۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳

بهمنی:

تولید فکر و اندیشه مهمترین رسالت دانشگاه هاست

تولید فکر و اندیشه مهمترین رسالت دانشگاه هاست

سراب - نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها باید مولد فکر و اندیشه باشند و مهمترین رسالت استادان حرکت در این راستاست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز بهمنی پنجشنبه در آئین تجلیل از استادان دانشگاه ازاد اسلامی و دانشکده علوم پزشکی سراب با اشاره به نقش برجسته دانشگاهیان در رسیدن به توسعه پایدار اظهارکرد: نخبگان و فرهیختگان هر جامعه باید با ترسیم چشم اندازهای مناسب توسعه و تعالی برای رسیدن به جامعه ای برخوردار و پیشرفته تلاش کنند.

وی با دعوت از مدیران و مسئولان اجرایی به همکاری و کمک به طرح های تحقیقاتی و پژوهشی  ابرازداشت: استادان  و دانشجویان باید همواره در اتاق فکر مدیران و دستگاه های اجرایی حضور داشته و در طراحی نقشه راه توسعه و رسیدن به افق های بهتر در تمام عرصه ها نقش ایفا کنند.

بهمنی در ادامه یادآور شد: بازنشستگی و کنار کشیدن از کارهای علمی و تحقیقی معنایی ندارد و نمی توان مدت زمانی خاصی را برای آن در نظر گرفت چرا که آنچه در سال های اخیر در زمینه رشد شاخصه های توسعه و پیشرفت در منطقه سراب شاهد بودیم جز با همراهی مسئولان و مردم محقق نمی شد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نشاط و انرژی دانشجویان در کنار تجربه و درایت استادان مکملی برای تولید علم و دانش بوده و دانشگاه ها باید برای کاربردی کردن تولیدات علمی خود همتی مضاعف و سعی بر نمایان کردن بازخوردهای عملی تلاش های علمی خود در جامعه داشته باشند.

کد خبر 2571940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha