۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

در آذربایجان غربی؛

۱۶۰ هزار یتیم در ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند

۱۶۰ هزار یتیم در ماه مبارک رمضان اطعام می‌شوند

ارومیه – قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۶۰ هزار یتیم در استان اطعام می شوند.

 عزیز سهندی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان اوج کار و فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی استان است اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ احسان ونیکوکاری در جامعه و تقویت روحیه تعاون، همکاری و مسئولیت های اجتماعی اجرا می شود که در این راستا ۴۵ طرح مشارکتی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در این راستا ماه مبارک رمضان امسال ۱۶۰ هزار نفر از مددجویان با غذای گرم یا جیره خشک اطعام می شوند افزود: در مشارکت ۱۰ روزه از اول ماه رمضان به ۴۹ هزار ۲۵۵ نفر از مددجویان با صرف  چهار میلیارد ریال توسط خیرین و مردم اقدام شد و انتظار می‌رود تا آخر ماه رمضان ۱۶۰ هزار نفر اطعام شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی یاد آور شد: در حال حاضر هفت هزار یتیم در استان شناسایی شده است که به سن قانونی نرسیده‌اند و از نعمت پدر یا مادر یا هر دو محروم هستند و پنج هزار نفر مشمول طرح محسنین با جود پدر ومادر دارای مشکل  بوده که نیازمند حمایت های خیرین و مردم هستند.

سهندی با اشاره به حمایت های خیرین از ایتام در قالب مسکن، تامین مالی و... ادامه داد:۳۵۰ نفر از ایتام شناسایی شده در قالب طرح رضوان بوده و دارای مشکل هستند که توسط خیرین برای آنان مسکن تهیه می‌شود.

وی به اجرای طرح مفتاح الجنه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح مسولین شهری و استانی با ذو هزار ۲۰۰ خانواده در طول این ماه دیدار و دلجویی می‌کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با گلایه از غفلت احیای فرهنگ زکات در جامعه  و ضرورت نشر و تبلیغ این فریضه الهی گفت: در این راستا مسابقه فرهنگی طرح مطهر با همکاری صدا وسیما مرکز استان آذربایجان غربی با عنوان ۳۰ آیه و ۳۰ حدیث در جهت نشر فرهنگ احسان و انفاق و زکات اجرا می شود.

کد خبر 2851735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha