آل سعود انجام داد.
    • رضا ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      مهم این است که مردم در جریان قرار گیرند ،آگاه بشوند و تصمیم بگیرند .......تصمیم مردم از همه چیز در مورد عربستان مهتر است
    • محسن ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      نه موافق و نه مخالف این کار در کوتاه مدت قطعا پسندیده است ولی با گذشت زمان اصل حادثه دچار فراموشی میشه که خواسته آل سعود هم هست باید در روابط دیپلماتیک تجدید نظر جدی صورت بگیرد تا عزت هر ایرانی به معنای واقعی کلمه باشد
    • هاله ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم - به قوله برخی از مراجع چرا بخاطر یه امر مستحب شأن و منزلت خودمون رو پایین بیاریم یاد این شعر افتادم ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معشوق همین جاست بیایید بیایید معشوق تو همسایه دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
    • رضا بنستانی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      تحریم
    • علی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      باید تصمیم قاطع گرفت
    • وحید ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      درود بر دولت تدبیر و امید که هیچ گاه جلوی زورگویی به ملت ایران کم نمی آورند و به حق از حقوق ایرانی ها در دنیا دفاع می کنند. ای تویی که از تجاوز عربستان به یمن رگ گردن کلفت میکنی، امروز عربستان به ایران تجاوز کرده. چرا ساکتی پس؟ ای تویی که دم از دفاع از خون شهدا میزنی، امروز نوبت توست تا پاسخ خون شهدا را بدهی. شهدا و جانبازان از جان خود گذشتند تا ما سربلند باشیم و امروز نوبت ماست تا راه آنان را ادامه بدهیم.
    • ايوب ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم... مرگ بر آل سعود صهيونيستي
    • حاج اسداله ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      چند پیشنهاد برای هم وطن های مسلمانم 1 – فقط یک بار بریم حج تمتع تا دیگران مجبور نباشن عمره برن. 2- بخشی از پولی که میدیم خرج تروریستها میشه و دشمن قوی میشه و وهابی پررو میشه مکه رفتن سخت میشه . 3 بگونه ای خرج کنیم معتقدان دینی قوی بشن تا راه بهتر و معنوی تر هموار بشه (ازدواج ،شغل، مستطیع واقعی ،حج تمتع)
    • مجید ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      در شرایطی که سازمان خج و زیارت از اعزام زائر سود چشمگیری میبرد شما دم از تحریم میزنید ؟؟؟؟ کمی خنده دار است .
    • علی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      ما به عنوان شیعه پول بدیم بریم حج تا وهابی ها با پول ما موشک بخرند بریزند سر شیعیان یمن ... وای بر ما
    • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم حج در خانه ملت ایران هست ملت ایران باید بجای کمک میلیاردها تومان به اقتصاد آل صعود به اقتصاد کشور خود کمک کنیم همچنین از برادران و خواهران مستمند خود دستگیری کنیم
    • علي ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      حتماً متوقف شود
    • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      آخه بیام فکر کنیم... چرا منابع مالی این مملکت و بریزیم تو جیب یه مشت کافر که برن باش مشروب بخورن و تو اروپا زن بازی کنن(آل کثیف سعودی)... مگر حج عمره واجبه؟بیشترین هزینه رو ایرانیها تو عربستان می کنن اگه تحریم کنیم ضربه محکمی زدیم.
    • حميد ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      سلام دوستان تحريم كمترين خواست مردم است بايد إز رفتن به حج واجب هم امتناع كنيم
    • فرهاد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم
    • علی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      دولت باید تصمیم جدی بگیرید تا احترام به زائر ایرانی در حکومت عربستان اجرا گردد.
    • احمد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      حج لغو شود. یک امر مستحبی در مقابل شان و منزلت ایرانی ارزش کمتری دارد. بنابراین من با تحریم حج موافقم
    • امیر ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      100درصد موافق نباید به این افراد کثیف باج داد
    • سعيد ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      حج عمره متوقف قبول! با حج تمتع چه مي كنيم؟ اگر تعليق بشه واقعا عربستان جواب مي گيره؟ آيا تعليق جواب خوبي براي اعمال طرف عرب هست؟ احساسات ايراني رو بذاريد كنار. بگذاريد سياستمداران روابط بين الملل رو تنظيم كنن.
    • مینا سوهانی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      صددر صد موافق تحریم حج هستم
    • مریم ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      با تحریم موافقم
    • عباس حسنی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      مرگ بر ال سعود
    • پرويز ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      از نظر من خدارا همه جا ميشود ستايش كرد. وقتي هم مالمان را بدهيم و هم آبرو و حيثيتمان را , از نظر من حرام است.
    • علیرضا راشدی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      چرا برا زیارت خانه خدا باید بریم عربستان و تحقیر بشیم . مکه در خونه تک تک ماهاست کافی همین پولو که مبلغ کمی هم نیست رو در یک راه خیر خرج کنیم مثلا مدرسه سازی یا خرید جهیزیه برا زوجهایی نیازمند که کم هم نیست بخدا خود خدا هم راضی تره
    • حمیده ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      از خیلی وقت پیش این کار رو باید می کردن متوقف می شد تا این وهابی ها سر جاشون بشینن. نرید حج تا بفهمن خدا همه جا هست مخصوصا توی دل شیعه . بجاش کارهای خیر بکنید . جهاز بدین و به فقرا کمک کنین دست چند تا دانشجو رو بگیرین از رفتن حج اجرش بیشتره .
    • علی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      ضمن موافقت بااینکار از مسئولین هم برای این اقدام مثبت تشکر مینمایم. اگر همین حالاجلوی این اقدامات وهابی های خبیث گرفته نشود مطمئنا بعدها اعمال وحشیانه بدتری را مرتکب خواهند شد.
    • نور ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      صددرصد موافقم، این تحریم باید در مورد تمتع هم صورت بگیرد. چرا باید سرمایه مملکت آنهم سرمایه ارزی به جیب اعراب و در راس آنها سعودی ها ریخته شود تا هار شوند و مرتکب چنین اعمال رقت باری شوند. این بار نخستی نیست که آنها مرتکب اعمال شنیع علیه ایرانیان می شوند.
    • حسين عطا ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      شايد عربستان خيلي از تحريم حج متضرر نشه اما اين پول اگه داخل خرج بشه نتايج خوبي در پي دارد.ضمنا در اين موقعيت حج تمتع نيز بايد لغو بشه.
    • فاطمه ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      نه تنها حج عمره باید تحریم شود بلکه اگر لازم باشد بهتر است که حج تمتع را هم حداقل یکسالی تحریم کرد . درست است که شاید درآمد نفتی عربستان بیشتر از رفتن حجاج باشد یا سهمیه ما را به یک کشور دیگر بدهند ولی خریدهای زیادی را که هرساله ایرانیها از اعراب داشتند دلیل اصلی ضرر آنها است شاید بدین وسیله متنبه شوند
    • رضا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم تحریم شود
    • ح-ا ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      به نظر بنده حج عمره و تمتع هر دو میبایست تحریم بشن چون هر پولی که عربستان بابت حج دریافت میکنه میده سلاح ومهمات برسر مردم یمن
    • اشرفی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم صد در صد
    • خاخام ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      باید تحریم شود ... این پول ها را بدهید نیازمندان بخورند چرا عربهای وهابی
    • علیرضا ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      به نظره من عمره که هیچ حج واجبم بایدتحریم بشه تایه مدتی
    • Amir ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      تحریییییییییییییییییییییییییییییییم .چون سالانه 5 میلیارد دلار ایرانی ها برای حج هزینه میکنند .5 میلیارد دلارررررررررررررررر
    • جعفر ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
      0 0
      کاملا موافقم
    • رضا سعدآبادی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      حج باید تا ظهور حکومت شیعی در عربستان،تعطیل شود...
    • یوسف ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      مهر برای چی نظر من رو پخش نکرده...با سیاست هاشون سازگاری نداشته یا اینکه مسئله چیز دیگه ای بوده؟؟؟؟؟
    • بابایی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      با تحریم عمره موافقم. با تحریم آل سعود موافق هستم .
    • فروزان ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      سلام / باا تحریم موافقم .لی باید با تبلیغات زیاد علت تحریم برای مردم جهان گفته شود تا چهره کریه آل سعود روشن تر گردد /
    • حمید رضا ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      موافقم ، ادامه بدهید
    • خسروی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      این نظر خواهی باید از افرادی که ثبت نام دار ند بشه
    • سیفی ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      اگر فقط نظر موافقان تحریم حج عمره ثبت بشه این نظر سنجی نشد پس شما مغرضین .
    • م ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      از سالها قبل باید توقف پیدا میکرد تا این فاجعه رخ نمیداد !!!!!
    • امیر حسین ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      با منع سفر به دیار آل سقوط موافقم0 زیارت خانه خدا همان به دست آوردن دل محرومان همین وطن است و لاغیر 0
    • جواد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      واجبم نرن سنگین تره
    • مهدوی ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      موافقم تا حج عمره و حتی تمتع به مدت یک سال تحریم شود
    • عبداله ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      مخالفم
    • زهرا السادات ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      به نظر من تحریم حج در حال حاضر کار مناسبیه،اما امیدوارم که یک کار قوی فرهنگی هم در باب سفر های ترکیه و مالزی و تایلند انجام بشه،چون بیشتر بیماری های جنسی مانند ایدز از سفر به اینگونه کشورها وارد ایران میشن و به خاطر فرهنگ متفاوت اونا ،ایران از نظر حیا و عفاف ضربه ی بزرگی می بینه
    • رضا ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      در کل باید این افراد پست رو تحریم کرد . بله باید حج تحریم بشه
    • محمودی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      تحریم کنیم تا کی ذلت.
    • محمد ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      برای همیشه تعطیل شود
    • جعفرزا ره ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      تحریم
    • کیا ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      کاملآ موافق یک مستحب نباید باعث رواج منکر شود ائمه طواف را بر کمک به مردم ترجیح نداده اند
    • علی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      فقط حج تمتع و اونهم هر فرد فقط یکبارسن پنجاه به بالا......
    • عمران ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      0 0
      مخالفم. این موضوع ربطی به حج نداره و قانون و محکمه هست. این حجم از تبلیغات رسانه ای علاوه بر بی آبرویی این دو نوجوان و خانوداه هایشان چیزی جز تهییج جامعه و احساسی برخورد کردن با موضوع را در پی نخواهد داشت.هستند از خدا بی خبرانی که عکس های آنها را در فضای مجازی منتشر می کنند غافل از اینکه این دو نوجوان آینده دارند، می خواهند در جامعه زندگی کنند، دانشگاه بروند و ازدواج کنند. این اولین و آخرین حادثه ای نیست که اتفاق می افتد و باید با عقل و درایت با حفظ آبروی افراد آن را معالجه کنیم
    • هچه ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کعبه یک سنگ نشانست که ره گم نشود حاجی احرام طواف حرمی دیگربند
    • محمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      پول حج عمره را خرج پیشرفت و آبادانی مملکت کنید با یک راهبرد مشخص، مثلاً در حوزه آب و یا عمران و یا آموزش و پرورش ولی تنها یکی از این راهبردها را انتخاب کنید تا برای سعودی ها معلوم گردد که ما اهل درایت هستیم
    • کرم شفیعی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      بیشترین افراد حج عمره ایرانی هستند لذا بیشترین در امد از ایران دارند با ادامه ان مخالفم زیرا حکومت صهیونیستی سعودی باهمین پولها و دیگر اموال مسلمین به نیابت از صهیونیسم از ملت مظلوم یمن به جرم استقلال خواهی انتقام می گیرد انان که در بین ملت خود مشروعیت ندارند می خواهند اراده خود را به زور بمب به کشور دیگر تحمیل تحمیل کنند یمن لبنان دیگر است کور خوانده اند بزودی بر ظالمین پیروز خواهد شد .انشاالله
    • سامان ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      كاملا موافق با تحريم ال صعود هستم
    • رضا ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      ۵میلیارد بودجه کمی نیست می توان با پول خیلی از نواقص را در کشور از بین برد
    • جج ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      حاجیان خدا دوست این پول را در ایران برای جوانان ایرانی ودر راه اقتصاد مملکت خودمان خرج کنید وهنیشه ایرانی باشید اینقدر به عربها بها ندهید خداوند در همه جا هست
    • يك مسلمان ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      امام خميني سال هاي اول انقلاب گفت كه به جاي رفتن به حج عمره به مردم خودمان رسيدگي كنيد. ولي كو گوش شنوا؟
    • حسن ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم تااطلاع ثانوی وبرافتادن آل سعود وحکومت عدالت گستر حضرت مهدی (عجا الله تعالی فرجه)
    • سید محمد امیرکلالی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم با نرفتن به عمره.
    • بهنام اسماعیلی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      من با تحریم حج عمره مفرده موافقم چرا که باید جواب دندان شکنی به این عمل شنیع داده شود تا بدانند که خط قرمز ما ، تجاوز به ارزش های ماست.
    • صدیقی ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم
    • جواد بصیر ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      باتحریم موافقم.اولا این حجم پولی که به عربهای وهابی داده میشه از نظر من حرامه.ودوما پولش داخل کشور بیشتر مورد احتیاجه وسومابه چه دلیل باید جایی رفت که بهش بی احترامی میشه .چرا وقایع گذشته را فراموش میکنیم .
    • مهدی هسستم ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا موافقم باتحریم عمره ازسوی ایران وهمه کشورهای اسلامی دیگربه حج عمره نروندبهترین حج کمک به ملت ضعیف خودکشورهای اسلامی است
    • میثم ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا موافقم تحریم شود
    • محسن ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      بنده اخیرا از حج عمره برگشتم. جز آخرین ز.ار قبل از لغو بودم. با قاطعیت میگم با وجود همه بد رفتاریها بدلیل مظلومیت شیعیان و تبلیغات ضدشیعی حضور ما در حج تمتع و عمره ضروری است. مطمئن باشید عربستان سهمیه ما رو به بقیه کشورها میده و درامدش رو جبران میکنه و اونی که متضرر میشه جهان تشیعه. ضمنا دوستانی که میگن پول حج رو در امور خیر صرف میکنن توجه کنن که خداوند هم به محض تمکن مالی حج تمتع رو واجب کرده در حالیکه میتونست انفاق رو واجب کنه. خمس رو به عنوان یک موضوع مالی گذاشته و حج رو به عنوان یک عمل عبادی
    • ایرانی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      تنها کشوری که با این ظرفیت عمره میرود ایران است که بهتر است نرود و کسانی که مدعی رفتن به عمره هستن و نه یبار بالای 3 الی 4 بار میروند اقایان و خواهران والا خبری نیست همین پولو بدین به یه نیازمند داخل کشور خودت ثوابش بیشتره
    • عمو حسن ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      شدیدا موافقم
    • هموطن ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      من نمی رم .اما پای سجاده ام برای نابودی ظلم دعا می کنم .
    • نیلوفر ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا موافقم، این چه حجیه که توش تجاوز هست؟؟؟؟ بابا حج همین جاست،بیخ گوشمون،مؤسسات خیریه،محک،خانه سالمندان...
    • میثم ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      خوب کاری کردن
    • صبا حیدری ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      از کجا معلوم این اهانتها دفعه اول باشد مردم بعضی موقعها برای حفظ ابرو صدایشان در نمی اید انجام فرایض مستحبی به چه قیمت ؟بردن دلارها به وهابیها برای تدارک تسلیحات نظامی جهت کشتار مسلمین وشیعیان
    • محمدحسین ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم
    • صادق ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      با وجود آل سعود بغیر بی حرمتی چیزی دیگر حاصل نمی شود واین یکی هز هزان پند بود که لو رفته است
    • حامد ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      به مدت 1 سال موافقم
    • مریم ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق 100 درصد تحریم هستم
    • مهشاد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      ایرانی‌ها اگر غیرت داشته باشند، عمره باید لغو شود
    • پاکروان ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      سفرحج عمره مستحب است و حفظ عزت و اقتدار اسلام و مردم واجب ، پس نباید مستحبی را فدای واجب نمود . ولی مسئولین و مسلمانان سر تا سر دنیا باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا مکه مکرمه و مدینه منوره زیر نظر یک تجمع افرادمسلمان که وابستگی به دول ، خصوصا قدرتهای سلطه گر نباشد و حج از ید قدرت وهابیت آل سعود رهائی یابد . انشاالله
    • شب ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      من تحریم را کافی نمی دانم حتما باید برخورد با آل سعود جدی تر از این دنبال شود شاید برخوردی در حد قطع رابطه بهتر باشد. ما باید منافع ملی خود را در دفاع از مردم مظلوم سوریه ،عراق و یمن ببینیم نه تداوم ارتباط با رژیم صهیونیزم آل سعود.آن عمل حیوانی ماموران سعودی در فرودگاه جده هم کار فردی نیست بلکه ازریشه های اعتقادی وهابیت نشات می گیرد.بنابر این من هم با تحریم حج عمره و تمتع و هم قطع رابطه با آل سعود موافقم.
    • mohamad amin ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق-چون که درآمدی که عربستان از زایران ایرانی بدست میاورد صرف تحصیل و رشد وهابیت انجام میگیرد،صرف دشمنی با شیعه
    • زهرا ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      انشالله برای همیشه تحریم بشه
    • خان ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      بنظرم تحریم حج عمره و تمتع از هر واجبی واجب تر است.زیرا حد اقل منفعتی که در این کار نهفته است اینه که تعرض به نوامیس مردم متوقف میشه.باید صادقانه بپذیریم که کشور در مورد حج دچار افراط شده واگر برنامه ریزی حج عاقلانه صورت می گرفت قاعدتا نباید به افراد کمتر از 80 سال اجازه سفر به عربستان داده می شد .چون معلومه آنان خیلی خطرناکن!!!!!!!!
    • میثم ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      من نیز موافق تحریم هستم چرا ما باید ذلت پذیر باشیم ان هم از کشوری مثل عربستان
    • داریوش ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      باتحریم جلوی بی حرمتی به ایران رابگیرید
    • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم تحریم صد در صد . یعنی اگر تحریم نمی کردند احساس ذلت می کردم و.....امیدوارم این تحریم دایمی باشد چون آنها قصد برخورد از خاطیان را ندارند و کارشان عمدی است و گرنه یه معذرت خواهی رسمی که می تونستند در این چند هفته بکنند . اگر هم بعدا کاری انجام بدهند قطعا ملاحظه کاری های سیاسی بوده نه عزت ما
    • سام ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      فقط افراد بالای 35 سال باید بروند هر شخص فقط یکبار با تحریم و تعلیق مخالفم ولی با بازنگری در شرایط اعزام مولفق
    • سیروس باقری ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم تا عوض شدن رژیم پادشاهی عربستان تحریم کنیم
    • میثم ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      ما خیلی وقت پیش باید دکان حج عمره را تخته می کردیم ، حضرت ابی عبدالله حج روا رها کردند و به کربلا شتافتند چرا درس نمیگیرم؟؟
    • امین پور ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      تحریم لعنت خدا برال سعود
    • ایرانی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      در شرایط کنونی الزامی برای سفر نیست. پیامبر (ص) نیز یکسال بدلیل شرایط نامناسب به مکه نرفتند.
    • 0000 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      باید تحریم شود چون هم ناموس وهم شرفمون رو به بازی گرفتن.پس غیرتتون کو؟
    • وفا ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      تا كي به اين سعوديهاي كثافت پول مملكتو بديم. خودتون جاي اون خانواده هايي بزاريد كه به زن و دختر و پسرشون دست درازي شده. خيليها از ترس آبرو حرفي نميزنن. خود مردم بايد نرن
    • چراغی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      لغو شود چرا باید بابتمستحبات هزینه ی زیاد متحمل شویم و به کافران زمانه پول بدهیم آیا تحریم کافران مسحب نیست
    • مهدی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      تحریم باید شود. پول برای کشتن برادران خودمان نباید بدیم. من دیگه حرفی ندارم....):
    • اکبر ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      حج فقط حج تمتع که واجب است با تحریم حج عمره تا قیامت هم موافقم
    • بابک ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      مخالفم ...کار دولت یک بازی سیاسی و موج سواری بود که دودش به چشم زائران خانه خدا رفت
    • ليلا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      مخالفم
    • احمدازخشت ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      بسیار مفید است.
    • مهدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      حج عمره که هیچ واجب هم باید تحریم بشه . پول بدیم به این آدمکش ها!
    • فیروز ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      من هم با تحریم موافقم
    • یوسف رستمحانی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      باسلام عمره یک امر مستحب است .ماواجبات زیادی در مملکت خود داریم که باید به انها برسیم.باتحریم صد درصد موافقم
    • مصطفی رجبی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      بر آل سعود لعنت . تحریم لغو تا ظهور امام زمان انشاءالله
    • محمد ن ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      در این شرایط حتی امر واجب را هم می توان موقتا تعطیل کرد لذا کاملا موافقم
    • عبدالله ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق با تحریم حج هستم
    • امیررضا ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا درست است کاشکی زودتر این کار صورت کی گرفت.
    • شاهرخ چترآذر ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      اگردستورقرآن نبود بايدحج عمره وتمتع دوتایی باهم تحریم می شد
    • شایان ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      به نظر شما این نظراتی که به عرب‌ها (نه به آل سعود) توهین کردن، مشمول «نظرات حاوی توهین» نیستن که نباید منتشر بشن؟!
    • اکبر ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا" موافقم
    • شهریار ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      با تحریم حج عمره به شدت موافقم...
    • محمد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      تحریم
    • فرزاد رالی ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      خدا خانه مخصوص ندارد.خدا همه جا هست.تو دل فقیر و بیکس.کسانی که بی غذا جون میدن.اونها خانه خدان.تورو خدا نرید مکه به پاتون می افتم .بخدا قسم الان امثال من زندگیشون بخاطر دو میلیون داره با یه بچه داغون میشه .پولارو به جیب دشمنان نریزید .ممنون
    • صادق ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق هستم زیرا خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است و با همان هزینه خیلی کارهای خداپسندانه دیگری میتوان انجام داد
    • رامين جهانبازي ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      عمره همين جاست كنار سفره بچه هاي فقير أين مرز وبوم !!!!حاجي خدا همين جاست كنار بالش بچه اي كه سر گرسنه به زمين مي گذارد!!!! برادر و خواهرم سري به بنياد محك بزن خدا و خانه آش همانجاست !!! به كجا ميروي ؟؟؟
    • وطن دوست ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      اصلا وهابیهای سعودی آدم نیستند که پول مسلمانان سرازیر شه اونور. به نظر من کمک به کسی که محتاج یه لقمه نونه یا فقیر و مستمنده ثوابش بیشتر از حجه.
    • م ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق
    • غ رستمي ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافقم حداقل 2سال البته حمايت مراجع خيلي كمكه
    • هادی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      کاملا موافق تحریم هستم .. خدا هم راضی نیست که کرامت انسانی و شرافت بشر بخاطر فریضه مستحبی لکه دار بشه. کجای اسلام و قرآن گفته بخاطر مکه تن به ذلت و ... بدهیم.
    • جليل ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      باتحريم موافقم همچنانكه درسال1322 با اشتباه يك جوان ايراني راكردن زدند ومدت 5 سال حج تحريم كرديد
    • بهروز ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      ما پول حج عمره را میتوانیم در امر آبادانی کشور خودمان هزینه کنیم...
    • آذربايجان خوي ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      موافق تحريم هستم ياد آوري مينمايم در سال1322 يك ايراني را به علت اشتباه وشهادت دروغين حجاج مصري وتهمت نجس كردن بيت اله الحرام كه درواقع استفراغ كرده بود توسط سعودي ها كردن زده شد ورابط مدت 5 سال قطع شد بجاست كه الان هم روابط حج قطع گردد
    • آرش ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
      0 0
      به نظر من باید 100 درصد تحریم بشه هم عمره و هم تمتع تا سالیانه میلیاردها دلار پول ایرانی ها به جیب خاندان آل سعود نرود. می دانید با این پول چه میزان می توان اشتغال زایی کرد و جلوی مفاسد اجتماعی و خانوادگی رو گرفت. چقدر می شه دانشگاه دولتی و خوابگاه برای دانشجویان درست کرد. چقدر می شه بیمارستان ساخت و هزاران کار دیگر که داره مفت مفت ریخته می شه به جیب این وهابی های آل سعود.
    • حجت ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .صددر صد برای همیشه. به اندازه کافی درکشورمان فقروبیکاری /وبیماران صعب العلاج نیازمند به کمکداریم تااین همه ارز رو به عربستان ببریم
    • ارش ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      يكي ازكارهايي بود كه بايد خيلي وقت ميشد
    • mohammad ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم صد درصد مرگ بر ال صعود
    • پویان ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      از آنجا که عمره که ( اشتباها حج عمره) گفته می شود یک عمل مستحب است ( واجب نیست می تواند لغو شود)، هر چند که ثواب آن در ماه های رجب، شعبان و رمضان زیاد است. علی ای حال نظر علما هم مهم است و نه فقظ اهل سیاست! رژیم فاسد آل سعود از رویارویی با بیداری مسلمانان هراس دارد. آل سعود نابود می شوند کما اینکه قارون نابود شود.
    • عبدالله ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      اره این پولی ک میخوان واسه حج بریزن توجیب عربا واسه ازدواج جوونا و کمک ب نیازمندا هزینه بشه
    • مرتضی ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافق با حل مشکلات هستم ،ما هم همان رفتارو انجام دهیم که خودشان کردن....
    • مجتبی ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم عمره واجبه ، اما باید کل شیعیان تحریم کنند
    • سید علی میرسالاری ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      بسمه تعالی؛تحریم عمره به صورت موقت چند ماهه یا چند ساله خوبست، البته نه دائمی( چراکه عمل عمره مقدمه و کلاس آموزشی مختصری برای فراگیری چگونگی انجام اعمال حج تمتع است )؛ البته نظر اصلی حقیر آنست که مانند قانون گواهینامه رانندگی یا انتخابات که به افراد بالای 15 یا 18 سال تعلق میگیردو یا قانون بیمارستانها که هنگام ملاقات در بیمارستانها، از ورود اطفال جلوگیری به عمل آید و ...شایسته است در مورد سفرهای خارجی زیارتی و سیاحتی که دولت متصدی اعزام است، خصوصاً سفر عمره، از اعزام افراد زیر 20 سال ممانعت شود
    • سرور ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم..تحریم...تحریم
    • ابراهيم محمدزاده ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      صد درصد تحريم گردد چرا ما ارز کشورمان را به جيب وهابي ها بريزيم.
    • ناصر ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      همه چی رو با هم قاطی نکنید ... زیارت خانه خدا تکلیف و امری واجب است . ربطی به سعودیه نداره.اون موضوع رو هم از طریق سازمان های بین والمللی پیگیری و پدرشونو در بیارین .. ولی حواسمون باشه خودمونو از خانه خدا تحریم نکنیم.
    • محسن ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم عمره مفرده تنها و تنها یکی از صد گزینه روی میز برای سعودیهای وهابی خائن به اسلام و شیعه است این تعرض سیاسی است و هتک حرمت برای ایرانیانی که عمری ارادت خود را به شیعیان و پیامبر نشون دادند سکوت در قبال این پست فطرتان حرام است عزت پاسپورت ایرانی را لگد مال کردن خیانت به عجم است محاکمه قانونی پلیس فرودگاه جده امری بدیهی است
    • نامی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با تحریم موافقم.به خاطر حفظ حرمت ملت ایران
    • سید ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      بر دلم ترسد بماند آرزوی کعبه خدا ،بقیع ائمه مظلاوم ، مسجد پیغمبر معصوم ، غار حراء
    • مصطفی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      اولأ این امر مستحب باید خیلی پیش از اینها قطع می شد چرا که حقوق داعش از طریق همین امور توسط دولت سعودی پرداخت می شد ،اگر ما شیعیان واقعأ به فکر هم باشیم ای حرکت وحدت آفرین بوده و آلسعود را از کرده هار غلط و بی شمار خود پشیمان خواهد کرد . به امید همبستگی همه مسلمانان جهان علیه استکبار و ارتجاع انشاء....
    • خالد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافق نیستیم
    • محسن ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافق تحریم
    • بهزاد ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      صددرصد باید تحریم شود وعاملان بی حرمتی به ایرانیان را اعدام کنندحیثیت ایران بارفتن بی مورددانش آموزان ،دانشجویان وزنان بی سرپرست به حج درمیان مسلمانان رفته حتماًباید سازماندهی شوند وفقط حج تمتع وآن هم برای افرادی که مستحق هستند نه اینکه برای نام ونشان وام مضاربه بگیرند وبه حج بروند این چه معنی داردآیا کسانیکه دست اندرکار
    • مهرداد ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با تحریم موافقم! اما یک نکته. موضوع تعرض به 2 نوجوان ایرانی حدود 10 روز بعد در سایت های اجتماعی برملا شد. در حالیکه تا قبل از ان هیچ خبری بیرون درز نکرده بود.در حالیکه طبق گفته نماینده وزارت خارجه عوامل کنسولی ایران سریعا در جریان قرار گرفته اند.. کی میتونه اطمینان بده که فجایع بدتری در قبل پیش اومده و همه ازش بیخبرند؟؟
    • اصدقي ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با تحريم موافقم
    • امراله افضلی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است موافق تحریم هستم
    • سجاد صفری ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      بجای اینکه هر سال میلیاردها تومان بدیم به وهابی ها بهتر نیست خرج ازدواج و اشتغال جوانان خودمون بشه تا به فساد کشیده نشن. بنظر من تحریمش کنن و کسی سفر حج عمره را انجام نده.
    • امید ویسی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با سلام حضور تمام هموتنان عزیزم. با تحریم صدرصد موافقم . و بنظر من نباید هیچ ایرانی دیگه وارد خاک عربستان شود زیرا مردیم عربستان توهینی که به مردم ایران کردن از تحریمی که غرب بر علیه ما کرده بدتر است . راه های دیگه واسه نزدیک شدن به خدای یکتا وجود دارد.
    • علی زمانی شورابی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      چرا این همه توهین و بی احترامی را باید تحمل کنیم چرا سران ایران سکوت کرده اند موافق با تحریم عمره هستم.
    • وحید ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      عذر خواهی رسمی و دیپلماتیک دولت عربستان از ملت و دولت ایران که باید رسانه ای هم باشه، مجازات عاملان این دو جنایت، تا زمانی که این دو اتفاق نیفته مرز ایران باید به سمت عربستان بسته باشه، ملت کعبه یک مکانه، کعبه اصلی قلب و دل و روح شماست که باید پاک و صاف باشه، لازم نیست کلی پول بریزین توی جیب اعراب و گروهی خاص در داخل کشور، به فکر اصلاح روح و جسم خودمون از درون باشیم نه رفتن به مکان های دور
    • فاطمه -ح ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      درود بر شما . با تحریم حج بسیار موافقم . عزت و اعتبار مردمان ایران زمین واجب بر هر مستحبی است . غرور و غیرت پارسیان تنها به خانواده محدود نمی شود . تک تک ایرانیان خانواده ما هستند . مستحبی که به لکه دار شدن غیرت ما بیانجامد قطعا حرام است . از دولتمردان تشکر می کنم برای تحریم تا مجازات کامل مسببین . سربلند باشید ای ایرانیان
    • محمود ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      زیارت خانه خدا لذت بخشه اما همدردی و هم دلی با بنده خدا لذت بخشتر از زیارت خانه خداست .. دیر یا زود هممون به دیار حق میشتابیم اما چه زیباست که خدایت فرشتگانی را به استقبالت بفرستد پاداش نیت خیر ما
    • سید ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافقم.چون حرمت وآبروی مسلمان واجب است. ولی عمره مستحب است.
    • نقی.غ ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      مرگ برال سعود وهابی های کثیف ننگ اسلام ومسلمانان.موافقم تحریم تحریم تحریم
    • کارشناس ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      سلام تعطیلی عمره بدلیل این فاجعه باعنوان اعتراض معقول نیست چون دشمن می تواند با وعده و وعید به ماموران تمام فرودگاهها آنها را بخرند و در فرودگاههای دنیا این عمل تکرار شود وما مجبورشویم با ان کشور قطع رابطه کنیم پیشنهاد می کنم بجای تعلیق عمره ساماندهی عمره صورت گیرد
    • عبدالله خدا داد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      مرگ بر ال سعود نجس.موافق با تحریم حج عمره هستم
    • محمد ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      برای زیارت خانه خدا عمره یا تمتع ملاک نیست موضوع مشکل با عربستان است
    • رقیه ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      ما خیلی وقت پیش باید دکان حج عمره را تخته می کردیم ، حضرت ابی عبدالله حج روا رها کردند و به کربلا شتافتند چرا درس نمیگیرم؟؟ چرا باید بابت مستحبات هزینه ی زیاد متحمل شویم و به کافران زمانه پول بدهیم.بر آل سعود لعنت . تحریم لغو تا ظهور امام زمان انشاءالله
    • حجت امیری ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      به نام خدا عالی بوده سرمایه ملی ما به دست اونا نرسه کافیه ودرداخل خرج تولید بشه تا ابد تحریم بشه دست روحانی رو می بوسیم
    • maryam ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      باید حج تحریم بشود کاملا موافق هستم. کمک به حج رفتن یعنی همکاری با آل سعود برای شیعه کشی.
    • رضا شاکرمی ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      اگر تحریم نکنیم یعنی رسما به ایرانی بودن و شرافت انسانی خودمون پشت پا زده ایم. تحریم واجبه تحریم دشمن شیعه از نون شب واجبتره من نمیدونم چرا این همه عمل مستحبی موکد داریم و ملت انجام نمیدهند و در عوض کلید کردن روی عملی که خیرش به دشمن اسلام بیشتر از نفعش به حال و روز خودشونه. این اولین بار نبوده و بی احترامی ال سعود به ایرانیها تمامی ندارد. ملت باید بصیر و هوشیار باشند که متاسفانه نیستند.
    • امیر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      خیلی کاره خوبیه که لغو شه ماها کجا اونا کجا ؟؟؟حیییف
    • مهدي ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافقم زيرا كسي به عمره نمي رود الا ما ايراني ها بله شايد كلا 200 تا 300 هزار نفر از اندونزي و مالزي و تركيه در سال بروند ولي همه در ايام حج تمتع مي روند و بيشترين زائر عمره براي ايران است و موافقم با تحريم زيرا اين پولها مي شود گلوله و بچه شيعه مي كشه
    • مریم ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تعلیق عمره ازطرف دولت کار درستی هست. دست آقای وزیر درد نکنه که نشان دادند به کم غرور هنوز مونده برامون. اما کلا تو سری خور شدیم
    • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      ما سالی سه میلیارد دلار به آل سعود بابت عمره که یک کار مستحبی است می دهیم معادل اعتبارات عمرانی کشور اگر مردم راست می گویند وبرای خدا به عمره می روند این پولها را در کشور سرمایه گذاری کنند تا جوانان بیکار نباشند به یقین ثواب آن از عمره کمتر نیست
    • فرزانه ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      باید تحریم بشه، یعنی چی که بچه را از دست پدرش بگیرن به بهانه کنترل مدارک، آخه اون بچه چجوری اعتقادش را حفظ کنه وقتی تو خونه خدا بهش خیانت بشه، وای خدایا، درسته که هممون آرزوی سفر به مکه را داریم ولی با این کار بهتره حج را در کشورمون با کمک به ملت انجام بدیم
    • سوسمار ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      واقعا که هرچی به سرما می اید، از بی عرضگی خودمان است. این سعودی های ...... بار اولشان نیست که از این غلط ها می کنند. فرقش اینه که دفعات قبل علنی و رسانه ای نمی شد. شدیم ابزاری برای ارضای تمایلات آنها. گور بابای همشون. چه نیازی به حج رفتنه. اون پول رو خرج مردم همین مملکت کنید، مطمعنا خدا هم راضیه. خودمان هزار و یک درد داریم که می تونیم با همین پول ها درمان کنیم. ننگ بر عربستان. ای کاش اون کشور با خاک یکسان میشد.
    • یاسر جعفری زاده ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با تحریم موافقم. 500 میلیون دلاری که هر ساله در جیب عرب های سعودی متحجر و وهابی تروریست می گذاریم باید صرف ساخت بیمارستان ومدرسه و کمک به اقشار کم درآمد از قبیل کمک هزینه جهیزیه..کمک به ستاد دیه..کمک به بیماران سرطانی و بیماران خاص و ... شود. لازم بذکر است حج فقط یک بار ولی متاسفانه حج وسیله ای شده برای ریاکاری و جلی توجه عده ای خداپرست ریاکار
    • محمد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      عالیه بجاش مردم برن عتبات وعالیات حداقل پولشون به جیب مسلمان واقعی میره چه شیعه چه سنی.
    • رضا سعادتی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      مانند وقتی که ظلمی درحق خانمی شده بود و حضرت علی فرمودند اگر مرد مسلمان ازین درد بمیرد رواست حالاهم اگر ما باصدای بلند گریه کنیم و بمیریم رواست.وقظعا عمره باید تحریم گردد تا مجازات علنی مسببین و عذرخواهی رسمی عربستان وتعهد به برخورد اسلامی و انسانی با تمام زایران ایرانی
    • عباس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تا زنده هستیم تحریم شود عربستان
    • امید ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      به نظر من حج باید از طرف مردم ایران کاملا" متوقف شود. فارغ از اینکه این عمل به دور از اخلاق مرزبانان عربستان بسیار بی حرمتی به همه ایرانیان است باید بگویم هدف از حج می تواند کمک به هم میهنان نیازمند ما ایرانیان در کشورمان باشد و هزینه ای که در کشور عربستان بابت هر کدام از حج ها انجام می پذیرد می تواند روانه خانواده ها و انسانهای نیازمند کشور عزیزمان ایران شود.
    • روح الله ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      به امید تحریم. ما سالها از رفتن به کربلا محروم بودیم ولی امروز با درایت سپاه پاسداران کربلا جزیی از خاک ایران شده (بصورت معنوی) انشالله با سقوط زودهنگام آل سعود عربستان هم حیاط خلوت ایران اسلامی خواهد شد.
    • صبا ن ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      حرمت شکنی مسئله ای کوچکی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت .باید به شدت با آن برخورد کرد .من موافق با تحریم عمره هستم
    • رضا ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      همه عزیزان می دانند بعد از نفت بیشترین درآمد آل سعود وهابی کسب درامد از زائران حج چه تمتع وچه عمره می باشد.وبا این درامدها بر علیه شیه و دیگر مردم مظلوم جهان خیانت می کنند.که نمونه بارز آن کشتار مردم بی دفاع یمن می باشد . خداوند از حق خودش می گذرد ولی از حق الناس نه .ما خیلی زودتر از این می بایست این اقدام را عملی می کردیم .سلام به مدینه وچهار قبر غریبش .
    • اسی عشقی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      حیف پول که بدین به این وهابیا هر دو حج را باید حرام کنند مراجع محترم
    • كرامت ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      حرمت جوان ايراني بالاتر از حج مستحب است جند سات است كه آل سعود به زائر ايراني بي حرمتي مينماييند پس بهتر است تحريم شوند
    • الف ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      باید کلا حج تحریم شود مانند زمان امام(ره)
    • بهنام ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      صدرصد مواق تحریم هستم
    • محمد نوروزی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      با تحریم موافقم .بجای اینکه هر سال میلیاردها تومان بدیم به وهابی ها بهتر نیست خرج ازدواج و اشتغال جوانان خودمون بشه تا به فساد کشیده نشن.باید خیلی زودتر از اینها این کار انجام می گرفت!خدا هم راضی نیست که کرامت انسانی و شرافت بشر بخاطر فریضه مستحبی لکه دار بشه. کجای اسلام و قرآن گفته بخاطر مکه تن به ذلت و ... بدهیم.
    • فریدون نجفی ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      پول یامفت میگیرن هار میشن حمله میکنن به مسلمونهای بیگناه ملت ایران به این باور رسیدن که دیگه پولشونو بیجا خرج نکنن مکه ما همین ایرانه ما خودمون کم گرسنه داریم
    • مرتضی ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم باید اعمال شود . مرگ بر خاعننین به این مرزو بوم . به نظر من هم هر کسی که دو دل هست باید با تکیه بر غرور ملی بگیم بر آل صعود
    • حبیبی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      لطفا دو نفر موافق هستن که هر بلای سر ایرانی ها بیاد و شما اون رو در صدر جدول نشان میدهید . من متعجب هستم .ایرانی هستن اینها
    • علی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافقم
    • داود ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      کاملا موافقم.ما باید از عزت و شرف ایرانی حمایت کنیم.
    • مهتا ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      باید سفر عمره برای حفظ شان ایرانیان تا 5 سال تحریم شود. ساده لوحانه است که فکر کنیم دولت سعودی هیچ نقشی در این قضیه نداشته است. باید رسما از ملت ایران عذرخواهی شود
    • اسدمظفر ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم شود+دیگر کشورها نیز به تحریم عمره مفرده ترغیب وتحریک شوند
    • هدی ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      تحریم!
    • امیر ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافق لغودایمی عمره هستم.یه امر مستحب هستش ولزومی نداره بجای عمل مستحب عمره این پولهاروصرف واجبات کنندهمین پولهامیتوننددردی از دردهای کشور وجوانان درمان کنند. کجایندمدعیان خط امام.مااگرازصدام وآمریکا بگذریم از آل سعودنخواهیم گذشت.
    • داریوش ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      عالیه باید تحریم بشن.
    • اسماعیل سلیمانی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      مخالفم. عمره چه ربطی به این قضایا داره
    • کیًس ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      به نظرم همه اینا بازی دولت ایران بود برای ضربه زدن به عربستان. وگرنه مسئولان پزشکی ایران هم تأیید کردن که اتفاق خاصی نیفتاده.
    • مهیار ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      موافق با تحریم عمره هستم.
    • نادر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      0 0
      بحث پول نیست . بحث ناموس ؛ عزت و شرافته ...وقتی بری جائیکه به اینصورت رفتار اهانت آمیز باهات انجام میدن پول هم بهت بدن نباید بری ...
    • بهنام ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      مخالفم درسته که عمل دو تا مامور فرودگاه جده غیراخلاقی ـ حیوانی و ... هست ولی باید واقع بین بود همیشه نباید از روح احساس و تعصب تصمیم گرفت اونم تصمیمی که تاثیر آن نه تنها من بلکه تصمیم به یه کشور هست برای رسیدن به نوک قله ده ها بلکه صدها راه هست راس اعتقاد ما فقط خداست حالا یکی شیعه یکی سنی قرار نیست بهم توهین کنیم ولی این عمل تهریم عمره به ضرر ما به نفع عربستان هست با این کارشون خیلی راحت با خواست خودمون اقدام به تحریم خودم از عمره کردیم این هم باعث میشه از اعتقاد ایرانیان کم بشه و ...
    • mohammadرضا ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      از مدیر سایت اولادلخورم نباید توهین به اقوام رادرمعرض دید ماقراردهد ازکجا فاطمه خانم یک وهابی نباشدکه بخواهد جنگ فارس وعرب وترک لر ووراه بیندازد جنوب لبنان عرب هست ال سعود وهابی قوم ازبک اروپا اسراییل وووهست الا عرب ما وهابیون وحشی بیرحم رانه مسلمان ونه انسان ونه حیوان نمیدانیم این بیرحمها فاضلاب هستندعرب مولایم علی ع بود که رحم وانصاف سرلوحه کارش بودنه مردکه وهابی /وقتی شخصیت ایرانی خورد شودتحریم حج عمره ضروری مجتهدین سریع ان راحرام وتحریم کننداز منفعت ان چشم بپوشند اما حج تمتع باید باشد
    • سیدحجت ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      کاملا موافقم لزومی ندارد برای یک حج مستحبی باعث تقویت دشمنان شیعه شویم
    • علیرضا ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      حج بایستی لغو شود. والسلام
    • محمد ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      حج الان يعني تجهيز كفار براي جنگ با مومنان و هركس به اين حج برود يعني شريك قتل مسلمان زيرا پولش به جيب امريكا براي خريد اسلحه براي رژيمهاي فاسد وادم كش
    • علی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      این کار و باید سالهای پیش انجام میدادن نه الان که بهشون تعرض شد و علنی شد
    • نازی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      خوبه فقط وقتشو زیاد کنن
    • حسین باقری شفیعی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      به نظر بنده علاوه بر این قضیه ای که این بار اتفاق افتاده بارها دولت عربستان زائرین مارا مورداذیت وآزار قرارداده است وحتی همانطورکه همه میدانیم سالهای قبل حتی زائرین ماراکشتند وازنظر سیاسی هم که مخالف ما هستند ودرآمدحاصل از دردورنج مردم ماراکه سالها پس انداز می کنند وبه حج می روندرا جهت نابودی دوستان ما وکمک به دشمنان ما استفاده می کنند پس چه لزومی دارد که مااین درآمد را صرف آنها بکنیم بهتر است این بودجه صرف اماکن زیارتی وسیاحتی خودمان شود وسود آن نصیب مردم عزیز خودمان شود .
    • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      اگر پول ما برای عربها مهم است سفر تفریحی مسئولین وملیونی ایرانی را به امارات وقطر تحریم کنید که سالیانه چند برابر عمره می باشد
    • محسنی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      خدا کنه که کلا بسته شه ....
    • مجتبي دباغ ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      به نظر من حج عمره بايد تعطيل بشه چون هرسال ارز زيادي ازكشور خارج ميشود
    • محمود ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      باتوجه به بی حرمتی نسبت به حجاج ایرانی و ازطرفی وجود اقشار نیازمند آبرومند بهتر است عزیزان در رفع مشکلات این گروه باشند که صد البته از دها بار حج واجب و عهره ثواب دارد .
    • هانی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      به نظر من برای این مدت لغو شود و همچنین در نظر گرفته شود که هر کس فقط یکبار به حج عمره مشرف شود و واقعا دلیلی برای انجام چندین باره این سفر نیست .
    • رضا هزاریان ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      حج تعطیل شود مرگ بر آل سعود ، آل سعود از اسرائیل بدتر است
    • مسلم بهرمانی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      تحریم حج عمره عاقلانه ترین راه برای ادب کردن عربستانی هاست
    • رنجبر ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      اغا مهدی مواظب کلام متعفنت باش .بهتر نبود تو جای ان دو جوان بودی ؟
    • پرهام ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      خانم یا آقای رنجبر دو تا توهین کردی 1-آغا 2-کلام متعفن 3-جای 2 جوان اگر اهل اندیشه باشی تویی که خیلی طرفدار حج و انگار فامیل سعودیهایی اینطوری موضع نمیگیری آقا مهدی نظرشو گفته بهتره هر دو نوع حج تعطیل بشه، شما هم بگو ضمنا اون 2 جوان ممکنه برادر من پسر اون و.. باشی با این نوشتت دل اونها رو میرنجونی .انشاالله حج قسمتت بشه.
    • مسعود ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      سفر عمره بايد تحريم شود. عمره يك فعل مستحب است نه واجب. بيش از 80 درصد زائران عمره ايراني هستند و اهل سنت صرفا عمره ماه رمضان را داراي فضيلت مي دانند. بنابراين آنكه متضرر مي شود ايرانيان نيستند بلكه صاحبان هتل ها و شركت هاي پوشش دهنده خدمات عمره هستند. چه دليلي دارد براي يك فعل مستحب اينقدر اصرار كنيم. دوستاني كه موافق سفر هستند كمي كلاه خودشان را قاضي كنند اگر برادر يا خواهر يكي از اين دوستان بود باز هم موافق سفر عمره بودند. به قول قديمي ها كه مي گويند يك سوزن به خودت بزن يك جوالدوز به ديگران
    • لیلا ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      اگه حج تعطیل بشه بیشتر ازعربستان حج واوقاف ضرر میکنه خسارت اونو کی بایدبده؟
    • یاشار ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      بهتر است سیاست های کلان در مورد حج تغییر یابد و تا زمان فرو پاشی آل سعود خائن به اسلام و مسلمین حج عمره و تمتع تحریم شده و با آل سعود قطع رابطه کنیم. و بعد از نابودی کامل این جرثومه ی فساد اگر حج دوباره بخواد احیاء بشه اونوقت بهتره تنها حج تمتع آنهم بصورت محدود برقرار بشه.
    • دلسوخته ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      باید قبل از برگشت دادن حجاج توی آسمان کویت و صادر نکردن روادید برای زائران شیرازی, این کار رو می کردیم ... هرچند دیر اقدام شد اما تصمیم عالی گرفته شد.
    • حسام ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      تحریم 100%
    • مهدی آرمانیها ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      با سلام. ببخشید من کلی وقت گذاشتم نظرات دوستان را خواندم و بعدش یک نظریه در دو قسمت نوشتم. چرا منتشرش نکردید؟؟ به هیچکسی هم توهین نکرده بودم. نکند شما هم مرا تحریم کرده اید؟؟ !!! :(( منتظرم این نظرم و نظرات قبلی ام منتشر بشه در غیر این صورت مجبور خواهم شد هیچگاه پنجره مهرنیوز را به روی چشمانم نگشایم. منتظرم منتظر.... ممنون
    • رنجبر ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      اقا پرهام لطفا اولین نظر را که اقا مهدی نوشته را مطالعه فرمایید .من مخلص اقا مهدی های دیگر هستم .اولین کامنت را ملاحظه کنید .
    • مهدی م ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      به شدددددددددت موافقممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم!!!!!!!!!کافیه یک سال تحریم بشه خود پادشاه عربستان میاد ایران زانو میزنه....اقتصاد عربستان نابود میشه....کاش کلشو تحریم میکردن....خود خدا گفته اگه جایی خوب باشه ولی جونتون در خطر باشه اگه برین گناه کردین....!!!!
    • عباس ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      مقصود من از کعبه و بتخانه توی تو مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانس عزیزان بیایید اگر قرار است عمل مستحبی انجام دهیم بهترین راه را انتخاب کنیم که خداوند از ما راضی تر گردد و در چند جهت استفاده ببریم اگر ما پول حج عمره را به سرطانی ها دیالیزیها بیماری های خاص جوانهای گرفتار سالمندان محتاج بدهیم اولآ گره از کار بنده خدایی برداشته ایم ثانیآ کسانی که پول حج را به اسراییل کمک می کنند و یا قمار خانه در ریاض درست می کنند و یا به مردم یمن حمله می کنند شاید لحظه ای بخود بیایند
    • هادی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      باید تحریم شود اگر روزی روابط عادی شد برای سفر حج باید محدوده سنی ایجاد شود
    • علی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      به نظر بنده عمره مفرده تا عذر خواهی رسمی دولت عربستان وپرداخت غرامت به خانواده این دونوجوان باید تعطیل شود دولت کریمه جمهوری اسلامی نزدیک به 20سال است که با ال سعود صبور بوده صبوری بیش از حد ذلت دارد
    • تهمینه ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      مرگ بر آل سعود ... تحریم شود..تحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــررررررررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییمممممممممممممممم
    • بله تحریم ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
      0 0
      فاطمه زهرا
    • اسداله خرازی نیا ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      0 0
      با این روش اعزام زائران بشدت مخالفم . نباید ارتباط و حضور ایرانیان در بزرگترین مرکز تجمع جهان اسلام کمرنگ شود.ولی از طرفی نباید با پرکردن ساکها و چمدانهای خرید به دولت عربستان کمک کرد . مایحتاج زائران در هنگام برگشت و در بازارچه ای که به همین منظور در فرودگاه ایجاد میگردد ، تأمین گردد.آیا واقعآ توانائی مدیریت این موضوع در کشور وجود ندارد ؟متآسفانه سالهای متمادی گذشته این را نشان داده است .تا کی باید صبر و تحمل کرد و پول بی زبان را در حلقوم عربها ریخت؟!!!!!
    • محمد ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      0 0
      من ثبتنام کرده بودم وانصراف خواهم داد تا ارز کشور به حیب داعشیها نرود
    • سيد مبين زماني ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      0 0
      بنده سالها در خارج از ايران زندگي کرده ام و با چشم خودم ديدم که حتي همين اماراتيها چه طور از رذالت ال سعود حرف ميزنند!!! امروز تحريم عمره و بازخواست منطقي و فشار سياسي به عربستان باعث حفظ عزت ملت ايران ميشود !
    • رويا ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      0 0
      باتحريم عمره صددرصدموافقم
    • كانون ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      0 0
      تحريم حج ولغو آن
    • محمد شکری ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
      0 0
      با سلام خدمت ایرانیان با عزت حتما باید حج آمریکایی آل سعود تحریم بشه حج الان همسایه بیکار و گرسنه ماست حج الان شهرهای محروم ماست حج الان دختران و پسران مجرد و بیکار ماست حج الان .....
    • خسرو ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      لعنت حق بر سعودي هاي دون مي شود بـا لطف ايـزد سرنگون انشاء ا...
    • کریم ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      به نظر من تا دو مامور خاطی عربستانی حکم قصاصشون اجرا نشدخه کسی نباید حج بره
    • ramzan.deilami ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      باسلام به نظرمن تحريم حج عمره راحل اين قضيه نبودبايدمشكل از راحش به صورت كارشناشي حل شودحالا يك مامورسعودي مرتكب جرم شدبايدمامورسعودي مجازات شود.دوم اينكه شرايط سني براي عمره گذاشته شود-سوم هرنفرايراني فقط يك باربتواندعمره برود-چهارم اينكه خريدهاي بيجاازحج حذف شود-پنجم اينكه دولت ايران وسعودي به دلايل زيادي با هم نيازداريم رابط داشته باشيم
    • حسین ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      پول بدهیم به سعودتابمب وموشک بشود زمانی که مامورسعودی سیلی به گوش حاجی ایرانی زددرایران سفیرسعودی دوتاسیلی خورد ولی چه کنییم که سرمشق نمی شود تحریم کامل بایدانجام شودچه حج واجب چه عمره
    • علي ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      سلام به تمام دوستان عزیزم به نظر بنده تحریم کردن یا نکردن مسئله ای رو حل نخواهد کرد،زیرا آمریکا هم نتوانست با تحریم به اهداف خود برسد در ضمن اینکه فعلا ابزار خوبی میتواند باشد درحال حاضر تحریم جواب خواهد داد و من موافقم ولی بعد از تحریم باید راهکارهای قانونی و منطقی بین المللی را باید پیش گرفت و به قول خود ما ایرانیها با پنبه سربريد من امیدوارم دولت و رهبری عزیزمان که تاکنون در دولت جدید بسیار موفق بوده اند همچنان با قدمهای محکم و با پشتیبانی مردم فهيم به کار خود ادامه دهند
    • احمد ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      اي امت با فضل تر از پيامبر (ص) شما را چه شده كه از پيامبر خود كه بنا بر وضعيت موجود زمان خود 13 سال به مكه مشرف نشد پيشي گرفته ايد. آيا تمام كارهايتان جور است و تمام دستورات الهي را انجام داده ايد كه فشار آورده ايد كه پول بي زبان را توي گلوي وهابي هاي كثيف بريزيد. مگه چندين سال كربلا بسته بود امام حسين(ع) از دل ما ايرانيها رفت. اگه به شعورمون مراجعه كنيم احتياج به فتوا ندارم (تحريم.تحريم.تحريم تا ظهور حضرت صاحب الامر و زيارت در كنار آن بزرگوار)
    • فرشید مرتمی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      با تحریم عمره موافقم.
    • احمدرضا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      کشتن پشه توخانه خداجرمه ولی کشتن حاجی نه
    • زهرا ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      رفتن یا نرفتن افراد به حج تاثیر زیادی توی روحیه افراد نداره یا حداقل وقتی از سفر حج برمیگردن به کشور اثرش از دست رفته و دیگه خبری از اون روحیه نیست. پس چکاریه؟حج توی کشور خودمون زیاده فقط طالب میخواد.لااقل بذاریم اقتدار کشورمون زیر سوال نره فکر میکنم اینطوری بهتر باشه.
    • ایزدی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      کاملا موافق تحریم هستم
    • آرین ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      کلا باید حج تحریم بشه، هم عمره و هم تمتع.
    • علی آقایی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      موافقم آنهای که مخالف هستند اگر جای آن دو نوجوان بودند همین حرف رو میزدند؟؟؟؟؟؟
    • محسن ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      مکه یک سنگ نشانیست که راه گم نشود.خدارو هم میشه توی کوچه پس کوچه های پایین شهر هم زیارت کرد
    • ناشناس ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      %100 موافقم
    • موسوی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      باسلام- تحریم درجای خود حوب است-اما بهتر است عربستان از تمام کشورهای اسلامی عذر خواهی کند-چون 2 نوجوان تعرض شده مهمان خدا بودند پس عربستان به خدا بی حرمتی کرده است - فلذا هر مسلما نی در این ماجرا بی تفاوت باشد حرمت خدا به عربستان می فروشد
    • میلاد ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
      0 0
      همسایه وفامیلتان از گرسنگی میمیرند.جوانانتان به فحشا می کشند .آنوقت پول بی زبان را به حلقوم سعودی ها می ریزید تا با کمک آن نفت را ارزان کنند.اسلحه بخرند برای داعش.بمب بریزند سر یمن.شما واقعا مسلمان شیعه هستید.کجا فقه جعفری ای طوری گفته.اصلا صحبت سر تعرض به نوجوان نیست.ما موقعی باید به مکه برویم که انجا از لوث وهابیت پاک شده باشد.تجاوز به این دو جوان وصدها نفر دیگر که پنهان شده توسط روحانیون وهابی بوده.خاک برسر آدم بی غیرت نادان
    • علی محمودزاده ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      تحریم برای همیشه بهترین رااست یک نوع جنگ باتروریست هست یاوهابیون ازبس مارفتیم تاسوریه وعراق ولبنان به این روزگارافتاده اند داعش باپول حج ماداردمردم راسلاخی میکند تحریم باعث سست شدن این فرقه خواهدشد
    • افشین ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      اصلا دوست ندارم پولم تو کشور وهابی پرور و همدست اسراییل و آمریکا بره... والسلام مگر حج واجب
    • نسرین ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      این کاراز خیلی وقت پیش باید انجام میشد
    • روح الله ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      كعبه به ديدار خدا ميرويم او كه همين جاست كجا ميرويم
    • کمال قطب ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      درشرایط موجود توقف حج عمره به نفع مسلمانان جهان به خصوص در یمن و غزه ومصر وعراق است
    • حسین ارودا ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      کاملا موافقم با تحریم آل سعود نه تنها تحریم حج بلکه می بایست تمام کارهایی که به آل سعود سود می رساند را تحریم کنیم.
    • حمید ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      من باتحریم عمره کاملا موافقم(هرچندکه عربستان ازتحریم ما،هیچ مشکل اقتصادی نمی بینه)امابایدحیثیت وعزت ملی ایران وایرانی،بایددرهمه جای دنیاحفظ بشه)
    • حسین ارودا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      با تحریم آل سعود موافقم
    • س . عیوضی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      با تحریم ولغو حج اعم از واجب و عمره موافقم.
    • علی خسروی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      خدا همه جا هست از رگ گردن به ما نزدیکتر... خیلی از مردم ایران به این پول هایی که به عربستان می رود احتیاج دارند. با پول عمره اگربه بخش کار و اشتغال واریز شود خیلی از مشکلات بی کاری حل می شود خیلی از ناهنجاری ها در جامعه تکرار نمی شود.
    • علی ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      مردم ما نباید به حج عمره برن زیرا 1- وهابیون سعودی مشوق و حامی داعش و القاعده هستن و به خون شیعیان تشنه 2- شروط وزرات خارجه ما برای مجازات دو مامور خاطی سعودی در حضور طرف ایرانی و عذرخواهی رسمی را انجام ندادن 3- فقر و بیچارگی در کشور خیلی زیاده لذا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • رضا ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      بسیار موافقم.
    • رضا ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      نمیدونم چرا مسولین مامنتظرند اول اتفاقی بیفته بعد راجع به اون تصمیم بگیرن.من از سال 66که حاجیان ما رو با اب جوش سوزوندند به دو دلیل مخالف اعزام عمره بودم یکی اینکه کشور ما انقدر فقیر و جوان بیکارو ازدواج نکرده داره که اگه این پولهای عمره برای سرمایه گذاری در تولید واشتغال به کار می رفت چندین برابر اجر دنیوی واخروی نصیبمان می شد. دوم اینکه پولهایی که به صورت ارز از کشور خارج میشه به صورت ابزاری در دست ال سعود برای پرورش امثال داعش وخرید سلاح برای کشتن شیعه های یمن وعراق و سوریه به کار می رود.
    • اردشیر ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      البته که باید هرچه زودتر قطع شود به خدا سوگند خدا همین جاست ما از اون ور میگیم وهابی بده بعد خودمون بهشون پول میدیم گلوله بخره به سمت ما شلیک کنه !!! اون جا چی داره که این جا نیست ایا خدا تو عربستانه؟ مسئله غیرته و شرف
    • فرجام محمدی ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      من خودم امسال نوبت حج عمره دارم ولی وقتی دولتمردان عربستان با پول ما برعلیه افراد بی گناه اقدام می کنن و خون آنها را بر زمین می ریزن چه اجبار که بروم . به امید خدا به وقتش
    • hadi ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
      0 0
      موافق اممممممممممممممممممممم...........
    • الهه ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      به نظر من باید حج واجب هم تحریم گردد.
    • محمد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      وهابی ها به این وسیله به هدف خود یعنی حذف جماعت شیعه از سفر به حرمین شریفین میرسند و در این صورت همین چند اثر باقیمانده از صدر اسلام رو هم تهدید میکنند و از بین میبرند شیعه حتما باید در اونجا حضور داشته باشه تا اونها فرصت از بین بردن اسلام و تاریخش رو نداشته باشند و این یک هدف صهیونیستی هست که نمادها و عقبه و تاریخ اسلام رو منهدم کنه و نرفتن عمره و حج حل مشکل نیست اگه راست میگید اونجا که میرید هزینه نکنید . رفتن به مکه و مدینه در این عصر برای شیعه واجب هست و این تصمیم یک تصمیم خام و نپخته . بجا
    • ایرج سلیمانیان ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      حج را در دل مردم بکارند. خادمان حرم ظالمان فقیر کشند.
    • محمد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      ما در هر کجای دنیا باشیم در لحظه اذان بسمت قبله نماز می گزاریم بنابراین می توانیم بدون اینکه پولهای بی زبان ملت ایران در جیب وهابیون بریزیم با خدا ارتباط برقرار کنیم
    • ایمان ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      با تحریم حج موافقم. با درآمد حج میتوان برای جوانان ایران اشتغال ایجاد کرد. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . به طواف کعبه رفتم به حرم رهم ندادن که برون در چه کردی که درون خانه آیی. حداقل یکم به خودمون احترام بذاریم فقط یکم به ایرانی بودنمون به جامعه مون
    • سیروس ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      از سال 1368 که 60 زن ایرانی را تحویل ندادند این امر میبایست صورت میگرفت . کمی هم غیرت داشته باشیم تا به ایرانی و ایرانی بودن مان افتخار کنیم .شاید سود کسانی در این تحریم از بین برود . اما انسانیتمان را هر گز نباید از دست بدهیم .
    • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      صددرصد موافقم
    • ش ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      کلا تحریم شود
    • صادق ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      سلام من هم با تحریم حج موافقم چرا پول خود رو صرف کارهای خیر وخداپسندانه نکنیم خدا لعنت کند ال سعود مرگ برال سعود این وهابی های حرامی
    • مسلم ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      با تحریم صد در صد موافقم... کار این کثافتها بکجارسید آیا به سزای اعمالشان رسیدند؟؟؟؟
    • حامد ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      باید حج تحریم شود .
    • ع ع ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
      0 0
      من با تحریم حج مخالفم
    • سید محمد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      با تحریم حج مخالفم چون سهمیه به دیگر کشورها می دهد
    • کریمی نیا ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      درشرایط فعلی تحریم حج عمره کاردستی است. سعودی ها ودنیا باید بدانند که ما مردمی هستیم دارای عزت نفس وبرای کرامت خود ارزش قائل هستیم.
    • ابراهیم ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      تحریم 100درصد البته قبل ازاینکه این اتفاقات بیفتدبایدفکرمیکردیم آخه مکه ومدینه رفتن بچه بازی است .دهان بعضی هاهنوز بوی شیرمیدهد بعضی هنوزدست چپ وراستشان رانمیدانند چراشرایط سنی نمیگذارید لااقل افرادی اعزام شوندکه به مرحله بلوغ فکری ودینی رسیده باشند نه اینکه هرکس هوس تفریح وسیاحت کرد. وفکراینکه عمره رفتن سفرسیاحتی است ازذهن بیخبران پاک کنید.
    • hadi ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      موافقممممممممممممممم.................
    • مریم ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      . مردم ما هم این پولی رو که میریزن توی جیب سعودی ها میرن در کربلا و نجف هزینه می کنن. به جای تقویت دشمنان به دوستان کمک میشه منم با این نظر موافقم تحریم بهتره بودجه عمرانی یکسال کشور که شوخی نیس پول کمی هم نیس که اونا راحت سهمیه رو ی کشور دیگه. با پولی که برای حج میدن ومیبرن دست دو تا جوون بیکار یا در شرف تاهلو بگیرن که بهترن اون از صدتا حج هم بهتره
    • مریم ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      مهدی ۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۲:۵۷ مخالفم. اینکار ارتباطی با دولت سعودی ندارد. غلط بیجای دوتا جوان فاسد بوده...بضرر ماست که منزوی باشیم و در آنجا حاضرنشویم واقعا که مردم خودتو به چی میفروشی جوان فاسد ؟؟؟انوقت شما از کجا تشخیص دادین که اینا فاسد بودن غلطهای بیجای ال سعود فقط این نبوده ی سرچ کن ببین در زمان رضا شاه هم از این بی حرمتی ها به زنای ما هم کردن . مرگ بر ال سعود مرگ بر کس یا کسایی که جنایتهای این رژیم رو به هرشکلی تایید میکنن
    • رضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      شاید این حرفی که میزنم همه بگن مرتد هستم ولی اینوبگم که خیلی هم آدم معتقدی ام.مگه ما نمیگیم خدا همه جا هست پس چرا پول اضافی خرج میکنیم خدارو ببینیم اونم میریزیم تو جیب عربا خدا همین نزدیکیه بیاین دلهامونو صاف کنیم
    • ساسان ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      تحریم کامل حج برای همیشه بجای ان هم از انهایی که تمایل دارند حج بروند بخواهیم پولش را به فقرا و نیازمندان کمک کنند به ساخت درمانگاه وبیمارستان کمک کنند و.. حتما خداوند متعال هم خوشنودتر خواهد بود.
    • محمد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      بايد تحريم شود
    • دولت آبادی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      با سلام: صد درصد با تحریم عمره موافقم.حتی با تحریم تمتع هم موافقم. آل سعود که از سالها پیش به شیعیان وائمه اطهار وحتی مدفن مبارکه ائمه(ع) توهین میکردند، با تحریم حج ثابت می کنیم که جهان تشیع همه با هم متحد هستند وباید آل سعود دست از خباثت برداشته و اینقدر طلم نکند . پرسش من این است : آیا حجی که پول آن به آل سعود ضد دین برسد تا آنان خرج داعش والنصره والقاعده و جنگ در یمن وعراق وسوریه و...کند را ، خداوند قبول میکند؟
    • محمد ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      موافق تعلیق همیشگی هستم.
    • قایدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      تا ظهور امام زمان عج باید تحریم بشه.جهت بزرگی ایران بزرگ .جهت شادی روح بزرگانی چون کورش کبیر در ایران باستان گرفته تا شهید فهمیده در جنگ تحمیلی و شهدای هسته ای
    • گودرزی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      موافقم
    • فاطمه ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      موافق تحریم هستم ما خودمان با دستهای خودمان سعودی های کثیف را هار کرده ایم 12*
    • عابد ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      ثروتی معادل بودجه عمرانی یک سال کشور را به ال سعود میدهیم بجاش کشور را بسازیم خدارا در قلب خودتان ملاقات کنید
    • زهرا ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      با سلام براى اينكه درس خوبى به ال سعود بدهيم به مدت چند سال عمره و تمتع لغو ودر خواست از عزيزان از جمله خود من مخارج حج صرف جوانان نياز مند مملكت شود كه مطمن هستم در درگاه خداوند پذيرفته تر خواهد بود
    • پارسا فرد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      به نظر من هم عمره هم تمتع باید تحریم بشه تا پول ما به جیب کفار نره ال سعود مسلمان نیستند قوم کثیفی هستند خونخوار کودک کش نوکر اسراییل امریکا
    • R.B ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
      0 0
      به نظر من اگه این اتفاق همه نمی افتاد باید کلا حج رو تحریم کنیم چه عمره چه تمتع! 72 سال پیش هم یه ایرانی 22 ساله فقط به جرم اینکه حالش بد شد و استفراغ کردن بوده، گردن می زنن. اون موقع 4 سال تمتع هم تحریم شده بود اما دوباره به اصرار علما دوباره حج رفتن شروع شد تا الان! با اون مبلغ پول که به جیب عربا می ره چه کارا می شه کرده! خدا هم راضی تر! در ضمن خدا همه جا هستش
    • انشاا... سلگی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      با تحریم موافقم
    • لیلا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      با اینکه آرزوی حج به دلم میمونه ولی شان من و همه ی ایرانی ها اجازه نمیده تا به عمره رفتن فکر کنم منم با تحریم تا عذرخواهی دولت آل سعود موافقم
    • حسن************* ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      امام فرمود اگر از اسراييل و امريكا بگذريم از ال سعود نميگذريم ولي حضرات گوش ندادند و دوبار ارتباط برقرار كرند تا شد اين كه شد بايد عرب هاي سعودي ادب شوند
    • مهدی شیرازی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      همون تمتع هم باید تعطیل بشه
    • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      موافقم . زائر خانه خدا اگه واقعا مسلمان باشه به جاي اينكه پولشو تو جيب سعودي ها بريزه كه اونها هم هزينه تجهيزات نظامي كنند و روي مسلمان ها بريزند پولشو تو مملكت خودش براي كسي كه گرسنه است و يا در راه توليد و كسب و كار هزينه مي كنه تا جوانان ايراني كمتر به بيكاري و فساد كشانده شوند.
    • یک دانشجو ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      موافقم / به شرطی که ماجرایی در سکوت و مبهم نباشد و دلایل این اتفاق هم برای مردم خودمان و هم برای افکار عمومی جهان مرتبا بازگو شود. "خدا" فقط در یک مملکت وهابی صهیونیسم نیست که بخواهیم در آنجا به دنبالش باشیم. میتوان راهکارهای بهتری برای "اللهم لک لبیک" گفتن، به جای ریختن پول در حلقوم وهابی ها پیدا کرد.
    • سعیده ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      صدردصد موافقم چرا ارز مملکت توی جیب عربها ریخته شود بعد مارا هم تحقیر کنند هیچ کشوری به اندازه ما سوغاتی وخرید نمی کند بگذارید با اینکار بازارشان کساد شود
    • مهدی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      باید مردم به تمتع هم نروند چه رسد به عمره در آمد عرستان یعنی خرید بمب و زدن تو سر شیعه ها
    • عبدالرضا ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      پلیس عربستان کار حیوانی انجام داد.من عمرا نمیرم
    • داود ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      حج عمره و تمتع باتحریم صد درصد
    • رضا ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      با کمی تامل باید گفت حج تحریم شود بهتر است
    • حامدزرین ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      هم عمره و هم حج تمتع بایدازسوی مردم و دولت ایران تحریم گردد،حداقل تازمانی که حکومت آدم کش آل سعود برمسند قدرت هستند،ایران و ایرانی کجا عرب و عربستان کجا..!همان ملتی که دخترزنده بگورمیکردندهنوز بعداز1400سال هیچ تفاوتی نکردند.
    • بساک ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      من موافق تحریم حج عمره ام زیرا خدای من نه دور کعبه است نه در کلیسا نه در معبدخدای من همینجاست کنارتمام دلواپسیهایم بغضهایم .خنده هایم . خدای من نمی ترساند مرا از اتش اما می ترساند مرا از شکستن دلی اشک اوردن به چشمی ناحق کردن حقی خدای من می بیند مرا در هرجا که باشم می فهمد مرا باهرزبانی که سخن بگویم خدای من حواسش در همه احوال به من هست خدای من مرا از هیچ نمیترساند جز بی فکر سخن گفتن ورنجاندن دلی خدای من خدای تمام مهربانی هاست
    • مربرال سعود ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      به نظرمن هرکس به عربستان بره مثل اینه که به وهابی هاوداعشی هاوالقاعده پول داده تاادمهای بیشتری روبکشندپس حج بایدمتوقف بشه
    • حسین ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      من با تحریم حج موافقم.عربستان هر کاری میکنه که به ایران ضربه بزنه.ما نباید با پولهای خودمون بهشون قدرت بدیم.این پولها رو خرج اشتغال جوانان کنیم.ولی نظر رهبری برای من حجت
    • مهدی ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      باتحريم عمره صددرصدموافقمتحريم حج ولغو آن مرگ بر آل سعود ... تحریم
    • یونس ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      بنده از نزدیک شاهد رفتار بعد سعودیها بوددم چه در فرودکاه چه راننده ها چه فروشگاها چه مامورین رفتار خوبی با ما ندارند پس چرا وقتی صاحب خانه نه عقیده اش با ما یکی است نه دوست دارد مهمان از ایران داشته باشد مهمانی که میلیونها تومان با بی میلی جهت خوشکذرانی وهابیت وسرکوب مسلمانان خرج میکنیم حرااااااااااااااااام است
    • ققنوس ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      صرف نظر از جریان اخیر جده , به نظر می رسد که فلسفه حج در مرحله اول همایش هم اندیشی مسلمان ها می باشد که این هم اندیشی بدلیل کنترل شدید مامورین سعودی امکان پذیر نمی باشد. وجه دیگر حج احتمالا کمک مالی واقتصادی به سرزمین وحی واسلام باشد که متاسفانه این هدف هم در حال حاضر به دلیل تسلط وهابی ها به مکه ومدینه تحقق نمی یابد و در آمد مالی از حج اغلب صرف عیاشی شیوخ وهابی , کمک به تروریسم کور و خرید سلاح از غرب برای کشتار مسلمان ها می شود. بنابر این به نظر من تحریم حج از هر نوعش در شرایط حاضر واجب است.
    • علی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
      0 0
      1000% موافقم یعنی 10 برابر بیش از 100%
    • حمید ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      نظر نمیخواد دیگه...هرگونه رابطه با سعودی کثیف رو باید لغو کرد
    • مهدی صادقی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      صد در صد با تحریم حج عمره و در صورت لزوم تمتع موافقم
    • سارا ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      از دولتمردان ایرانی به خاطر این تصمیم سپاسگزارم هر چند با تاخیر ولی درست
    • رامبهشت ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      معتقد و موافقم.
    • م. ف. ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      سلام حمله عربستان به یمن و کشتار مردم بی گناه پیش از واقعه جده اتفاق افتاد. در آن زمان هم عربستان هیچ مجوزی هم از سازمان ملل و شورای امنیت نداشت؛ اگر به دلیل مسائل انسانی عمره مفرده مستحب را تحریم می کردیم مسأله جده اتفاق نمی افتاد و انسانیت ما هم سر جاش بود.
    • حمید ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      تحریم بشه وهزینه انرا برای امرازدواج وتحصیل جوانان نیازمند بدهند باورکنیدثوابش کمترازعمره مفرده نیست
    • ریما ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      صددرصد با تحریم حج موافقم باید خیلی سالها پیش این اتفاق می افتاد خداوند درقلب تمامی انسانها می باشد
    • محمد ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      حفظ عزت و آبروی انسان واجبه اما عمره مستحب.مگر می شود با قطع اینهمه پولی که به جیب آل سعود کثیف سرازیر می شه عربستان ضرر نکنه؟ در دراز مدت حتما چوبشو می خوره. با قطع عمره کاملا موافقم .کمترین کاریه که ما باید بکنیم.
    • مهدوي ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      ما ميبايستي اين پول ها را در مملكت خودمان خرج كنيم . تا ابد شود تا پيشرفت كنيم . تا فقر از بين برود.....و..... خيلي چيز اي ديگه
    • سمیه ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      موافقم
    • احمدی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      موافقم پول زیادی خرج کردن است در یک کشور دشمن
    • مریم ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      با تحریم کاملا موافق هستم چون در اسلام آبروی مومن از خانه کعبه بالاتره
    • سعید ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      تا سرنگونی ال سعود تحریم شود . ایا افرادی که به حج می رفتند ومیلیونها پول را به ال سعود می دادند اکنون نباید پاسخگو باشند که چرا این پولها را به فقیران و مظلومان کمک نکرده اند ؟ ایا افرادی که قصد رفتن به حج را دارند حاظرند از سفر خود بگزرند وهزینه اش را به فقرا کمک کنند؟ به نظر بنده باید رسانهها فضایی را اماده کنند که این افراد حاظر شوند این پولها را به فقرا بدهند که ثوابش بسیار بسیار بیشتر است
    • امیر رضا ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      با تحریم حج عمره موافقم. با محکوم نمودن دو مامور شیطان صفت سعودی که در خواست مجازات شدید آنان را داریم از نظر اینکه آل سعود در حال جنگ با شیعیان یمن و قتل عام آنان است از مسئولین کشور عاجزانه خواهشمندیم حتی حج تمتع را نیز تحریم کنن .به خدا داریم پول کشتار مسلمانان سوریه-عراق-بحرین-یمن را خودمان به دولت خاین عربستان می دهیم.
    • م ک عبدالهی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      کار بسیار خوبی کردین کاش زودتر از اینا انجام میشد .مرگ بر ال سعود
    • ایمان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      حج عمره نباید تحریم بشه بلکه باید نظام مند باشه .من متوجه نمی شوم که حضور دختربچه ها و پسر بچه ها در حج چه ضرورتی داره ؟ انوقت یک پیرمرد و یا پیر زن باید سالها انتظار نوبت بکشند و نوجوانان بروند حج و ان افتضاح بار بیاید .یک حداقل سن قانونی باید پیش بینی شود در بعضی از کشور های آسیا میانه این قوانین وجود دارد.باید به جای پاک کردن صورت مسئله خود مسئله را حل کنیم .با سپاس
    • محمود حسن ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      خداوند را به قلبمان دعوت کنیم عمره راتحریم ن ک
    • فاطمه ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      موافقم
    • علی اکبر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      تحریم
    • باقر ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      موافقم صد درصد
    • فریبرزمحمدی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      من کاملاموافق تحریم هستم بادست خودبه آسیاب دشمن آب نریزیم.
    • لیری ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      کاملاباتحریم عمره موافقم
    • علي ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      تحريم عمره يعني تحريم خودمان از ارتباط با مردم عربستان و ايجاد فضاي ضد ايراني وشيعي در آنجا
    • ایدین ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      100٪ موافقم
    • سید محمد حسینی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      موافقم که عمره متوقف شود. و هزینه های آن را روی طرح های عمرانی و رسیدگی به مناطق محروم هزینه کنیم. با تشکر
    • آزاد ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      در زمان فعلی که کشور عربستان برای از بین بردن شیعیان و بلاخص تضعیف ایران از هیچ کاری دریغ نمی کند با تحریم حج عمره موافقم چون با این سفر ها و هزینه کردن پولمان در آنجا با دست خودمان به آنها کمک می کنیم. در ضمن مگر خداوند فقط در مکه حضور دارند که باید به آنجا برویم ما با پولی که میخواهیم در آنجا هزینه کنیم یه کار خیر انجام بدیم ، دست نیازمندی را بگیریم ، شرایط ازدواج دو جوان را فراهم کنیم و کارهای خیر دیگه ، اینها همه کمتر کعبه رفتن نیستند.
    • حیدری ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      با سلام و احترامی که نسبت به نظر بقیه دوستان میذارم ،بنظرم هم حج عمره حج تمتع الزامی نیست خدا جایزه ویژه برای افراد تمتع گذار و عمره گذار تعیین نکرده وقتی تو مملکت خودمون خانواده ها و افرادی هستند که برای نون شبشون محتاج هستن به جای اینکه هزینه میلیونی بریم برای اعراب بکنیم و اون پول بشه بمب و برسر مردم وظلوم بی گناه بریزه ، ماهم تو تو مرگ کودکان و زنان یمنی شریک هستیم چون سالیانه میلیاردها تومن از پول این کشور رو تو جیب اعراب جاهل میریزیم . مخالف صد در صد سفر عمره و تمتع هستم.
    • مولا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      ظاهرا ضرر حج و زیارت از عربستان بیشتر است که با این همه شکست غرور ملت ایران باز هم به ادامه اعزام زائر ادامه می داد چرا که : طواف گرد دل کن که کعبه خود سنگیست که آن خلیل بنا کرد و این خدای خلیل...
    • هادی تاری ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      موافقم ک تحریم بشه تا زمان نابودی کامل رژیم احمق بی غیرت بدبخت ترسوی وحشی پیرسگ هار سعود...اینا بار اولشون نبوده دوستان که گیر افتادن..باید بلای قوم لوت رو برسر آنها بریزند ..لعنت خدا بر سعود وهمپیمانان کثیفش..زنده باد ایران زنده باد آریایی های با اصالت وسابقه درخشان..زنده باد اسلام ناب محمدی
    • رضا ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      واجب نیست در شرایط فعلی باید تحریم بشود
    • محمد حسین ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      به نظر من تحریم باید بشه که اگر دست من بود هم تحریم می کردم و هم ریاض رو کن فیکون می کردم والسلام
    • فرهنگ ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      کاملاًموافق تحریم تا 10سال دیگه هستم.
    • ازیزد ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      حج کلا باید تا زمانی که این کفار حربی برآن تسلط دارند بر داشته شود هم واجب و هم عمره
    • حبیب قاسمی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      تحریم حج ا ید توسط ایران اعلام شود که ما حج را تحریم کردیم و نمی خواهیم برویم و تاحل موضوع حج باید تعطیل شود
    • رامین ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      نه تنها حج عمره تحریم بشه بلکه زیر 50ساله ها به تمتع هم اعزام نشوند.
    • ناشناس ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      به نظر من ما راه را از اول اشتباه رفته ایم مردم ما باید بجای بیش از یکبار حج رفتن و خارج کردن سرمایه ها از کشور و بخصوص ریختن آن توی جیب دولت وهابی و ضد شیعه عربستان یاد بگیرند فکر آینده جوانهای خودشان ،بیکاری و ... باشند
    • هدی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      با تحریم موافقم ، با این روند مطمئنا ال سعود به خود اجازه خواهد داد تا بی حرمتهایی دیگری را هم انجام دهد و ادامه روند حج مطمئن باشید به زنان شما هم تعرض خواهد شد .
    • الهه ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      موافقم. واقعا شرم آوره که پول حمله سعودی های کثیف به شیعیان یمن رو حاجیان ایرانی دارن تامین می کنن. من 35 سال دارم و تا حالا توفیق نداشتم به مکه برم و خیلی آرزوی این زیارت رو دارم. ولی وقتی فکر می کنم ممکنه با پول من که به جیب سعودی ها می ره یک یمنی یا یک سوری مظلوم کشته بشه ترجیح می دم این آرزو رو به گور ببرم.
    • سعیدازیزد ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      بسیارکارخوبی ست ال کثیف سعودراانشاا باتفکرات ناب اسلامی قرانی امام خامنه ای ازصحنه روزگارمحو ووهابیت را به زباله دانی تاریخ روانه خواهیم کردتحریم عمره تازه به نظرمن شروع کاراست
    • حمید ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      به شدت موافقم
    • نتالابیس ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      من قویا موافقم چرا که این پولهای ایرانی ست که عربستان شیر شده وجنگنده وموشک خریداری می کنه ...امروز یمن فردا نوبت به ایران می رسه...موافققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققم...تحرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم کنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید.
    • وحید اردهایی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      من فکر میکنم بسیاری از ایرانیان برای بهره بردراری معنوی به حج نمی رفتند و تأثیرگذاری چندانی نداشت . گشت و گذار در پاساژهای تجاری و فروشگاه ها برای مردم ما ارزشی ایجاد نمیکند و بی احترامی و هتک حرمت تکفیریهای آمریکایی هم باعث جریحه دار شدن احساسات شده است . حج عمره واجب نیست .
    • مرتضی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      موافقم
    • کوروش110 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      موافق تحریم حج رفتن هستم. تا از گرسنگی بمیرند.
    • سامان ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      سه سال قبل باید این کار را می کردنند و اکنون باید ادامه یابد
    • منصور ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      تحریم حج عمره تا همیشه
    • احیاء ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      با سلام ،به نظر من آموزشهای لازم ونحوه عکس العمل درموارد مشابه وتوجیه حجاج قبل اعزام و فرستادن یک نفر به عنوان همراه و مامور اطلاعاتی که مسول امنیت کاروان و پاسخگو به هرمسئول کشور مربوطه باشد .از خیلی اتفاقات ناگوار می توان پیشگیری کرد احساسی تصمیم نگیریم و خیلی ها از ارزو هاشان دور نکیم عربستان خیلی وقت هست که سعی در حذف حجاج ایرانی از رفتن به کشور خودش هست چون سهم ناچیزی از درامد حج مال ایرانی هاست
    • حسین ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      کاملا موافقم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • فرزاد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      من اصلا کاری به درآمد عربستان از حجاج ایرانی ندارم، همین ک مچین بی حرکتی به حجاج ایرانی شده باید تا عذرخواهی مقامات بلند پاییه و مجازات خاطیان لغو بشه حج.
    • احمد ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      قوم به حج رفته به حج رفته اند، بی تو در این وادیه کج رفته اند
    • محمدایرانی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      بیشتر از آن با تحریم سفر به تایلندو ارمنستان محل خوشگذرانی و کثافتکاری خیلی ها که تعدادشان جمعا 8برابرزائران ایرانی است و ترکیه و امارات که ساپورت کننده تروریستهای وهابی و برهم زننده امنیت منطقه خصوصاسوریه و عراق است و همچنین کمک کننده به ترویج فحشا و بی بند و باری در منطقه بخصوص ایران است موافقم. مسلمان و مومنین عزیز چرا از آنها چیزی نمی گویند؟؟
    • سیامک توللی ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      تحر یم حتمی به غرور ملی تعرز شده ارزی که به جیب عربهای سعودی میره داخل ایران خرج ابادانی و مبارزه با فقر و اعتیاد کنید صوابش بیشتر نباشه کمتر هم نیست
    • فاطمه ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      کاملا موافقم تو ایرا نانقد نیازمند هست که اگه به اونا کمک کنن ثوابش پیش خدا هم از حج بیشتر.در ثانی مرجع تقلید بنده هم موافق تحریم هستند.
    • فریبا ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      حضور شیعه در میان سنی ضرورت دارد چرا که اگر شیعیان نباشند ،وهابیون هر تفسیری از دستورات اسلامی را برای خود به حق دانسته و اجرا میکنند و رفته رفته شیعه با پای خود میرود! و این همان هدف وهابیون می باشد. ولی بجای تحریم عمره بیایید سوغات این سفر را تحریم کنیم. اگر پای سوغاتی در میان نباشد هم به اقتصاد سعودیها ضربه وارد میشود و هم در فرودگاه ها آنقدر اسیر نمیشویم که چنین بلایی سرمان بیاورند. زود از گیت بازرسی رد میشویم. آن پول ها را به اقتصاد خودمان تزریق کنیم. چرا ایرانی بی بهره بماند؟!
    • نجفی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      سفر زیارتی به کشور عربستان باید برای همیشه قطع شودچون با پول زائرین و خانه خدا ال سعود واقعا جنایت می کنندجایت در یمن و عراق وسوریه و0000000 و کمک مادی و معنوی به داعش وغیره نمونه بارز وروشن سند جنایت ال سعود است0
    • امیر ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      باتحريم عمره صددرصدموافقم
    • ذد ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      حج اباد ساختن ایران است و تمام
    • پروین ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      با تحریم حج موافقم و حتی حج تمتع کاری که سالها پیش باید می شد . که مثل اکثر مسایل تا به بحران نرسه به فکرش نمی افتیم .
    • مجید ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      قطعا موافقم.عمره یک امر مستحب هست.در چنین شرایطی باید ترک بشه.
    • مریم ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      کاملا موافق
    • مقدم ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      با تحریم و لغو حج عمره موافقم هرچند که تا بحال موفق به زیارت مکه معظمه و مدینه منوره نشده ام اما توهین به شان و منزلت شیعه را نیز نمی پسندم چرا که معتقدم حج همین درب خانه ما است همین افراد بی بضاعت , دختران و پسران دم بخت که بدلیل مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند. کمک به معیشت مستمندان و ازدواج جوانان را بهتر از این فریضه مستحبی میدانم .
    • رضا ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      باید کلا حج کنسل بشه
    • محمد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
      0 0
      با سلام و ادب با تحریم عمره موافقم. اولا بی احترامی به دو نوجوان ایرانی و سکوت مجامع دولتی عربستان دوما تعرض به خاک یمن توسط عربستان سوما حمایت بی حد و حصر عربستان از صهیونیسم و آمریکا در منطقه و ... همگی دلایلی از لزوم قطع ارتباط ایران با عربستان بوده و این باید وسیله ای باشد تا دیگر کشورها به تاسی از ایران ارتباط خود را با عربستان قطع کنند. البته فعلا در زمینه حج
    • اراز ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      کمترین کاری که در جواب ان بی حرمتی میتوان کرد تحریم حج عمره است
    • ناشناس ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      با تحریم کاملا موافقم
    • سعید ماماقانی ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      باید هرجور شده حج تا زمانی که حکومت شیعه در آنجا استقرار نیافته است تعطیل شود..و اینکار سعودی ها که به دوتا از نوجوانان ما تجاوز کردند.کار کمی نیست واینکار ریشه در مسائل سیاسی دارد و نباید از این مسأله به راحتی عبور کرد.
    • پرویزجوادی ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      خدا درهمه جاوجودداردنه فقط درکعبه ومکه به نظربنده اصلا"اشتباه است که پول این مردم به جیب این اعراب وهابی واریزکنیم انسانهای کثیف هستند که نباید به آنهاباج داد من بارفتن به حج مخالف هستم اگر1% پول حج رابه مستمندان بدهیم درنزدخدا خیلی باارزش است .
    • پرویز ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      هم پول مان رابدهیم هم آبرویمان را،این حرام است .
    • حسين رنجبر ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      باتحريم سفرعمره موافقم .ايران بايدنسبت به رعايت حقوق ملتش واكنش مناسب داشته باشدواين واكنش نبايدفقط دولتي باشدبلكه ملت هم بايداقدامات درخور،نشان دهد
    • بهزاد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      مرگ بر آل سعود ... تحریم یعنی به صورت قطعی تحریم شود
    • مسعود ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      کعبه و سنگ نشانه است که ره گم نشود تحریم عمره کم ترین کاریه که میشه انجام داد ....
    • مجتبی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      در شرایطی که وضعیت بسیاری از هموطنانمان در زیر خط فقر است چرا باید سالانه میلیاردها تومان پول به جیب تازیان جنایتکار واریز شود . خداوند در عربستان نیست . خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است . رضایت خلق خدا رضایت خداست نه رضایت تازیان
    • مجتبي فرجيان ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      به نظر من به زودي مگه به دست كساني خواهد افتاد كه لياقت خدمت رساني به مسلمين رو داشته باشند.مردم دنيا دارن بيدار و هوشيار ميشن و جهالت عده اي نادان در مقابل اراده اونها كاري از پيش نخواهد برد.پس بهتره كه مردم ما صبور باشن و بدون اراده دولت خودشون حج رو تحريم كنن تا موعد مقرر برسه.اين درست نيست كه ما به خدمت كساني بريم كه براي مال و جان و ناموس ما ارزشي قائل نيستن.بهتره كه از تاريخ درس بگيريم.آيا خداوند راضي ميشه كه ما براي زيارتش در مقابل قاتلين پيامبر و عترتش گردن كج كنيم؟
    • رضا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      به شرطی که دو سرباز سعودی مجازات شوند . راه عمره نباید بسته شود
    • کنیز زینب سلام الله ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      سلام تمتع جزء واجبات دین ماست البته برای کسی که مستطیع باشه ولی با تحریم عمره موافقم مقصر خود ما هستیم از طرفی جمعی از مسئولان ما فقط به خاطر سود شخصی هرسال یه مشت دانشجو ودانش آموز رو که اصلا چیزی از اعمال حج نمی دونن رو روانه عربستان میکنن و از طرفی هم مردم میرن اونجا دارو ندارشون و خرج میکنن از ماست که برماست اگه یه مدت دندون رو جیگر بزارن ونرن خوکهای سعودی به غلط کردن میفتن
    • علی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      تصمیم اشتباه و بی جا ئی بود که عمره لغو شد خواسته دشمنان غملی شد
    • کامران حمیدی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      با عرض سلام .به شدت موافق تحریم عمره هستم.
    • javad ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      بسیارموافقم.بهتراینست که بجای پول ریختن توی شکم اون سعودی های وهابی عیاش(برای حج عمره وتمتع ) که میرن گلوله میخرن میزنن تو سر شیعیان ،پول برای سفر به عتبات عالیات خرج بشه .بعد ببینیم اونا به چیز خوردن راضی میشن یانه؟
    • انیمیشن ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      مرگ برآل یهود
    • امیر جمالی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      من موافق اینکار هستم چون به نحوی به ال یزید میرسانیم که شما لیاقت پرده داری از خانه خدا ندارید البته این کار باید قبل از تعرض به بچه ههی ما انجام میشد
    • ایرانی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      موافقم
    • خلیل ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      0 0
      اصلا واسه چی باید پولامو نو واسه حج خرج کنیم همونو میریم یک سفر در خود ایران که باعث خروج ارز هم نشه16
    • عبدالکریم ذاکر نیا ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      یاد خداوند متعال همیشه در دل ماست نیازی نیست که به هر قیمت به عربستان بریم وعلاوه بر کمک به اقتصاد عربستان متحمل توهین وهتک حرمت هم بشویم بنابر این به عقیده من تا سرنگونی دولت آل سعود وگرفتن درس عبرت تحریم بهترین راه حل است
    • زهرا ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      من با تحریم از طرف مردم موافقم، نه از طرف دولت. این مثل یک جور اجباره. باید اینقدر در رسانه ها از موضع عزت تبلیغ میکردند که خود مردم فیشهای حج رو باطل کنند. اینطوری و بعد با جنگ یمن به نظر میرسه سعودی ها عمدا اینکارو کردن که حرم الهی رو از ایرانیا خالی کنن و با خیال راحت به کودک کشی و نسل کشی در یمن برسند. ما هم بازی خوردیم و بدون هیچ امتیاز استراتژیکی صحنه رو خالی کردیم! البته امتیاز نگرفتن و امتیاز دادن در وزارت خارجه ما سنت شده...
    • 10 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      خفت تاکی مسلمان ....ایرانی؟
    • فرشاد چیوائی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      امام صادق عليه السلام فرمودند:« المؤمنُ اعظمُ حرمه من الکعبه» حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است. عمره لغو بماند.
    • مهدی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      با تحریم موافقم . میدونید چرا امام زمان در کنار خانه خدا ظهور میکنه ؟ به این دلیل که بزرگترین گناه ها در اطراف خانه خدا انجام میشود . مرگ بر آل سعود . ما باید آمریکا ، اسراییل و آل سعود رو زیر پا بگذاریم
    • میلاد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      مرگ بر آل سعود کودک کش
    • حيدر معصومي ريسه ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      اگر ما معتقديم كه خداوند مي فرمايد من از رگ گردن به بندگانم نزديكترم چه نيازي به اين ولخرجيهاست
    • حاج علی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      تحریم حکم شرعی معنی ندارد عمره مستحب است نروید اگر کسی به هر دلیل به مکه برود باید عمره بجا اورد وتحریم معنی ندارد حلال ها را حرام نکنید با وام به مکه نروید حاجی باید مستطیع باشد
    • اشکان صابری ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      صددر100موافقم
    • موافق تحریم ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      تحریم باید گردد این چگونه حجی خواهد بود برای حاجیان که در حرم امن الهی بدترین و زشت ترین گناه انجام می گیرد
    • محمدایرانی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      خیلی سایت مسخره ای دارید فقط نظرهایی که خودتان می پسندید را تایید میکنید
    • مهدی ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      0 0
      به شدت مخالفم
    • نسيم ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
      0 0
      حج خرج تحصيل نيازمند محصل رو دادنه ، خرج دارو و درمان يه سري بيماره نيازمنده ، جهيزيه ي ي دختر يتيمه ، كمك به هموطناي نيازمنده نه ريختن پول تو جيب عربا ك حاضرن سر به تن هيچ ايراني نباشه .
    • محمدجواد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
      0 0
      بله بايد برچيده شود.
    • فرشاد ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
      0 0
      موافقم
    • ایرانی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      0 0
      میگن که ”فلانی رفته حج، اما از همسایه فقیری که محتاج نون شبش هست خبر نداره.” یه نفر نیست که بگه ”اون یکی فلانی که سالی دوبار می ره دوبی، سه بار می ره آنتالیا، مگه اون همسایه فقیر نداره؟ مگه تو شهر اونها بچه ای یتیم و گرسنه نیست؟” چرا پول حج که تو شکم عربهای عربستان سعودی میره اشکال داره، اما پول دادن واسه کاباره ها و هتل های عربهای امارات و فسادخانه های تایلند و ترکیه و ... اشکالی نداره؟ چرا همش میگن که ’با پول حج یکسال ده ها مدرسه میشه ساخت’ راستی با هزینه سفرهای دوبی بچه پولدارها چندتا مدرسه
    • حسن ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
      0 0
      موافقم صد در صد