۲۹ آبان ۱۳۸۴، ۹:۴۹

سناي آمريكا لايحه اي درباره خروج نظاميان آمريكا از عراق تصويب كرد

مجلس نمايندگان آمريكا لايحه اي را به تصويب رساند كه خواهان خروج فوري نظاميان آمريكايي از عراق مي باشد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري شينهوا، گفته مي شود جمهوري خواهان سناي آمريكا از آن جهت به اين لايحه راي دادند كه انتقادهاي دموكرات ها از جنگ عراق را كه به بالاترين حد خود رسيده است، خنثي نمايند و نشان دهند جمهوري خواهان نيز خواهان خروج نظاميان از عراق و پايان يافتن اشغال اين كشور هستند.

 اين در حالي است كه جان مورتا (John Murtha ) سناتور دموكرات از پنسيلوانيا اعلام كرد: اين حقه سياسي  جمهوري خواهان است و هم اكنون ما بايد با استفاده از فرصت ايجاد شده، دولت را مجبور به اجراي اين مصوبه نماييم.

اما سخنگوي جمهوري خواهان سناي آمريكا اعلام كرد: ما با راي دادن به اين لايحه هرگز در پي حقه سياسي نيستيم بلكه قصد داريم نشان دهيم به سربازانمان در عراق و افغانستان هم مي انديشيم.

وي گفت : ماموريت ما در عراق به پايان رسيده است و هم اكنون مي توانيم اين كشور را ترك كنيم.

" موضوع خروج نظاميان آمريكا از عراق مدتي است كه به يكي از داغ ترين موضوعاتي تبديل شده است كه رسانه هاي غربي و به ويژه آمريكايي به آن مي پردازند.

به رغم اينكه افكار عمومي و بسياري از كارشناسان خواهان خروج نظاميان آمريكا از عراق و پايان دادن به اشغال اين كشور هستند، جرج بوش و اعضاي دولت وي هنوز بر باقي ماندن سربازان واشنگتن در عراق تاكيد مي كنند.

مدتي پيش نمايندگان مجلس آمريكا با 403 راي موافق دربرابر 3 راي مخالف و 6 راي ممتنع به طرح پيشنهادي مبني برعقب نشيني فوري نظاميان آمريكايي مستقر درعراق راي ندادند."

کد خبر 255657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha