۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

عزیزی مطرح کرد؛

ایجاد منطقه آزاد ضرورت توسعه اقتصادی اردبیل است

ایجاد منطقه آزاد ضرورت توسعه اقتصادی اردبیل است

اردبیل – مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل را ضرورت انکارناپذیر در توسعه اقتصادی این استان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی بعد از ظهر چهارشنبه در میزگرد بررسی منطقه آزاد تجاری اردبیل در حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بازرگانان استان افزود: تحقق منطقه آزاد تجاری برای استان امتیازات ویژه ای در پی داشته و بی شک شاهد رشد اقتصادی در تمام حوزه ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بحث منطقه آزاد تجاری اردبیل مردادماه سال گذشته در سفر هیئت دولت به استان مطرح و در اردیبهشت ماه سال جاری با تصویب در هیئت دولت به مجلس رفته است، تاکید کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه رسیده ایم و این قابل توجه است.

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به گستره بالای منطقه آزاد تجاری این استان یادآور شد: هر منطقه ای که داخل منطقه آزاد تجاری قرار می گیرد باید دارای مزیت های ویژه و توجیه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۸۷ هزار هکتار از منطقه مفان مابین کانال مغان و سد خداآفرین در شمال استان اردبیل در قالب این طرح ادامه داد: براساس قانون بیش از ۷۰ درصد تمام اراضی در نظر گرفته شده نباید معارض داشته باشد چراکه نمی توان سرمایه گذاران را در آن جذب کرد.

عزیزی ایجاد دانشگاه کشاورزی، ایجاد پایانه های صادراتی، در نظر گرفتن خوشه های صنعتی و... را در بحث منطقه آزاد تجاری شمال استان و کمپینگ بین المللی، توسعه پیست اسکی آلوارس، ایجاد مراکز نمایشگاهی و تجاری، بیمارستان و... را در بحث منطقه آزاد تجاری سبلان از جمله موارد پیش بینی شده در این منطقه برشمرد.

وی ایجاد بازارچه های مناسب تجاری با معافیت مالیاتی و امتیازات ویژه را در سرعین ضروری برشمرد و عنوان کرد: این امر می تواند گردشگری سرعین را متحول کرده و از تک بعدی خارج کند.

کد خبر 2781652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha