۱۸ دی ۱۳۸۴، ۸:۲۴

در گفتگو با "مهر" عنوان شد:

پرستاران تمايل دارند در بخش دولتي خدمت كنند/ حقوق پرستاران بخش خصوصي تضييع مي شود

پرستاران تمايل دارند در بخش دولتي خدمت كنند/ حقوق پرستاران بخش خصوصي تضييع مي شود

معاون پشتيباني سازمان نظام پرستاري گفت: به علت وجود مشكلات مربوط به قوانين كار حرفه پرستاري در بخش خصوصي ، پرستاران تمايل بيشتري دارند در بخش دولتي فعاليت كنند چون در بخش خصوصي مورد ظلم قرار مي گيرند.

دكتر محمد شريفي مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: با وجود اينكه حقوق و مزايا در بخش خصوصي براي پرستاران بسيار كمتر از بخش دولتي است اما توقعات از آنها بسيار بيشتر است. چون افراد مراجعه كننده به بيمارستانهاي خصوصي براي هر درماني بايد چندين برابر بيشتر هزينه پرداخت كنند ، بنابراين ميزان توقع آنها از پرسنل نيز بيشتر خواهد بود در صورتي كه بخش عمده هزينه دريافتي به سود سهامدار بيمارستان است.

وي اظهار داشت: هم اكنون پرستاران شاغل در بيمارستانهاي خصوصي بدترين شرايط كاري را دارند چون با وجود اينكه حرفه پرستاري در بخش دولتي جزو مشاغل سخت و زيان آور محسوب شده اما اين امتياز در بخش خصوصي براي پرستاران مورد پذيرش قرار نگرفته چرا كه قانون استخدام پرستار در بخش دولتي و خصوصي متفاوت است.

معاون پشتيباني نظام پرستاري افزود: سال گذشته مشكلات پرستاران بخش خصوصي در زمينه مشاغل سخت و زيان آور، قراردادهاي موقت و پايين بودن حقوق آنها همزمان با تعيين تعرفه ها در قالب طرحي به مجلس ارائه شد اما متاسفانه اين طرح هنوز وارد صحن علني مجلس نشده است.

وي با اشاره به قوانين مربوط به اشتغال پرستاران در بخش خصوصي گفت: به علت وجود قراردادهاي موقت در بخش خصوصي پرستاران شاغل در اين بخش از امنيت شغلي برخوردار نيستند. چون اين قراردادها به صورت 3 ماه تا يك سال است ، در صورتي كه ماهيت حرفه پرستاري ، دائمي است. بنابراين تناسبي ميان اين حرفه و قرادادهاي موقت وجود ندارد.

شريفي مقدم تصريح كرد: در بخش خصوصي هدف درآمدزايي است بنابراين به مسائل مهمي نظير آموزش توجهي نمي شود. همچنين تبعيض و بي عدالتي در مورد مزايا و حقوق پرستاران در بخش خصوصي در مقايسه با ديگر پرسنل اين بخش نظير پزشكان بسيار زياد است ، به گونه اي كه ممكن است يك پزشك در بخش خصوصي 100 برابر يك پرستار حقوق بگيرد.

کد خبر 275359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha