۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۰۸

بروجردی در دیدار با معاون حزب وطن ترکیه:

سیاست ایران تأمین صلح و امنیت پایدار در منطقه است

سیاست ایران تأمین صلح و امنیت پایدار در منطقه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر تأمین صلح و امنیت پایدار در منطقه بر اساس همکاری کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از مسئولین حزب «وطن» ترکیه صبح امروز با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

بروجردی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اهمیت گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه در عرصه‌های گوناگون گفت: باید از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی مانند ترکیه و ایران، در جهت حفظ منافع امت اسلامی بیشتر بهره گرفت. اگر ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام با همکاری کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گیرد، هیچ قدرتی نمی‌تواند سیاست‌های خود را به امت اسلامی تحمیل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در همین زمینه بر نقش مهم همکاری‌های نزدیک ایران و ترکیه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی در مقابله با سلطه و نفوذ قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا اظهار داشت: منشاء قدرت و پیروزی کشورها، اتکاء به قدرت ملی و مردم و مقابله با نفوذ و سلطه بیگانگان است.

بروجردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بعد از سال‌ها تحریم و تحمل جنگ و فشارهای گسترده سیاسی، اقتصادی و نظامی از سوی قدرت های استکباری، امروز با اتکاء به خود و ایمان به خداوند متعال توانسته‌ است در بسیاری از عرصه‌های علمی، فناوری و صنعتی به پیشرفت‌های عظیم و قابل توجه‌ای دست یابد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر تامین صلح و امنیت پایدار در منطقه بر اساس همکاری کشورهای منطقه است.

حقی پکین: سیاست ترکیه در سوریه، موجب تشدید بحران انسانی و امنیتی شده است

در ادامه این دیدار، «اسماعیل حقی پکین» معاون حزب وطن ترکیه ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: گسترش همکاری‌های همه جانبه و نزدیک با ایران، خواست همه مردم و رهبران گروهها در ترکیه است.

وی افزود: حزب وطن در ترکیه مخالف نفوذ و سلطه آمریکا در منطقه و از جمله کشور ترکیه است.

حقی پکین ادامه داد: ما معتقدیم باید با همسایگان خود از جمله ایران،‌ عراق و سوریه مناسباتی نزدیک داشته باشیم.

معاون حزب وطن ترکیه با اشاره به تحولات سوریه گفت: سیاست کنونی ترکیه در سوریه، موجب تشدید بحران انسانی و امنیتی در منطقه شده است و چشم‌انداز تحولات منطقه را با پیچیدگی‌های فراوانی مواجه کرده است.

ایران الگوی مقاومت است

اسماعیل حقی پکین در ادامه با قدردانی و تحسین ایستادگی ملت ایران در مقابل سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا تصریح کرد: ایران هم‌اکنون در میان کشورهای منطقه کشوری نمونه و الگوست که توانسته است با مقاومت و ایستادگی، منشاء قدرت و اقتدار امت اسلامی باشد.

وی در ادامه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را حق همه ملت‌ها از جمله ملت ایران دانست.

معاون حزب وطن ترکیه تاکید کرد: منافع ملی کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه، سوریه و عراق ایجاب می‌کند این کشورها با یکدیگر همکاری نزدیک و همه جانبه‌ای بر پایه دوستی و پیشینه مشترک تاریخی داشته باشند.

کد خبر 2565198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha