۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۵

دو خبر از تئاتر

«آواز پر جبرئیل» به صحنه رفت/ بازگشت «رام کردن زن سرکش»

«آواز پر جبرئیل» به صحنه رفت/ بازگشت «رام کردن زن سرکش»

آغاز اجرای نمایش «آواز پر جبرئیل» با سخنرانی رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و اجرای مجدد نمایش «رام کردن زن سرکش» در تالار ایوان شمس دو خبر از تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در مراسم افتتاحیه و نخستین اجرای نمایش «آواز پر جبرئیل» گفت: پرداختن به بعد شخصیتی حضرت محمد(ص) كار مشكلی است و نمایش «آواز پر جبرئیل» نیز با نگاهی به معراج پیامبر اكرم(ص) تولید شده است.

وی با بیان این كه خداوند را شاكریم كه توانستیم قدمی در راه بهبود خلاهای موجود در زمینه آموزه‌های قرآنی برداریم، اظهار كرد: این نمایش با نگاهی نو به معراج پیامبر اكرم(ص) تولید و اجرا شده است. پرداختن به بعد معنوی شخصیتی حضرت محمد(ص) كار مشكلی است اما با همكاری هنرمندان برجسته كشورمان، موفق به ارائه اثری در خور توجه شده‌ایم و امیدواریم این اثر مقدمه‌ای برای ورود به آثار فاخرتر و بزرگ‌تر با مضامین دینی و قرآنی باشد.

نخستین اجرای این نمایش با حضور سردار سرتیپ محسن كاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) و خانواده كاركنان سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و هنرمندان و علاقمندان به تئاتر كشور همراه بود.

قصه‌ نمایش «آواز پر جبرئیل» برداشتی فلسفی از معراج پیامبر اسلام، محمد مصطفی(ص)، است كه به شیوه‌ای پست مدرن اجرا می‌شود.

در نمایش «آواز پر جبرئیل» كه تهیه كنندگی آن بر عهده‌ نگین میرحسنی‌واحد است، بازیگرانی چون لیلا بلوكات، اردلان شجاع‌كاوه، الیزا اورامی، محمد عمرانی، علی طالب‌لو، محمد تنهایی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش كاری از گروه تئاتر شرنگ است كه با حمایت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «آواز پر جبرییل» به نویسندگی و كارگردانی محسن معینی تا ۱۳ خرداد‌ماه هر روز، حتی روزهای شنبه ساعت ۲۰:۴۵ میزبان علاقمندان و تماشاگران تئاتر خواهد بود.

تالار اندیشه در ساختمان مركزی حوزه هنری به نشانی خیابان نجات‌الهی، خیابان سمیه، جنب خیابان حافظ واقع است.

نمایش «رام کردن زن سرکش» به صحنه بازمی‌گردد

نمایش «رام کردن زن سرکش» از ۳۱ خرداد در سالن ایوان شمس روی صحنه می رود.

نمایش «رام کردن زن سرکش» نوشته ویلیام شکسپیر که با کارگردانی و بازی مریم کاظمی فروردین و اردیبهشت امسال را در تماشاخانه ایرانشهر گذراند پس از استراحت یک ماهه اجرای خود را در تالار ایوان شمس از سر می گیرد.

داستان کمدی موزیکال خانوادگی «رام کردن زن سرکش» در ایتالیا می گذرد، زمانی که مرد، آقا و سرور زن محسوب می شد. زن مایملک مرد بود و از زنان انتظار می رفت مطیع و سربراه و آرام باشند و حق اظهار نظر، سرکشی محسوب می شد...

مریم کاظمی در این اجرا با استفاده و تلفیق عناصر نمایش سنتی ایرانی و ایتالیایی و با تاکید بر نقش عشق و تفاهم و همکاری درتحکیم ساختار خانواده ،اثری جذاب و امروزی را پیش دیده مخاطبان آورده است.

در این نمایش حسین محب اهری، کاظم هژیرآزاد، سید جواد زیتونی، جواد اعرابی، مریم کاظمی، حسین مزینانی، سعید دشتی، عماد سالکی، پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، حمید فتوحی، حسام کلانتری و... ایفای نقش می کنند.

کد خبر 2758203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha