۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲

استاندار قم خواستار شد:

تبدیل ایوان آینه حرم حضرت معصومه(س) به نماد فرهنگی مذهبی شهر قم

تبدیل ایوان آینه حرم حضرت معصومه(س) به نماد فرهنگی مذهبی شهر قم

قم - استاندار قم با بیان اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به قم شهره جهانی داده است، خواستار تبدیل ایوان آینه به نماد فرهنگی مذهبی شهر مقدس قم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با حضور استاندار و سایر مدیران قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

استاندار قم در این جلسه طی سخنانی با اشاره به نقش قم در ترویج دین مبین اسلام و آموزه‌های اصیل دینی اظهار کرد: قم باید به الگوی فرهنگی مذهبی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش در ادامه با اشاره به وجود پر خیر و برکت کریمه اهل بیت(س) در قم، به بیان جایگاه حرم مطهر حضرت معصومه(س) پرداخت و افزود: به برکت این مکان مقدس، شهر مقدس قم شهره جهانی پیدا کرده است.

وی همچنین قدمت و ویژگی‌های تاریخی و مذهبی و سبک معماری ایرانی اسلامی حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و افزود: ایوان آینه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، باید به نماد مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم تبدیل شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تهیه پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های استان از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

تشکیل اتاق فکر مسئولان و تشکل‌های مردمی برای شناخت و حل مشکلات

استاندار قم در نشست با جمعی از نخبگان و مسئولین سمن‌های استان که در استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی بر نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان صدای گویای مردم تأکید کرد.

حجت الاسلام صالحی منش نیاز سنجی مخاطبین در پیشبرد اهداف هر تشکلی را امری اساسی دانست و با تأکید بر تشکیل اتاق‌های فکر با حضور مسئولان و اعضای سمن‌ها، گفت: استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های به روز و نیز شناخت خواسته‌ها‌ و مشکلات جامعه امری حیاتی و مهم برای خدمت رسانی است.

استاندار قم

نماینده عالی دولت با اذعان بر اهمیت موفقیت‌های تشکل‌های مردمی استان قم در سطح کشور اضافه کرد: دولت امکانات و ابزارهای مناسبی برای حمایت از نیروهای خلاق و فعال جوان فراهم نموده است که با برنامه ریزی درست می‌توان زمینه استفاده از این امکانات را برای سمن‌های فعال فراهم کرد.

استاندار قم موقیت ویژه استان قم در شاهراه مواصلاتی کشور را زمینه کار و فعالیتی مضاعف دانست و ادامه داد: باید با واگذاری مسئولیت‌های کاربردی به جوانان و اعتماد به توانایی این نیروهای فعال و خود جوش سطح خدمات رسانی و بهره وری استان را در مورد مسافران و زائرین بالا ببریم.

وی با اشاره به نقش کلیدی جوانان در مسئولیت‌های حساس کشور در زمینه‌های تحقیقاتی و فن آوری‌های روز دنیا تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز کشور عزیزمان همین جوانان فعال و پرشور هستند که با ابتکار، خلاقیت و استقامت سبب نیل جامعه به اهدافی والا می‌شوند و این‌ها همه از موهبت‌های الهی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی منش، فراوانی جمعیت حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و فرهیخته در استان را دیگر ویژگی مهم استان قم قمداد کرد و گفت: شرایط مذهبی، فرهنگی و علمی قم در کار صنایع تولیدی و کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه استان فراهم نموده است که با همکاری و همدلی متقابل دولت و تشکل‌های مردمی می‌توان به نتایج ثمربخشی رسید.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مسئائل فرهنگی همچون حجاب و امر به معروف ونهی از منکر در سطج جامعه افزود: مسئولان استان از هرگونه نظر و پیشنهادی در زمینه ارتقای فرهنگی و مذهبی استقبال می‌‌کنند و آماده همکاری با تشکل‌ها در زمینه‌های تخصصی مربوطه وجود دارد و در حد توان امکانات موجود را برای توسعه استان بکار می‌گیرند.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان به معرفی نهاد مربوطه خود و فعالیت‌های صورت گرفته پرداختند.

کد خبر 2762747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha