پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۴

حجت الاسلام عابدینی:

برتری های جسمانی هیچ اصالتی در نگاه دینی ندارد

برتری های جسمانی هیچ اصالتی در نگاه دینی ندارد

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند تنها بر اساس فطرت و بعد روحی انسان های را می سنجد و برتری های جسمانی هیچ اصالتی در نگاه دینی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر سه شنبه در سومین مجمع هم اندیشی سازمانها و تشکل های مردم نهاد معلولان سراسر کشور که ظهر سه شنبه در سالن باغستان قزوین برگزار شد، بیان کرد: از نگاه قرآن انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است که از بعد جسمانی انسان با نام جهان طبیعت و بعد روحانی انسان نیز با نام جهان فطرت یاد می شود.

وی ادامه داد: در این بین نسبت میان فطرت و طبیعت مانند نسبت خودرو به راننده آن است که در صورت نبودن آن، خودرو هیچ ارزشی ندارد در این بین فطرت انسان است که به وی جایگاه و اهمیت می بخشد نه طبیعت وی.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: به همین ترتیب نیز دو نوع نگرش در رابطه با انسان در معارف قرآن وجود که شامل نگرشی می شود که با نکوهش انسان را ظلوم و جهول می داند و دیگری نگرشی ستایش آمیز نسبت به انسان که به سبب خلقت آن خداوند خود را ستایش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند تنها بر اساس فطرت و بعد روحی انسان های را می سنجد و برتری های جسمانی هیچ اصالتی در نگاه دینی ندارد.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه معلولیت واقعی متعلق به کسانی است که از دریافت نور حقیقت عاجز هستند، بیان کرد: کسانی که دچار معلولیت های ظاهر و جسمانی هستند در اصل انسان بودن، باتقوا بودن که اصلی ترین معیار داوری خداوند در مورد انسان های است با همه انسان ها برابر و چه بسا که از انسان های در ظاهر سالم به لحاظ جسمانی هم بالاتر و برتر باشند.

وی ادامه داد: خداوند به موازات دو بعد روحانی و جسمانی دو نوع اعضا یعنی دو نوع چشم، دل و گوش به انسان های اعطا کرده است که از این میان یک دسته اعضای حیوانی انسان است که وظیفه جسمانی دارند اما غرض اصلی خداوند از تعبیه این اعضا در وجود انسان دریافت نور حقیقت بوده است که در این میان عزیزان به ظاهر معلول ما می توانند بسیار بهتر از افراد به ظاهر سالم به درک حقیقت الهی و عالم نائل آیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: این که ما انسان ها تا چه حد بتوانیم در بعد فطری و روحانی خود دارای شکوفایی باشیم یا نه باشیم بستگی به این موضوع دارد که بتوانیم از اراده که خداوند در ما برای استفاده از فرصت ها به ودیعه نهاده است کمال استفاده را ببریم.

کد خبر 2761389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha