۲۵ دی ۱۳۸۴، ۱۴:۲۲

ابوترابي در مراسم توديع و معارفه رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها:

روحانيون نقش كليدي در گسترش فضاي معنوي و اخلاقي دانشگاه ها ايفا مي كنند

روحانيون نقش كليدي در گسترش فضاي معنوي و اخلاقي دانشگاه ها ايفا مي كنند

نماينده ولي فقيه در دانشگاه تهران گفت: روحانيون در جهت گسترش فضاي معنوي و اخلاقي در دانشگاه ها و حمايت از تشكل هاي دانشجويي و تحكيم هر چه بيشتر حوزه و دانشگاه نقش كليدي ايفا مي كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، حجت الاسلام "ابوترابي فرد" صبح امروز در مراسم تودريع و معارفه رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها در تالار علامه اميني دانشگاه تهران افزود: در جامعه اسلامي و كشور ما هميشه پيوندي ناگسستني ميان حوزه و دانشگاه بوده است. حضور دانشگاهيان فرهيخته در حوزه هاي علمي و ديني و حضور چهره هاي علمي و فرهيخته حوزوي در مجامع دانشگاهي و نقش موثر اين دو بال نظام اسلامي در ارتقا دانشگاه بر هيچ كس پوشيده نيست.

وي در ادامه اظهار داشت: عنايت ويژه رهبري به نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها با هدف توسعه و تعميق آگاهي هاي ديني و اسلامي در دانشگاه ها است. روحانيون در جهت گسترش فضاي معنوي و اخلاقي در دانشگاه و حمايت از تشكل هاي دانشجويي و تحكيم هر چه بيشتر حوزه و دانشگاه نقش كليدي را ايفا مي كنند.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه تهران با اشاره به فعاليت هاي حجت الاسلام "قمي" خاطر نشان كرد: حجت الاسلام "قمي" با تكيه بر تفكر اسلامي محض در راستاي آرمان هاي اسلامي گام هاي بلندي را برداشته است.

وي در ادامه تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز تفكر اسلامي محض را همراه با اصولگرايي به معناي حقيقي لازم مي داند و سه شرط اساسي را براي حضور علما و روحانيون در دانشگاه ذكر مي كند. علما بايد جهت حضور در دانشگاه، محيط دانشگاه و مسائل دانشجو را بشناسند، به دانشجو علاقه و اعتماد داشته باشند. همچنين كسي كه علوم رايج در دانشگاه را جهل مي داند نبايد به دانشگاه راه يابد.

حجت الاسلام "ابوترابي فرد" اظهار داشت: حجت الاسلام "قمي" با تكيه بر بينش اسلامي در جهت اعتلا و اقتدار دانشگاه تلاش تلاش كرده است.

وي با اشاره به رياست جديد نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها ابراز اميدواري كرد: با انتصاب حجت الاسلام "محمديان" به عنوان رئيس جديد نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها جامعه اسلامي از شجره طيبه دانشگاه با حضور علما و اساتيد بيش از پيش بهره گيرد.

به گزارش "مهر"، در اين مراسم  آيات عظام احمد جنتي، عباسعلي عميد زنجاني، حجج الاسلام محمدي گلپايگاني، محمدي عراقي و ميرتاج الديني، وزراي علوم، بهداشت و فرهنگ و ارشاد اسلامي، اعضا كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، روساي نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي سراسر كشور، رئيس جهاد دانشگاهي، روساي برخي از دانشگاه ها و ... حضور داشتند. 

کد خبر 278171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha