۱۳ دی ۱۳۸۴، ۱۰:۲۵

رشته هاي علوم انساني بايد از امكانات همساني با ديگر رشته ها برخوردار شوند

رشته هاي علوم انساني بايد از امكانات همساني با ديگر رشته ها برخوردار شوند

تمامي رشته هاي دانشگاهي و علمي از اهميت و ارزش والايي برخوردار هستند و جنگ علم با علم پسنديده نيست. بايد به تمامي رشته ها به يك چشم نگريست و در تخصيص امكانات به مساوات رفتار كرد.

"عباسعلي عميد زنجاني" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي "مهر" افزود: در عرف دانشگاه هاي كشور، اينگونه مطرح شده كه برخي رشته ها نسبت به رشته هاي ديگر برتري دارند و از اهميت بيشتري برخوردارند در حالي كه تمامي رشته هاي دانشگاهي از يك ارزش و منزلتي برخوردارند.

وي با تأكيد بر اينكه تمامي رشته هاي علمي از ارزش والايي برخوردار هستند تصريح كرد: جنگ علم با علم روش پسنديده اي نيست. بايد براي تمامي رشته هاي علمي ارزش قائل شد.

رئيس دانشگاه تهران با اشاره به اين كه در گذشته، دانشكده حقوق و علوم سياسي در بين ديگر دانشكده ها چندان مورد توجه قرار نمي گرفت، اظهار كرد: سعي ما بر اين است كه دانشكده هاي علوم انساني به طور عام و دانشكده هاي حقوق و علوم سياسي به طور خاص به جايگاه و منزلت واقعي خود دست يابند.

وي در خصوص ارتباط كم دانشكده هاي علوم انساني با خارج از دانشگاه تصريح كرد: امكانات مادي و معنوي دانشگاه ها، بايد به صورتي عادلانه بين رشته ها، دانشكده ها و دانشگاه ها توزيع شود، به طوري كه رشته هاي علوم انساني نيز بتوانند همانند رشته هاي فني با محيط و سازمان هاي خارج از دانشگاه ارتباط داشته باشند.

"عميد زنجاني" اظهار داشت: حتي در اعزام به خارج، فرصت هاي مطالعاتي و شركت در كنفرانس هاي بين المللي سعي بر اين است كه عدالت برقرار شده و از تمامي رشته ها و دانشكده استفاده شود.

کد خبر 273439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha