۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۳

حسینی فر:

خیرین کرمانشاهی ۲۹۳ میلیارد ریال به مددجویان استان کمک کردند

خیرین کرمانشاهی ۲۹۳ میلیارد ریال به مددجویان استان کمک کردند

کرمانشاه- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، از کمک بیش از ۲۹۳ میلیارد ریالی خیرین به نیازمندان استان در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، مرتضی حسینی فر از کمک ۲۹۳ میلیارد و ۸۸ میلیون ریالی خیرین به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در سال ۹۳ خبر داد.

وی گفت: کمک های اعطای نیکوکاران به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۲ از رشد ۳۷ درصدی برخوردار بوده است.

حسینی فر با یادآوری اینکه بیش از ۵۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال از کمک های مذکور را صدقه های مردمی تشکیل می دهد که از صنادق صدقات تعبیه شده در معابرعمومی، ادارات و ارگان ها و منازل استان کرمانشاه جمع آوری شده است افزود: رشد صدقات مردمی در سال ۱۳۹۳ در مقایسه با سال قبل از آن ۲۲ درصدی بوده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از این کمک ها به مساعدت حامیان نیک اندیش به ایتام تحت حمایت در استان اختصاص داشته است یادآور شد: حامیان خیر در سال گذشته با کمک  ۶۴ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی ۳۲ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۲ به ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان مساعدت کردند.

حسینی فر در ادامه به درآمد زکات جمع آوری شده از مودیان استان نیز اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ مودیان استان بیش از ۴۴ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال زکات واجب و بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال زکات مستحب به کمیته امداد اعطا کردند که زکات مستحب نسبت به سال قبل از آن دارای رشد ۲۶۱ درصدی و زکات واجب دارای رشد ۵۳ درصدی بوده است.

 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین طی سال گذشته در دو جشن ملی نیکوکاری و عاطفه ها خیرین نیکوکار استان بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۵۰ به محرومین استان مساعدت کردند که درآمد طرح نیکوکاری از رشد ۴۴ درصدی و جشن عاطفه ها از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.

مرتضی حسینی فر به سایر کمک های مردمی که به مناسبتهای مختلف به نیازمندان استان کرمانشاه اعطا شده است نیز اشاره و تاکید کرد: در سال ۱۳۹۳ خیرین نیک اندیش بالغ بر پنج میلیارد و۹۵۳ میلیون ریال زکات فطره، نذورات عید قربان و همچنین بیش از هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال جهت اطعام نیازمندان به کمیته امداد این استان اهدا کردند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد نهادی مردمی است که در راستای باز شدن گره مشکلات مردم به دست خود مردم فعالیت می کند.

کد خبر 2562032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha