۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۲:۳۰

وزیر ارشاد:

نیاز شدیدبه ارتقا سطح فرهنگی جامعه/هیچ کنسرت مجوزداری لغو نمی‌شود

نیاز شدیدبه ارتقا سطح فرهنگی جامعه/هیچ کنسرت مجوزداری لغو نمی‌شود

یزدـ وزیر ارشاد گفت: امروز به ارتقا سطح فرهنگی و اخلاقی در جامعه به شدت نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی، شامگاه یکشنبه در همایش جشن حضور در یزد با اشاره به اینکه ۲۴ خرداد همان حماسه سیاسی و اقتصادی بود که رهبری نیز در سال ۹۲ انتظار آن را داشتند، اظهار داشت: به خواست خدا این مهم تحقق پیدا کرد و دولت نیز توانست این خواسته مردم و رهبری را محقق کند.

وی عنوان کرد: در این دولت هنوز از رکود تورمی رنج می بریم و به همین دلیل بی ثباتی اقتصادی و پایین بودن نرخ کسب و کار را همچنان شاهد هستیم.

جنتی با بیان اینکه بلوکه شدن اموال دولت، دست دولت را در خدمات اجتماعی بسته است، افزود: نخستین قدم دولت تدبیر و امید در این مسیر، مذاکرات با دولتهای دیگر بود و در این مسیر معتقد بود اگر سانتریفیوژ باید بچرخد، چرخ اقتصاد ملت نیز باید بچرخد.

وی تصریح کرد: دولت معتقد است اگر انرژی هسته ای حق مسلم ما است، زندگی شرافتمندانه نیز حق مسلم مردم ایران اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیکاری و فقری که باعث می شود یک جوان ازدواج نکند، افزود: در چنین شرایطی جوانان ما به فساد می افتند و دولت نیز با چنین مسائلی روبرو بود.

جنتی تصریح کرد: دولت قبل با شعار اینکه می گفتند می خواهند دولت را کوچک کنند، ۸۹ هزار نفر را استخدام کردند که بسیاری از آنها غیرقانونی استخدام شده بودند و دولت تدبیر و امید باید مقابل این استخدامها را هر چند در قالب پیمانی، می گرفت.

وی افزود: در این دولت همه وزرا دارای تبحر و معلومات هستند.

جنتی، یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید را راه اندازی نهادهای مدنی و احزاب دانست و افزود: این نهادها و احزاب در گذشته مورد غفلت قرار گرفته بودند.

وی همچنین تاکید کرد: امروز به ارتقا سطح فرهنگی و اخلاقی در جامعه به شدت نیاز داریم زیرا جامعه ما امروز به سمت انحطاط است که آن را از سیئات دولت قبل می دانم.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود اشخاصی نظیر ظریف اظهار داشت: ما شخصیتی مانند ظریف داریم که «هنری کسینجر» او را سیاستمداری قابل احترام می داند.

وی ادامه داد: افرادی که مذاکره می کنند، ولایتمداریشان ثابت شده و خطوط قرمز رهبری را در مورد مسئله هسته ای رعایت می کنند و گزارش های آنها به مدیران بلندمرتبه کشور هر هفته اعلام می شود، آنگاه عده ای مدام هر روز فریاد بر می آورند که ایران نفروشید و پلاکاردهای مذاکرات ذلیلانه را حمل می کنند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از میراث های دولت گذشته را هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: دولت باید با این شرایط سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کند و تفکیک آن نیز مشکل است.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از کنسرت ها را با توجه به شرایط شرعی و عقلی که داریم، مجوز داده‌ ایم، اظهار داشت: کنسرتی را لغو نکرده ایم اما در بعضی استانها شاهد اختلال و لغو کنسرتها توسط گروهی از افراد بوده ایم.

وی تصریح کرد: از سوی وزارت ارشاد هیچ کنسرت دارای مجوزی لغو نمی شود.

کد خبر 2779026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha