۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۰

اسماعیلی:

مدیریت دانشگاه ها وجامعه دانشجویی دچار لکنت ارتباطی شده اند

مدیریت دانشگاه ها وجامعه دانشجویی دچار لکنت ارتباطی شده اند

همدان-مدیرکل ارتباطات ونشریات دانشگاه آزاد اسلامی کشور بابیان اینکه بین مجموعه مدیریت دانشگاه وجامعه دانشجویی لکنت ارتباطی ایجاد شده، گفت: باید اختلال ارتباطی که بدلیل عدم اعتماد طرفین است، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله اسماعیلی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با اشاره به گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور، اظهار داشت: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه ملی کشور و ارائه خدمات مختلف در سالهای پس از انقلاب بی بدیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۳۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شکل گرفته است، افزود: فرصتی طلایی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته تا به سمت کیفی شدن هرچه بیشتر پیش رود.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اعلام این نکته که نیاز به تغییر شاخص های توسعه فرهنگی در دانشگاه ها وجود دارد، افزود: علاوه بر توجه ویژه به عرصه های آموزشی، توجه به حوزه فرهنگ در شمار معیارهای ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

اسماعیلی با عنوان اینکه درحال حاضر دانشگاه از یک نهاد نخبه پرور به یک نهاد تاثیرگذار در عرصه فرهنگ عمومی تبدیل شده است، بیان داشت: اثر وضعی حضور دانشگاه در جامعه به خوبی قابل رؤیت است و به طور حتم اگر دانشگاه ها در حوزه فرهنگ فعال نباشند جامعه دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به این نکته که فعالیت نشریات دانشگاهی در کنار سایر حوزه های فرهنگی معنادار است، افزود: یک نشریه می تواند به مسایل علمی، هنری، اجتماعی و سیاسی بپردازد.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی با افزودن این جمله که نشریه می تواند سیاسی نباشد، ادامه داد: تلقی و دید ما نسبت به شهروندان به خصوص دانشجویان نباید بدبینانه باشد.

اسماعیلی به ارائه نگاهی که باید نجات بخش جامعه باشد اشاره و عنوان کرد: باید نگاه را تغییر داد و با عبرت گرفتن از تجربیات، قصاص قبل از جنایت نکرد.

وی با بیان اینکه امروز بین مجموعه مدیریت دانشگاه و جامعه دانشجویی لکنت ارتباطی ایجاد شده است، افزود: ابتدا باید این اختلال ارتباطی که به دلیل عدم اعتماد طرفین است، برطرف شود.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی سیاست را یکی از حوزه های مختلفی دانست که نشریات ممکن است به آن بپردازند و اذعان داشت: نشریاتی که به حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی بپردازند از حمایت بیشتری برخوردار خواهند بود.

اسماعیلی با اعلام اینکه افراد کمتری به دنبال فعالیت در حوزه سیاسی هستند، گفت: این تصور نادرستی است که برخی تصور دارند نشریه دانشجویی فقط سیاسی کاری می کند.

وی ادامه داد: وقتی در دانشگاهی محدودیت برای بروز مطالب علمی و اجتماعی ایجاد شود، باید آمادگی این را داشت که سرریز را در جایی مثل موضوع سیاسی شاهد بود.

مدیر کل ارتباطات و نشریات دانشگاه آزاد اسلامی نشریه دانشجویی را نشریه ای آماتور یا نیمه آماتور با ترکیبی سیاه و سفید دانست و افزود: نشریه دانشجویی نباید متحمل هیچ هزینه عجیب و غریبی باشد.

اسماعیلی همچنین به عدم توجه کافی به فضاسازی های رسانه ای اشاره کرد و گفت: وقتی در فضاسازی افکار عمومی، رسانه های عمومی و در فضای دانشجویی، رسانه های دانشجویی ضعیف عمل کنند، شاهد بی اخلاقی و جبهه گیری های نادرست تحت تاثیر فضاسازی های خاص خواهیم بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم، اظهار داشت: رعایت اخلاق رسانه ای و مطبوعاتی و نیز صداقت و امانتداری در انعکاس اخبار در نشریات بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی با بیان اینکه نشریه نباید تنها به شکل ماهنامه و یا هفته نامه باشد، افزود: نشریات را گاهی می توان بصورت روزانه نیز تهیه و توریع کرد.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری به این مضمون که مرا نقد کنید، ادامه داد: لازم است مسئولان آستانه صبر و بردباری خود را افزایش دهند و گاهی باید قداست زدایی کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اجازه دهیم دانشجو حرف خود را بزند، گفت: نباید فضا را امنیتی کرد و دانشجو نیز باید با رعایت اخلاق رسانه ای، نقد سازنده کند.

کد خبر 2567810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha