۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸

منادی تاکید کرد:

ضرورت همکاری سازمان انرژی اتمی با دانشگاه تبریز در اجرای پروژه‌ها

ضرورت همکاری سازمان انرژی اتمی با دانشگاه تبریز در اجرای پروژه‌ها

تبریز – عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت همکاری سازمان انرژی اتمی با دانشگاه تبریز در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منادی بعداز ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ ای سازمان انرژی اتمی کشور در دانشگاه تبریز با اشاره اینکه دانشگاه تبریز ظرفیت های زیادی در زمینه فعالیت های هسته ای دارد، افزود: باید سازمان انرژی اتمی کشور با این دانشگاه همکاری مفیدی داشته باشد تا بتواند از این ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان و تبریز علم پرور و علم دوست هستند، ادامه داد: وجود سه علامه از این خطه نشان می دهد که چقدر آذربایجان و شهر اولین ها تبریز ظرفیت ها و استعدادهای علمی دارند که باید از وجود اساتید و دانشجویان در رشته های مختلف این شهر و به خصوص دانشگاه مادر و قدیمی تبریز استفاده کنیم.

منادی با اشاره به اینکه دشمن امروز به شدت نگران قدرت علمی در ایران است، گفت: دشمن در مذاکرات هسته ای می داند که ما علاقه ای به داشتن بمب هسته ای نداریم، هدف انها در مذاکرات کاهش سرعت رشد علمی این کشور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ابراز داشت: دشمن به شدت نگران است که جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش داخلی به قله های رفیع علمی برسد چراکه آنها به خوبی می دانند ایرانی ها علم دوست و عالم پرور هستند.

منادی سپس با تاکید بر اینکه باید جایگاه علمی تبریز و آذربایجان را احیا کنیم، گفت: وجود مجموعه ربع رشیدی گویای بسیار روشنی از گذشته و سابقه علمی درخشان این خطه از کشورمان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس ایجاد ۱۲ سایت هسته ای را در نقاط مختلف کشور تصویب کرده بودیم که ایجاد شدند ولی متاسفانه در تبریز با این جایگاه علمی سایت هسته ای ایجاد نشد که انتظار داریم از مدیران سازمان انرژی اتمی که باتوجه به پتانسیل موجود در دانشگاه تبریز اقدامات لازم برای ورود این دانشگاه به مسائل و طرح های هسته ای انجام شود و زمینه کار فراهم شود.

وی همچنین موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در ژنو و لوزان را مدیون تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: وقتی شش کشور بزرگ دنیا در میز مذاکره با اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان صحبت می کنند نشان می دهد که ما به جایگاه ویژه ای دست پیدا کرده ایم که اینها را مدیون تیم مذاکره کننده و توصیه های رهبر معظم انقلاب هستیم.

لازم به ذکر است که سی و یکمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ‌ای کشور ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت ‌ماه ۹۴ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۷ در سالن مقابل دانشکده انسانی دانشگاه تبریز برگزار می ‌شود.

کد خبر 2573359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha