۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۱۵

توافقنامه همكاری بنیاد سعدی وسازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی امضاشد

توافقنامه همكاری بنیاد سعدی وسازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی امضاشد

توافق نامه همكاری بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور هم­‌افزایی ظرفیت‌های مرتبط به آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای مصوبه 673 شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان و هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌های مربوط به حوزه زبان و ادب فارسی را به بنیاد سعدی واگذار کرده است، توافقی میان بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عمل آمد.

این توافقنامه که حاصل جلسات متعدد کارشناسی بین معاونین دو سازمان و هماهنگی های به عمل آمده بین روسای دو دستگاه است، درتاریخ اول اردیبهشت ماه به تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسید.

براساس این توافقنامه، اموری از قبیل بکارگیری مدرس و استاد زبان فارسی، اعطاء بورس های تحصیلی، برگزاری دوره های دانش افزایی و اردوهای فرهنگی و آموزشی، ساماندهی نسخ خطی زبان فارسی، تنظیم و تصویب کلیه اسناد فرهنگی با سایر کشورها در موارد مربوط به گسترش زبان فارسی و همچنین اداره مراکز تحقیقات و آموزش زبان فارسی در جهان که تاکنون توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت می گرفته، به بنیاد سعدی واگذار شد.

همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موظف شد تا تسهیلات و تمهیدات مورد نیاز برای استقرار فعالیت ماموران موقت و مدرسان بنیاد را فراهم و مساعدت لازم را به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، کلیه فعالیتهای مامورین بنیاد سعدی زیر نظر رایزنان فرهنگی انجام می شود و در کشورهایی که نمایندگی فرهنگی نداشته باشیم، فعالیت های فوق زیر نظر نمایندگی های سیاسی انجام می شود.

پیش از این نیز تفاهم نامه هایی میان بنیاد سعدی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منعقد شده است.

کد خبر 2561773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha