۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۷

جامعه بزرگي:

سیاست دانشگاه آزاد در راستای توليد ثروت تدوین شده است

سیاست دانشگاه آزاد در راستای توليد ثروت تدوین شده است

همدان-رئيس دانشگاه آزاد همدان گفت: سیاست دانشگاه آزاد در راستای توليد ثروت تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد همدان شامگاه سه شنبه ميزبان اعضا هیئت علمي خود بود كه به مناسبت هفته معلم در دانشكده هنر اين مجموعه گردهم آمدند تا از تعدادي از فعالان يك سال اخير علم و دانش تقدير كنند.

رئيس دانشگاه آزاد همدان در این مراسم با اشاره به سیاست‌های دانشگاه آزاد، عنوان کرد: در سال جاري تعدادی رشته جدید به دانشگاه آزاد همدان اضافه خواهد شد.

سعيد جامعه بزرگی ادامه داد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی نه فقط در تولید علم بلکه در زمینه کسب درآمد و توليد ثروت تدوین شده و بايد دانش خود را برای کشور خود استفاده کنیم چراکه دانشگاه آزاد از رشته‌های دانش بنیان حمایت‌های مالی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به لزوم بهره وری بيشتر در دانشگاه اذعان داشت: زیر ساخت‌های پژوهشی بسیار مناسب است و از برترین‌ها در کشور و استان هستیم.

جامعه بزرگی اذعان داشت: تعدادی از اعضا هیئت علمی به درجه دانشیاری ارتقا یافته‌اند و نیازمند اساتید با رتبه‌های بالا هستیم کمااینکه ۵۰ درصد از هزینه تحصيل در مقطع دکتری را دانشگاه آزاد به اعضا هیئت علمی پرداخت می کند.

اعضا برجسته دانشگاه‌های کشور علاقمند به تدریس در دانشگاه آزاد همدان هستند وی با اشاره به اینکه از اساتید میهمان در رشته‌های ارشد استقبال می‌کنیم، اذعان داشت: اعضا برجسته دانشگاه‌های کشور علاقمند به تدریس در دانشگاه آزاد همدان هستند.

وی اذعان داشت: هر چه دانشگاه پویايي داشته باشیم اعضا آن نیز پویا تر می‌شوند و نیازمند افزایش ارتباط بین استاد و دانشجو هستیم.

جامعه بزرگی با اشاره به اینکه منابع رشته‌های درسي قدیمی است و باید منابع درسی به روز شود، اظهار داشت: در بخش تحصیلات تکمیلی باید بتوان در رشته‌های مختلف کاربردی عمل کنیم تا در راستاي درآمد زایی قدم بر داریم.

وی اظهار داشت: رشته‌های کلاسیک در حال به فراموشی سپرده شدن‌ هستند و باید رشته میان رشته ای را تدوین کنیم.

معاون پژوهشي دانشگاه نيز در اين مراسم گفت: استاد مطهری در زمینه‌های فرهنگی کارهای خوبي انجام داده و کتاب‌های وی در حل مشكلات جامه موثر است.

اصغر تيموريان ادامه داد: جذب هیت علمی در دانشگاه آزاد برای جابجايي در دانشگاهايي که دانشجویان آن کم است تا ۲۰ خرداد در كل كشور انجام می‌گیرید.

وي با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از اعضای هیئت علمی در دوره دکترا موفق به کسب مدرک شده‌اند، اذعان داشت: ۱۵ نفر از بورسیه‌ها نيز به استادیاری ارتقاء یافته‌اند.

وی افزود: پیامبران و معلمان یک الگو هستند و همه باید قدر شناس جایگاه معلمین باشيم و برای اعضا هیئت علمی دورهای معرفت افزایی برگزار خواهد شد کمااینکه در سال گذشته نیز برگزار شد.

تیموری با اشاره به سختی‌های تاسیس رشته در یک مرکز  اذعان داشت: ۱۶۴ رشته در دانشگاه آزاد همدان وجود دارد که ۱۳ رشته فوق لیسانس نیز در این مرکز در حال تاسیس است و دو رشته در دکتری در دست بررسی است.

نماینده ولی فقیه در  دانشگاه آزاد همدان نیز در اين مراسم با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم انسان را به عنوان جانشین در زمین معرفي می‌کند، اذعان داشت: در نظر فرشتگان اولویت خلافت بر زمین خود بودند و حوزه اسحفاظی خلافت انسان کره زمین نیست بلکه همه هستی است.

حجت الاسلام حميد رضا طالقانی اذعان داشت: اگر قرار بود انسان در کره زمین خلیفه باشد لازم به اعتراض نبود چرا که این کره در عالم چیزی به حساب نمی آید.

وی با بیان اینکه خدای متعال تمام علوم را به انسان آموزش داده است، افزود: تقدیر از معلمان تقدیر از خداست چرا که معلمان ملاک خلافت الهی را در خود دارند.

درپايان از ۲۷ استاد نمونه دانشگاه تجليل شد.

کد خبر 2569653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha