۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸

ایجاد شعبه قطب علمی حمل و نقل ريلی در یک کشور اروپایی

ایجاد شعبه قطب علمی حمل و نقل ريلی در یک کشور اروپایی

دبير قطب علمی حمل و نقل ريلی دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد: این قطب درصدد راه اندازی شعبه ای در خارج کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر داوود يونسيان از تصميم هسته مرکزی قطب علمی حمل و نقل ريلی برای راه اندازی شعبه ای از اين قطب در خارج کشور خبر داد و گفت: با توجه به ارتباطات بسيار خوبی که با مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی دنيا برقرار کرده‌ايم، قصد داريم با اضافه کردن چند عضو هيات علمی جديد از خارج کشور به مجموعه قطب، شعبه‌ای از قطب خود را در خارج کشور و ترجيحا در يکی از کشورهای اروپايی پيشرفته در حوزه حمل و نقل ريلی ايجاد کنيم .

وی با يادآوری اينکه دستيابی به يافته های علمی جديد و فناوری‌های نوين در زمينه های خاص، از جمله اهداف راه اندازی قطب علمی حمل و نقل ريلی است، از طراحی و ساخت چند سامانه اندازه گيری توسط اعضای اين قطب خبر داد .

دبير قطب علمی حمل و نقل ريلی دانشگاه علم و صنعت افزود: در حوزه فعاليت های فناورانه، اعضای قطب علمی حمل و نقل ريلی موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گيری ليزری پروفيل چرخ، دستگاه اندازه گيری ليزری پروفيل ريل و سيستم توزين در حين حرکت شده اند که رسيدن به اين موفقيت ها در شرايط تحريم اقتصادی کشور، يکی از اقدامات ارزنده و قابل توجه در حوزه حمل و نقل به شمار می آيد .

وی، توجه و پرورش نيروهای نخبه جوان را از رويکردهای اين مرکز علمی خواند و گفت: سعی کرديم با راه اندازی يک شاخه دانشجويی در قطب علمی، زمينه فعاليت و حضور جوانان فعال و نخبه را در کنار اعضای اصلی قطب فراهم سازيم که خوشبختانه اين جوانان در قالب يک تشکل علمی، مشتاقانه وارد عمل شده و حتی با کمک استادانشان، يک کتاب در حوزه حمل و نقل ريلی تاليف کرده اند .

وی فعاليت و حضور پررنگ در عرصه های بين المللی را از ديگر رويکردهای جدی قطب علمی حمل و نقل ريلی برشمرد و به برگزاری يک کنفرانس مشترک با دانشگاه استانبول در کشور ترکيه در اسفندماه ۹۳ در راستای گسترش تعاملات بين المللی اشاره کرد.

کد خبر 2851121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha