بهمن فرمانآرا، كارگردان فيلم "يك بوس كوچولو"، ضمن بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار سينمايي "مهر" در مورد به پايان رسيدن سهگانهاش با ساخت اين فيلم گفت: "من هرگز به فيلمهاي "بوي كافور، عطر ياس"، "خانهاي روي آب" و "يك بوس كوچولو" به عنوان يك سهگانه نگاه نكردهام. با توجه به شرايط موجود داستانهايي در ذهنم شكل ميگيرد و من آن را انتخاب ميكنم و پيش ميروم و فيلمهايم به مرحله توليد و ساخت ميرسند. اين منتقدان هستند كه از آثارم تعابير مختلفي دارند. بيشتر نگاهم معطوف به زندگي است و فكر ميكنم مرگآگاهي حواس انسان را در زندگي روزمره و تصميمگيريهايش خيلي جمع ميكند."
نمايي از "يك بوس كوچولو"
سازنده "شازده احتجاب" در مورد تلختر شدن نگاهش در اين فيلم گفت: "اصولاً يك نسلي دارد ميميرد و از بين ميرود بدون آنكه جايگزين داشته باشد. اگر از ابتداي سال جاري نگاه كنيم با نامهاي بزرگي كه از ميان ما رفتند رو به رو ميشويم (جلال آشتياني، شاهرخ مسكوب، كريم امامي، منوچر آتشي، مرتضي مميز) و اين نگاه شايد از اين موضوع سرچشمه ميگيرد."
اين كارگردان در مورد حضور نسل سوم و جوان در "يك بوس كوچولو" گفت: "من معتقدم اين نسل باهوش و بااستعداد هستند و اميد مملكت به اين جوانها است. چون نسل ما دارد كمكم به پايان راه خود ميرسد. بايد بستر مناسبي براي نسل جوان فراهم كنيم كه به گذشته پرافتخار بيشتر نزديك شوند. بيشتر جوانهاي دبيرستاني اين دوره گويي از دبيرستانهاي بورلي هيلز بيرون آمدهاند و نبودن هويت است كه اين مسئله را به وجود آورده است."
بهمن فرمانآرا
وي در مورد فرم روايتي فيلم و شكست مداوم زمان و مكان در طول فيلم گفت: "نميتوانم به يك خط داستاني ساده و معمولي در روايت فيلم بسنده كنم. وقتي ساخت يك فيلم را شروع ميكنم، از نسخه اوليه تا نسخه آخر كه تبديل به فيلم اصلي ميشود، معمولا هفت بار اين مراحل طي ميشود و در اين مدت به چارچوب روايي فيلم براي هر چه بهتر منتقل كردن فضاي داستان به مخاطب استفاده ميكنم."
نظر شما