۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۹

آموزگار در گفتگو با مهر:

اتحادیه ناشران در دوره ریاست شیرازی از روش های سنتی فاصله گرفت

اتحادیه ناشران در دوره ریاست شیرازی از روش های سنتی فاصله گرفت

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، گفت: دوره ریاست زنده یاد رمضان شیرازی در این اتحادیه، نقطه عطفی در فعالیت های آن بود.

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار تاسف از درگذشت زنده یاد داوود رمضان شیرازی رئیس اسبق این اتحادیه، گفت: دوره ریاست زنده یاد رمضان شیرازی در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران دوره ویژه ای بود و می توان گفت یک نقطه عطف در فعالیت اتحادیه و بروز کارکردهای آن در صنعت نشر در کشور بود.

وی افزود: زمانی که آقای رمضان شیرازی ریاست اتحادیه را برعهده گرفت، اتحادیه درگیر روش های سنتی برای برای حل معضلات عرصه نشر بود که ایشان تلاش کرد اتحادیه از این روش های سنتی فاصله بگیرد؛ موضوع انتشار نشریه مستقل برای اتحادیه و برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه صنعت نشر برای اعضا، در دوره زنده یاد رمضان شیرازی به وقوع پیوست.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد: اگر امروز اتحادیه ناشران به این سطح از درک رسیده است که می بایست برای حل معضلات و چالش های عرصه نشر کارگروه های ویژه داشت و این کارگروه ها تشکیل شده است، نباید نقش ویژه زنده یاد رمضان شیرازی را در این مسیر از یاد برد.

وی افزود: اگر اتحادیه ناشران و کتابفروشان زمانی صرفا یک نهاد صنفی بود که فقط جواز کسب صادر می کرد، با تلاش های بزرگانی چون داوود رمضان شیرازی به یک نهاد مدنی تبدیل شده و توانست در مسیری گام بردارد که بتواند برای چالش های پیش روی عرصه نشر، راهکار ارائه دهد و موقعیت کنونی اتحایه ناشران بی گمان مدیون تلاش های آقای رمضان شیرازی است.

 

 

 

کد خبر 2561089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha