۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۸

موسی خانی:

نشست مرکز کارآفرینی دانشگاه آزاد قزوین در برلین برگزار خواهد شد

نشست مرکز کارآفرینی دانشگاه آزاد قزوین در برلین برگزار خواهد شد

قزوین- رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: بزرگترین نشست مشترک سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج با مرکز آفرینی دانشگاه آزاد قزوین در برلین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موسی خانی در نشست هم اندیشی اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات استانداری قزوین با حضور منصور کبانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، نمایندگان مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی قزوین برگزار شد، بیان کرد: به لحاظ تولید فناوری در منطقه به نسبت برخی کشورها اندکی عقب افتاده ایم و در زمینه تولید مقالات علمی هم دیگر آن شیب پیشین را نداریم و آن روند رشد سابق کاهش یافته است.

وی در تشریح ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد قزوین اظهار داشت: دانشگاه در زمینه تولید دانش ربوکاپ  وتربیت مهندسانی که در زمینه ساخت ربات های پایه متحرک فعال باشند اقدامات بسیاری را انجام داده و دستاوردهای بسیاری را نیز کسب کرده است.

این مسئول ادامه داد: ساخت ربات های امدادگر که در زمینه مسائل نظامی نیز کاربرد دارد یکی از این دستاوردهای ارزشمندی است که متاسفانه در هلال احمر کشور چندان مورد اقبال قرار نگرفت حال آنکه در امریکا اکیب های امدادی و سایر گروه های مشابه حتما از یک دستگاه ربات مشابه ربات امدادگر دانشگاه آزاد قزوین استفاده می کنند.

موسی خانی با اشاره به حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد در لیگ فوتبال اظهار داشت: شرکت در مسابقات فوتبال ربات های سایزریز و متوسط و کسب عناوین متعدد برتر در بخش جهانی بخشی از این توانمندی ها است.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین در رابطه با پروژه ربات های خانگی نیز بیان کرد: کشورهای پیشرفته اروپایی و امریکایی استفاده از این ربات ها برای ارائه خدمات پرستاری در مراکز بیمارستانی را در دستور کار قرار داده اند که در ایران نیز در دانشگاه آزاد قزوین این پروژه در حال پیگیری است.

وی همچنین از ساخت ربات های زیرآبی خبر داد و اعلام کرد: گمرک خواهان استفاده از این ربات ها برای بازرسی قسمت انتهایی کشتی هایی است که احتمال حمل کالای قاچاق در زیر آنها وجود دارد.

موسی خانی با اشاره به ساخت خودروی پراید هیبریدی، خودروی دو نفره و موتورسیلکلت برقی گفت: این دستاوردها در زمینه کاهش آلودگی و صرفه جویی مالی در کشور می تواند بسیار موثر باشد بر همین اساس خودروی دو نفره ساخته شده در این دانشگاه با آلودگی بسیار اندکی که دارد در شرکت رنوی فرانسه با قیمت ۱۸ هزار دلار ساخته می شود در حالی که ما این خودرو را در کشور خود با قیمت ۴ هزار دلار می سازیم.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین گفت: بزرگترین نشست مشترک سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج با مرکز آفرینی دانشگاه آزاد در برلین برگزار خواهد شد.

کد خبر 2565403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha