۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۱۷

میزاده خبر داد:

طرح تجمیع واحدهای تهران دانشگاه آزاد کلید می‌خورد

طرح تجمیع واحدهای تهران دانشگاه آزاد کلید می‌خورد

رئیس دانشگاه آزاد از تجمیع واحدهای تهران دانشگاه خبر داد و گفت: ۲ واحد تهران جنوب و شمال در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده عصر امروز در همایش گرامیداشت روز استاد با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و همچنین ولادت حضرت علی(ع) با اشاره به طرح های در دست اقدام برای تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در تهران گفت: به نظر می رسد با طرح تجمیع واحد تهران- جنوب تا سال ۱۳۹۶ شاهد اهمیت و عظمت این واحد با ارزش باشیم و طرح تجمیع واحدهای تهران که شامل ۷ پردیس است در دست اقدام است که واحد تهران - جنوب و تهران – شمال در این طرح پیشرفت خوبی دارند و با این تجمیع ویژگی های دانشگاه به منصه ظهور می رسد.

وی با اشاره به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در سال ۹۴ گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد رشته های ارشد ۵۵ رشته بود که در سال ۹۳ به ۱۲۵ رشته رسید و تعداد رشته های دکتری ۴۱ رشته بود که در سال ۹۳ به ۶۴ واحد دکتری رسید و تا اول مهرماه ۱۳۹۴ رشته های بیشتری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

میرزاده با اشاره به کیفیت و جذب اساتید و تاسیس شرکت های دانش بنیان افزود: واحد تهران – جنوب جزو واحدهای بسیار موفقی است که به سمت توسعه کیفی حرکت می کند و مخصوصا در توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان پیشرو است و دانشگاه آزاد با توجه به سند علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سیاست های آیت الله هاشمی رفسنجانی حرکت مهمی را در ۴۰۰ واحد دانشگاهی برای توسعه شرکت های دانش بنیان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز رشد ۶۱ واحد و شرکت های دانش بنیان بیش از ۴۰۰ واحد است که تا پایان سال ۹۴ شرکت های دانش بنیان به ۸۰۰ واحد و مراکز رشد به ۱۵۰ واحد افزایش می یابد.

میزاده در پایان اظهار داشت: اگر از بنده بپرسند مهمترین دستاورد پیروزی انقلاب را چه می دانید من اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را تاسیس دانشگاه آزاد می دانم و حتی اگر تاسیس این دانشگاه باعث رقابت بیشتر دانشگاههای دیگر شده باشد باز هم تاسیس این دانشگاه خوب و مفید است.

کد خبر 2567126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha