۲۴ دی ۱۳۸۴، ۱۴:۳۴

معاون طرح و توسعه وزارت علوم در گفتگوي اختصاصي با "مهر" :

آموزش عالي از دغدغه هاي اصلي رئيس جمهوري است // هيئت دولت نگاهي ويژه به توسعه آموزش عالي دارد

آموزش عالي از دغدغه هاي اصلي رئيس جمهوري است // هيئت دولت نگاهي ويژه به توسعه آموزش عالي دارد

دكتر "حميد رضا رازقي" گفت: رئيس جمهوري كشورمان يك فرد دانشگاهي است و دغدغه آموزش كشور را دارد. همين امر سبب شده هيئت دولت به آموزش عالي كشور توجه اي ويژه داشته باشد.

دكتر "حميد رضا رازقي" در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار دانشگاهي "مهر" با بيان اين مطلب افزود: در تمامي سفرهاي هيئت دولت به استان هاي مختلف كشور يك تيم كارشناسي از دستگاه هاي مختلف مانند وزارت علوم و اداره كل طرح هاي عمراني به بررسي وضعيت عمراني دانشگاه ها مي پردازند.

وي تصريح كرد: توسعه عمراني آموزش عالي، تعمير و تجهيز دانشگاه ها به امكانات مورد نياز و ... از مواردي است كه در اين سفرهاي استاني مورد ارزيابي و مطالعه قرار مي گيرد.

معاون طرح و توسعه وزارت علوم اضافه كرد : نيازها و خواسته هاي دانشگاه ها بسيار بالاست اما منابع ما محدود است و نمي توانيم به تمامي نيازها پاسخ گوييم. به همين دليل بخشي از اين خواسته ها در هيئت دولت پذيرفته مي شود و بودجه اي براي آن درنظر گرفته مي شود.

"رازقي" تصريح كرد : با توجه به اينكه دكتر "محمود احمدي نژاد" رئيس جمهوري كشورمان خود يك فرد دانشگاهي است و از نزديك با مسائل و مشكلات دانشجويان و دانشگاهيان آشنا است در رفع مشكلات دانشجويان و توسعه آموزش عالي اهتمامي ويژه دارد.

وي افزود: رئيس جمهوري كشورمان براي آموزش عالي كشور دغدغه دارد و اين دغدغه باعث شده است آموزش عالي مورد توجه و باور اعضاي هيئت دولت قرار گيرد.

معاون وزير علوم در زمينه توسعه دانشگاه هاي كشور در مناطق محروم گفت: توسعه آموزش عالي در اقصي نقاط كشور از برنامه هاي وزارت علوم است هر چند با آنچه آرماني است فاصله داريم اما در رفع اين فاصله و توسعه آموزش عالي كوشا هستيم.

کد خبر 277728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha