۱ بهمن ۱۳۸۴، ۹:۰۱

در واكنش به اعلان نهايي نتايج انتخابات عراق؛

انگليس انتخابات عراق را عامل تسريع در خروج نظاميان انگليسي از اين كشور دانست

سفير انگليس در عراق اعلام كرد: اعلام نهايي نتايج انتخابات پارلماني عراق احتمال خروج نظاميان انگليسي از اين كشور را به طور معنا داري افزايش داده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، ويليام پري در گفتگو با راديو بي بي سي گفت: لندن تاكنون بارها اعلام كرده است كه در سال جاري و در صورت موافقت دولت عراق، نيروهاي نظامي خود را از اين كشور خارج مي كند.

 

وي تاكيد كرد: اين هنوز در چشم انداز ما قرار دارد؛ يكي از مهمترين مسئوليت هاي ما در شرايط كنوني اين است كه مشخص كنيم در تعامل با دولت جديد بايد چه نوع مسئوليت هاي امنيتي را بر عهده گيريم، البته هم اكنون بايد وظايف مربوط به تامين امنيت را هرچه زودتر به عراقي ها انتقال داد.

 

سفير انگليس در عراق اظهار داشت: اگر در عراق دولتي تشكيل شود كه بتواند تمام مسئوليت ها را بر عهده گيرد و اين كشور را به سوي جلو به پيش راند، ديگر دليلي ندارد كه نيروهاي ائتلاف در اين كشور فعاليت داشته باشند.

 

جك استراو وزير امور خارجه اين كشور نيز در ديدار اخير خود از عراق ابراز اميدواري كرد كه خروج نيروهاي انگليسي به زودي از عراق آغاز شود.

اين در حالي است كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا بارها با هرگونه جدول زمان بندي براي خروج نظاميان كشورش از عراق مخالفت كرده است. 
کد خبر 280078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha