۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

مدیر شبکه آموزش در گفتگو با مهر:

«دستان» موقتا پخش نمی‌شود/ لزوم هماهنگ شدن با رویکرد جدید شبکه

«دستان» موقتا پخش نمی‌شود/  لزوم هماهنگ شدن با رویکرد جدید شبکه

حسین ساری مدیر شبکه آموزش با اشاره به لزوم هماهنگ شدن برنامه سازان با رویکرد آموزشی و مهارتی این شبکه عنوان کرد برنامه «دستان» به صورت موقت و برای بالا بردن جنبه های آموزشی تعطیل شده است.

حسین ساری مدیر شبکه آموزش درباره تغییر رویکرد این شبکه و تعطیلی برنامه موسیقایی «دستان» به خبرنگار مهر گفت: در رویکرد جدیدی که سیما در پیش گرفته، بنا است شبکه ها براساس هویت تعریف شده ای حرکت کرده و برنامه تولید کنند تا این امر منجر به یک تنوع جدی در برنامه ها شود. بر همین اساس هویت شبکه آموزش بر مبنای آموزش و مهارت بنا شده است لذا عمده برنامه ها باید در این مسیر بازتعریف و بازمهندسی شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه هایی که آموزش ضمنی و غیر مستقیم و یا مستقیم و همچنین مهارت های عمومی و تخصصی ارائه می دهند در دستور تولید قرار گرفته اند. در این چارچوب به برخی از تهیه کننده های برنامه ها اعلام شده که این رویکرد جدید را مد نظر قرار دهند به همین جهت قرار است برخی از برنامه ها مدتی روی آنتن نروند تا عوامل برنامه تلاش کنند برنامه ها را در راستای رویکرد جدید شبکه آموزش تولید کنند. برنامه «دستان» نیز به صورت موقت تعطیل شده است تا در فرصتی که در اختیار تهیه کننده و دیگر عوامل برنامه قرار گرفته جنبه های آموزشی و مهارتی برنامه بالاتر رفته و با رویکرد شبکه آموزش همسو شود.

مدیر شبکه آموزش در پایان متذکر شد: تلاش ما این است که برنامه ها جنبه آموزشی و مهارتی صریح تری پیدا کنند چون انتظار مخاطب نیز همین است. زمانی که مخاطب شبکه آموزش را برای دیدن انتخاب می کند، علاقمند است که برنامه های آموزشی ببیند همانطور که جای برنامه های فرهنگی و هنری و یا علمی و ورزشی نیز در شبکه هایی است که با چنین رویکردهایی تعریف شده اند. این نوع برنامه ریزی در راستای ایجاد تنوع در شبکه های مختلف صورت گرفته و چند ماهی است که در حال عملی شدن است.

برنامه تلویزیونی «دستان» از دو سال قبل هر جمعه ساعت ۲۱ و تکرار آن شنبه ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش می‌شد.

 

کد خبر 2782554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حميد ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
      0 0
      با سلام. يك برنامه موسيقايي ديگر هم از صدا و سيما حذف شد. اوضاع برنامه نيستان شبكه فرهنگ چطوره؟