۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹

آیین نکوداشت حجت الاسلام دعایی-۳؛

انصاف دعایی از نگاه قالیباف/ میرزاده: دعایی به تنهایی یک نهاد است

انصاف دعایی از نگاه قالیباف/ میرزاده: دعایی به تنهایی یک نهاد است

شهردار تهران در آیین نکوداشت مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از حسن انصاف او در کار رسانه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی مدیر مسئول موسسه اطلاعات به پاس ۳۵ سال خدمات ماندگار وی در سرپرستی این موسسه شب پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور جمع زیادی از مقامات، چهره های فرهنگی، سیاسی و رسانه ای در تالار همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم در مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین دعایی گفت: روزی که آقای دعایی مبارزه اش را آغاز کرد، نسل ما جزو کسانی بود که همان طور که امام (ره) فرمود مشغول شیر خوردن بودیم و سربازانی بودیم که در دامان مادر در حال رشد هستیم. روزی که به برکت مجاهدت های مبارزینی مانند آقای دعایی و شهدا، انقلاب به پیروزی رسید، ما در شهر و برزن و مشهد و تهران نبودیم، در بیابان ها و در میدان جنگ و دفاع از اسلام و انقلاب بودیم.

وی افزود: امام (ره) با رفتارشان اسلام و انقلاب را برای ما تعریف، توصیف و تبیین کردند و ما با چنین تصویری از اسلام و انقلاب، آماده شدیم تا جانمان را فدای آن کنیم ولی خداوند این توفیق را به من نداد.

شهردار تهران ادامه داد: آشنایی من با آقای دعایی به اول دهه هفتاد و ورود من به شهر تهران برمی گردد. ما جوانها همیشه تعریفی از امام (ره) نسبت به بزرگان دین و در یک کلام فرزندان حوزه و مکتب تشیع داشتیم و بنده به عنوان جوانی که آن زمان با آقای دعایی آشنا شده بودم، تاکنون که در خدمتشان هستم، باید بگویم هر روزی که گذشت، علاقه من به این مرد بیشتر شد.

قالیباف گفت: خصلت های فردی آقای دعایی زبانزد عام و خاص است. ما مدیران وقتی مسئولیتی می پذیریم، معمولا کم کم در اتاقهایمان را به روی مردم می بندیم و فاصله‌مان را با مردم زیاد می کنیم ولی در مورد دعایی باید بگویم که تا به امروز در اتاق او همواره به روی مردم باز بوده است.

وی افزود: آقای دعایی فرزند صالح و خلف حوزه و مکتب تشیع و دست پرورده مکتب امام (ره) و انقلاب است.

۹۰ سال است مردم ایران روزنامه اطلاعات را می خوانند

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین دعایی با بیان اینکه قرار بود ۲۷ فروردین امسال و به مناسبت سالروز تولد آقای دعایی، بزرگداشت ایشان را در دانشگاه آزاد برگزار کنیم، در عین حال از همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای میزبانی از این برنامه قدردانی کرد.

وی گفت: حدود ۹۰ سال است مردم ایران روزنامه اطلاعات را می خوانند، این روزنامه واقعا نقش صوراسرافیل را در جامعه ما داشته، بیش از ۲۶ هزار روز منتشر شده که بالغ بر ۱۱ هزار روزش تحت مدیریت آقای دعایی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای دعایی یک نفره مثل یک نهاد زحمت می کشد و کار می کند. بعد از انقلاب هم که مدیریت این موسسه به ایشان رسید، به یکی از بزرگترین موسسات انتشاراتی ایران و خاورمیانه تبدیل شده است.

میرزاده گفت: مشی اعتدالی و میانه روی آقای دعایی باعث شد آرشیو انقلاب به روی مردم باز شود چون واقعا روزنامه اطلاعات یک گنجینه عظیم از اسناد مربوط به انقلاب است. فضیلت، پاکدامنی و شوخ طبعی از دیگر ویژگی های آقای دعایی است. جامعه ما واقعا به دعایی ها نیاز دارد چرا که چنین فرزانگانی بی مانند هستند و باید قدر آنها را دانست.

در این مراسم همچنین فاطمه راکعی شاعر و نماینده پیشین مجلس یاد مادر حجت الاسلام دعایی را گرامی داشت و گفت: حتما از مادری بزرگ است که پسری به این بزرگی وارد جامعه می شود. در دهه اول بعد از پیروزی انقلاب، اولین دیدار من با مرحوم طاهره صفارزاده در دفتر آقای دعایی انجام شد و من هرگز آن دیدار را از یاد نمی برم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تعادل و بزرگواری آقای دعایی در مجلس ششم بسیار برجسته بود و من خاطرات خوبی از دوران نمایندگی‌ام به همراه آقای دعایی دارم.

این شاعر همچنین گفت: آقای دعایی مثل برادران دیگر شاعرم، سید حسن حسینی و قیصر امین پور، فرهنگ را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کند. هیچ وقت یادم نمی رود در دوره های دور و مربوط به انتخابات، تعدادی از اهل قلم به خاطر شناختی که از آقای دعایی داشتند پیشنهاد کردند که آقای دعایی برای ریاست جمهوری ثبت نام کند ولی ایشان مخالفت کردند.

رئیس انجمن شاعران ایران همچنین در دسترس بودن مدیرمسئول روزنامه اطلاعات را یکی دیگر از ویژگی های وی خواند و گفت: من در این حدود ۳۰ سال تا حالا یک بار نشده به آقای دعایی یا دفترشان زنگ بزنم و نتوانم با ایشان صحبت کنم.

کد خبر 2572338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha