۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶

دهقانی:

رویکرد دولت در حوزه اقتصادی برنامه محوری و داشتن استراتژی است

رویکرد دولت در حوزه اقتصادی برنامه محوری و داشتن استراتژی است

شیراز - سرپرست اداره پژوهش، توسعه و ساخت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: رویکرد دولت در مباحث اقتصادی برنامه محوری و داشتن استراتژی است.

به گزارش خبرنگار مهر، تورج دهقانی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت ۲۴ خرداد ماه افزود: این روزها همه اقتصاددان هستند و مباحث تکراری زیاد است اما مهمترین تغییر که می تواند نقطه تفاوت این دولت با دولت گذشته باشد رویکرد برنامه محوری و داشتن استراتژی است.

وی تصریح کرد: آمارها تا حدودی برای مردم ملموس است و بهبود نسبی وضعیت اقتصادی را نشان می دهد، شاهد کنترل تورم هستیم و فضای کسب و کار هم در کشور رونق گرفته است.

سرپرست اداره پژوهش، توسعه و ساخت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: اما امروز هم سختی و تحریم وجود دارد ولی تلاش و برنامه ریزی در راستای رفع مشکلات توانسته تا حدودی از بار مشکلات کم کند.

دهقانی با اشاره به اینکه نگاه اقتصاد مقاومتی در برنامه ریزی های دولت دارای جایگاه خاص است، گفت: الزام مهم اقتصاد مقاومتی، ارتقا توانمندی داخلی است که به غیر از سرمایه گذاری و استفاده علمی از خارجیان و بومی سازی ممکن نیست و در این راستا دولت گام های موثری برداشته است.

وی یادآور شد: دولت در بخش نفت و گاز سکان مدیریت را به افراد حرفه ای داد تا قواعد استاندارد رعایت شود.

سرپرست اداره پژوهش، توسعه و ساخت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که اگر قرار بود پایه های اقتصاد مقاومتی محکم شود زمانی باید این کار انجام می گرفت که فروش نفت ایران ۷۰۰ میلیارد دلار بود.

دهقانی افزود: البته در زمان این دولت با توجه به تحریم ها کار بسیار بزرگی در حوزه پارس جنوبی انجام شد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش تولید را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود که در دوران پس از تحریم نیز برنامه ریزی لازم است، گفت: توسعه با چهارچوب رفاه طلبی نباید باشد.

سرپرست اداره پژوهش، توسعه و ساخت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تاکید کرد: مشارکت مردمی را به مفهوم واقعی در اقتصاد پیاده نکرده ایم، وضعیت خصوصی سازی رضایت بخش نیست در حالیکه اگر خواهان توسعه هستیم باید به مباحث مختلف توجه داشته باشیم.

کد خبر 2778515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha