۱۸ دی ۱۳۸۴، ۱۲:۴۹

/ به استقبال چهاردهمين كنگره شعر دفاع مقدس /

كنگره شعر دفاع مقدس بايد پيام شهدا را به جامعه امروز برساند

كنگره شعر دفاع مقدس بايد پيام شهدا را به جامعه امروز برساند

مرتضي اميري اسفندقه - شاعر ، گفت : مهمترين رسالت كنگره شعر دفاع مقدس ، رساندن پيام شهدا به جامعه امروز است .

اين شاعرمعاصر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ  ادب مهر ، با بيان اين مطلب افزود : مهمترين رسالت كنگره ادبيات دفاع مقدس  را اگر به طور سطحي و شطحي بخواهيم بررسي كنيم ، شطحي ؛ رساندن پيام شهدا به متن جامعه و سطحي ، حفظ مضامين شعر انقلاب است .

مرتضي اميري اسفندقه خاطرنشان كرد : هر كنگره اي كه در راس آن كساني قرار بگيرند كه معتقد به مباني و معاني انقلاب هستند ، بي ترديد آن كنگره ها نه تنها تاثيرداخلي بلكه تاثيرخارجي هم خواهد داشت و در درون مرزها فرياد و صداي خود را به جهت اعتقاد اصيلي كه وجود دارد به جهانيان خواهد رساند.

اميري اسفندقه تصريح كرد : در اين كنگره هم از آنجا كه  شاعران شناخته شده  به عنوان دست اندركار در اين كنگره دخيل هستند   و به جهت آن پيشينه درخشاني كه اين عده در ادبيات انقلاب دارند ، حتما كنگره چهاردهم نيز بر نسل هاي جديد شعر تاثير گذار خواهند بود.

اين شاعر در خصوص قرار گرفتن نوقلمان و پيشكسوتان دركنار يكديگر در اين كنگره  ، به مهر گفت : اين اولين بار است كه اين حركت انجام مي شود و اين دو نسل در كنار هم قرار مي گيرند ، به گفته صائب تبريزي كه مي گويد : " جوان مانند تير است و پيرمانند كمان و همواره تيراز آغوش كمان به هدف مي نشيند . "  قرار گرفتن اينها در كنار يكديگر ، تير وكماني  درست  شده براي  برخورد با هدف است و اين كار ، كار ساده اي هم نبوده و نيست  اما خوشبختانه در چهاردهمين كنگره اين  اتفاق افتاده است.

مرتضي اميري اسفندقه در پايان ، گفت : هر موضوع و قضيه مهم و نويي به قول و تعبير نظامي گنجوي " بدنام كني " به دنبال خود دارد و از آنجا كه ادبيات دفاع مقدس هم مهم و هم نوين بوده است بدنام كن به دنبال خود داشته است و بايد روي اين قضيه كار شود كه اين بدنام كن ها كه همان"  آسيب شناسي شعر دفاع مقدس " است نتواند راهي به جايي ببرد .

کد خبر 275362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha