۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲

نیک کردار:

تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری کرمانشاه

تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری کرمانشاه

کرمانشاه- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین منابع و اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار کرمانشاه به همراه معاون عمرانی استانداری و مسئولان قطار شهری پیش از ظهر پنج شنبه از فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه و همچنین کارگاه ساخت تیر و عرشه سازی بازدید کردند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه به سرعت در حال پیشرفت است و ما به دنبال این هستیم که ماهیانه حداقل ۵۰۰ متر از عرشه را اجرایی کنیم.

مجتبی نیک کردار افزود: کارهای مناقصه تونل پروژه از سه راه ۲۲ بهمن نیز در حال انجام است.

وی از اجرای تونل پروژه در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: بحث ریل گذاری و روسازی مسیر نیز بعد از اجرای عرشه آغاز خواهد شد.

نیک کردار در ادامه از تهیه و خرید واگن های مورد نیاز برای این پروژه خبر داد و گفت: هم اکنون در حال مذاکره برای این موضوع هستیم.

معاون استاندار کرمانشاه از تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین منابع این پروژه در شورای شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: اگر این اوراق به تصویب برسد کمک خوبی به پروژه بوده و سرعت کار را بالا می برد.

نیک کردار ادامه داد: دولت نیز قول های حمایت در این مورد را داده و ما امیدوار هستیم بتوانیم فاز اول آن از طاق بستان تا میدان آزادی را ظرف دو نیم سال آینده به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای تمیل پروژه گفت: فعلا اعتبارات امسال آن ۴۲ میلیارد تومان تعیین شده اما چنانچه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ذکر شده به تصویب برسد دولت نیز بلافاصله نصف آن یعنی ۶۰ میلیارد تومان را تصویب می کند، یعنی امسال در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، گفت: در سفر رئیس جمهور نیز تلاش خواهیم کرد بتوانیم اعتبارات جداگانه ای را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: برای تونل پروژه نیز قرار است که پیمانکار بخشی از کار را  نقدی دریافت  نکرده و به جای آن از از شهرداری زمین بگیرد.

نیک کردار مجموع اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این پروژه را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد با تامین منابع مذکور بتوانیم ظرف دو و نیم سال آینده بتوانیم پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 2762686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha