۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۲۲:۰۲

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های بهره برداری از اماکن ورزشی

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های بهره برداری از اماکن ورزشی

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، تعرفه های بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش یافت .

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ساعی عضو کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، در دفاع از اصلاحیه مصوبه «تعیین تعرفه های استفاده از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران، اظهار داشت: از سال ۸۹ تاکنون درخصوص افزایش تعرفه های اماکن ورزشی متعلق به شهرداری کاری انجام نشده است. بهتر است افزایش تعرفه ها به روز رسانی شود تا شهروندان بعد از مدتها با افزایش  های سرسام آور مواجه نباشند مانند افزایش نرخ بنزین و حامل های انرژی که شوک بزرگی را به جامعه وارد کرد.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد شهرداری تهران، افزایش ۵۰ درصدی بود که با بررسی های انجام شده  در کمیته ورزش صورت گرفت.

مقرر شد تعرفه ها در مناطق برخوردار ۳۰ درصد و در مناطق غیر برخوردار نیز ۱۰ درصد افزایش داشته باشند که در نهایت تعرفه ها با میانگین ۲۰ درصدی تغییر خواهند داشت.

عضو کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: برخی رشته های ورزشی ارائه شده در اماکن ورزشی متعلق به شهرداری جدید هستند که بدون تعرفه معین و به صورت سلیقه ایی هزینه های آن ها محاسبه و دریافت می شود.

وی یادآور شد از دیگر نکات مورد توجه در این اصلاحیه تاکید بر واگذاری مجموعه های متعلق به شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران، به سازمان ورزش طی ۳ ماه بعد از ابلاغ این مصوبه است.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورا نیز با اشاره به اینکه سال هاست تعرفه اماکن ورزشی شهرداری تغییر نکرده است، فرسودگی برخی از وسایل موجود در این مراکز و تخریب محیط های ورزشی در مجموعه ها را ناشی از عدم تغییر در تعرفه و کاهش درآمد دانست و افزود: چون درآمدهای حاصل تکافوی هزینه ها را نمی دهد، در نتیجه کیفیت خدمات را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: درخصوص نحوه واگذاری ها و نیز میزان تعرفه های دریافتی از شهروندان وحدت رویه وجود ندارد.

عضو کمیته ورزش همچنین برخی از مجموعه های متعلق سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری از جمله سازمان آتش نشانی را مستثنی دانست و افزود: به دلیل مباحث آمادگی جسمانی که آتش نشان عزیز باید داشته باشند بهتر است از افزایش تعرفه معاف شوند مگر آنکه مجموعه شان در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد که در آن صورت باید طبق تعرفه جدید نرخ ها محاسبه شود.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورا نیز افزود: در برخی مناطق جنوبی شهر، شهروندان قادر به پرداخت هزینه های تعیین شده در مجموعه های ورزشی متعلق به شهرداری نیستند. بنابراین افزایش در این مناطق باید در حداقل ممکن صورت گیرد.

وی همچنین یادآور شد: برخی سازمان ها خودشان مبادرت به ساخت مجموعه ورزشی برای بهره برداری پرسنل خود کرده اند، بنابراین ضرورتی ندارد که آنها مجموعه هایشان را به شهرداری و یا سازمان ورزش واگذار کنند.

سرخو در ادامه اظهار داشت: در بحث نحوه واگذاری ها نیز باید  شفافیت لازم به وجود بیاید ، واگذاری و بهره برداری این مجموعه ها خارج از مزایده و آگهی عمومی نباشد.

وی همچنین با انتقاد  از بندهای اصلاحیه تعرفه ها که مربوط به در نظر گرفتن یارانه برای برخی مجموعه های ورزشی است گفت: در بند (د) این اصلاحیه آمده است که کارت های ویژه ممنوع است و در بندی دیگر گفته می شود که شهرداری باید یارانه ایی عمل کند. این دو مورد کاملاً با هم مغایرت دارند و تالی فاسد ایجاد می کند.

علی رضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز افزود: اگر درخصوص مجموعه های ورزشی متعلق به شهرداری تهران، اقدامی مدیریتی صورت نگیرد تمام اماکن به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. چرا که زمزمه این کار هم شنیده می شود.

وی در ادامه یادآور شد؛ در برخی از مناطق سالن های ورزشی که تحویل سازمان ورزشی شده به پیمان کاران بابت بدهکاری واگذار می شود.

دبیر با اشاره به ارقام کمکی شهرداری به سازمان ورزش گفت: اگر تعرفه ها تغییر نکند مجموعه های آبی شهرداری از بین خواهند رفت. حتی مجموعه های دیگر مانند زمین های چمن و سالن های ورزشی که در اختیار محلات قرار دارد در حال تخریب هستند.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز افزود: هدف از ورود مدیریت شهری به مباحث ورزشی ارتقاء سلامت جسمی و اجتماعی جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: با تعیین تعرفه های معقول و حتی تخفیف در برخی مناطق جنوبی شهر باید سعی در ارتقاء ورزش شهروندی داشته باشیم.

محسنی پیردهای عضو دیگر شورا نیز خاطر نشان کرد: بخشی از وظیفه ما در ایجاد مجموعه های ورزشی برقراری ارتباط بین حقوق شهروندی با مدیریت شهری است.

وی افزود: چرا در بررسی موضوعات مربوط به حقوق شهروندان قبیله محور برخورد می کنیم.

پیرهادی خاطر نشان کرد: شهرداری تهران ۱۲۰۰ مجموعه ورزشی، فرهنگی و اجتماعی دارد که وقتی پراکنده روی این موضوعات تصمیم گیری می کنیم همه شهروندان را از یک حق شهروندی و بهره مندی از امکانات شهرداری محروم می کنیم. در صورتی که این مجموعه ها با بودجه و پول مردم این شهر ساخته شده اند و باید سهم حداقلی برای همه شهروندان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در نهایت خاطر نشان کرد: وظیفه ما به عنوان شورای شهر این است که عدالت و تعادل را برای بهره مندی شهروندان از امکانات شهر رعایت کنیم.

معصومه آباد عضو شورا نیز خاطر نشان کرد: اصلاحیه تعرفه ها کار خوبی است، اما در جدول تعرفه ها ارقام حداقلی و حداکثری نوشته شده است که چندان معنا و مفهوم ندارد.

آباد افزود: به نظر می رسد ارقام حداقلی تنها جنبه تبلیغاتی دارد و همه مراکز تعرفه ها را با رقم های حداکثری محاسبه می کنند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران تذکر چند باره، خود را در این خصوص که مسائل ورزشی و کمبودهایش در شهر ربطی به تعیین و افزایش تعرفه ها ندارد عنوان کرد و افزود: این افزایش از روی اسناد و آیین نامه صورت می گیرد.

در نهایت اعضا شورا با توجه به مباحث مطرح شده، افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های اماکن ورزشی را بعد از ۴ سال رکود در قیمت های مصوب به تصویب رساندند.

همچنین به پیشنهاد اسماعیل دوستی مقرر شد، با توجه به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، در صورت استفاده این قشر از مجموعه های متعلق به شهرداری تهران، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره مند شودند.

کد خبر 2537845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha