۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸

نجفی:

برخورد نامناسب با جوانان مورد تایید دولت نیست

برخورد نامناسب با جوانان مورد تایید دولت نیست

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جوانان نیازمند شناخت روحیه جوانی است گفت: برخورد نامناسبی که توسط برخی از دستگاه های اجرایی با جوانان صورت می گیرد هرگز مورد تایید دولت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در همایش تجلیل از برگزیدگان جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) که ظهر سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: هفته جوان بهانه ای برای بررسی عملکرد یک ساله تمامی دستگاه ها در حوزه امور جوانان است.

وی افزود: اعتماد به جوانان باید به شکل عملیاتی پیاده شود و نباید تنها به شعار دادن در این حوزه اکتفا کرد و تمامی دستگاه ها در خدمت جوانان باشند.

نجفی ادامه داد: تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی می تواند اهداف ستاد ساماندهی جوانان را محقق ساخته و زمینه ساز مقابله با آسیب های اجتماعی در میان جوانان باشد.

استاندار با اشاره به گردش مالی جهانی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری در بخش مواد مخدر گفت: در دنیا ۱۰ میلیون قاچاقچی حرفه ای فعال است که به صورت بسیار جدی در زمینه ترغیب جوانان به مصرف مواد مخدر سرمایه گذاری کرده و فعالیت های گسترده ای انجام می دهد که این امر وظیفه ما در قبال جوانان را بیشتر و سنگین تر می کند.

وی افزود: با تقویت روحیه فرهنگی و ورزشی در میان جوانان می توانیم از آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر و پیامدهای آن جلوگیری کنیم.

استاندار نخستین گام برای برنامه ریزی برای جوانان را شناخت روحیه آنان و اطلاع از خواسته های این نسل دانست و اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از همکاران من به دلیل عدم شناخت از روحیه جوانان اقدام به فعالیت هایی می کنند که به نفع جوانان نبوده و یا برخوردهای نامناسبی با جوانان دارند که این امر هرگز مورد تایید دولت نیست.

نجفی استفاده از سرمایه جوانی، توانایی و استعدادهای نسل جوان را برای رسیدن به اهداف متعالی ضروری برشمرد و افزود: در برنامه های حوزه جوانان باید از موازی کاری و انجام کارهای تکراری پرهیز کرد زیرا جوانان در رشد استان و کشور تاثیرگذار هستند.

وی اعلام کرد: استانداری از اجرای برنامه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی در حوزه جوانان حمایت می کند.

در این همایش همچنین مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه نیروی جوانی سرمایه ای است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان موتور محرک جامعه یاد کرده است اظهار کرد: جوانان فرصت و ذخایر هر کشور هستند که باید با همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی از این فرصت برای پرورش مبتکران خلاق، مدیران مدبر و پهلوانان غرورآفرین بهره برد.

مسعود رهنما افزود: در جامعه کنونی جوان هراسی و جوان غافلی جایی نداشته و باید بستر اعتماد به جوانان بیش از پیش مهیا شود.

در این همایش از ۱۰ جوان برتر استانی به نمایندگی از ۵۰ جوان برتر در گیلان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2767060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha