۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴

گزارش مهر؛

فوتبال ساحلی البرزاحیامی‌شود/بازگشت پابرهنه‌هابه روزهای خوش گذشته

فوتبال ساحلی البرزاحیامی‌شود/بازگشت پابرهنه‌هابه روزهای خوش گذشته

کرج- فوتبال ساحلی البرز که روزگاری حرفی برای گفتن داشت در حال حاضر و پس از دوره ای افول دوباره گویا به تلاش و تکاپو افتاده و قرار است پابرهنه های این ورزش به روزهای خوش گذشته بازگردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیش از یک دهه از فعالیت فوتبال ساحلی در ایران می گذرد و با تلاش هایی که صورت گرفته کشورمان در زمره کشورهای رو به پیشرفت و خوب دنیا قرار گرفته است.

فوتبال ساحلی این روزها هم لیگ برتر دارد و هم تیم ملی و این یعنی جا افتادن این ورزش در کشوری که چندین استان ساحلی آن را در برگرفته و پیرامونش دریاها و دریاچه ها به وفور یافت می شود.

اما با همه توسعه ای که فوتبال ساحلی در استان های مختلف داشته، البرز از این قافله جا مانده و منطقه ای که خود روزی منشاء و مبدا ایجاد این ورزش بوده است جایی در این ورزش رو به رشد و جذاب ندارد.

بگذارید موضوع را از کمی عقب تر و در روزهایی که فوتبال ساحلی نهالی نوپا بود شروع کنیم. اوایل دهه ۸۰ بود که جمعی از ملی پوشان قدیمی فوتبال ایران به سراغ این ورزش رفتند و با محوریت کرج و باشگاهی به نام ایران توسعه و در آن مقطع زمانی بنای این ورزش را در کشورمان به شکل قانونمند و رسمی گذاشتند.

در آن روزها کرج پایگاه اول فوتبال ساحلی ایران بود و خیلی از ملی پوشان و تشکیل دهندگان آن روزهای تیم ملی از این باشگاه بودند.

فوتبال ساحلی مسیر خود را یافت و خیلی زود دیگر شهرها نیز علاقمند شدند به این میدان وارد شوند و این مشارکت راه اندازی لیگ کشور را به همراه داشت.

زمین فوتبال ساحلی کرج دوباره احداث می شود

توسعه فوتبال ساحلی در کرج به چنان شتابی رسید که زمین این ورزش نیز در کرج و در مجموعه انقلاب ایجاد شد و تا چندین سال کرج قهرمان بلامنازع لیگ برتر کشور و مسابقات قهرمانی کشور بود.

اما این بالانشینی و رونق خیلی دوام نیاورد و پس از قهرمانی سایپا در لیگ ساحلی کم کم نشانه های افول فوتبال ساحلی البرز خود را نشان داد.

باشگاه ایران توسعه علاقه ای به تیم داری نشان نداد و سایپا هم پس از یک سال حمایت از تیم البرز قید تیمداری را زد بخش خصوصی هم ناتوان از حضور در این ورزش بود و به یکباره فوتبال ساحلی البرز به رکود کامل رسید و تعطیل شد.

پس از مدتی برای احداث ورزشگاه شش هزار نفری کرج زمین ساحلی ساخته شده نیز توسط پیمانکار تخریب شد تا هر چه در طی یک دهه رشته شده بود پنبه شود.

از آن روزها تاکنون تلاش هایی برای احیای این ورزش از سوی برخی از علاقمندان و پیشکسوتان صورت گرفت.

این تلاش ها منجر به اختصاص زمینی برای احداث دوباره زمین ساحلی کرج شد اما روند کند احداث آن سبب شده در طی دو سال اخیر هم تحرک و پویایی به این ورزش تزریق نشود.

اما هیئت فوتبال استان البرز در ابتدای امسال فعال کردن دوباره فوتبال ساحلی را یکی از محورهای کاری خود عنوان کرد و حال ابتدای این هفته با انتخاب دوباره فرشاد فلاحت زاده از چهره های مجرب این ورزش به عنوان مسئول کمیته فوتبال ساحلی درصدد است به این هدف خود جامه عمل بپوشاند.

فوتبال ساحلی استان البرز می تواند به روزهای خوب گذشته باز گردد

نایب رییس هیئت فوتبال استان البرز در گفتگو با مهر اظهار کرد: فوتبال ساحلی استان البرز پیشینه ای درخشان در این ورزش دارد و به نوعی خاستگاه این ورزش در ایران است اما متاسفانه چند سالی است دچار رکود شده و نقشی در این ورزش کشور ندارد.

بهروز یمینی افزود: پس از بررسی های مختلف احیاء این ورزش را در دستور کار قرار دادیم و با ابلاغ دوباره ای که برای آقایان فلاحت زاده و خسروی به عنوان رییس و دبیر این کمیته زدیم در تلاشیم این ورزش را دوباره راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این دو فرد از چهره ای با تجربه و شاخص فوتبال ساحلی محسوب می شوند گفت: از آنها خواسته ایم برای زنده کردن این ورزش و جذب علاقمندان فعالیت خود را شروع کنند و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

یمینی با بیان اینکه مدیر کل ورزش استان نیز دستور احداث زمین ساحلی را به معاونت فنی عمرانی خود داده است گفت: خوشبختانه کار احداث این زمین در مجموعه انقلاب آغاز شده امیدواریم این زمین در کوتاه ترین زمان ممکن آماده استفاده شود.

نایب رییس هیئت فوتبال استان البرز افزود: فوتبال ساحلی استان البرز می تواند به روزهای خوب گذشته خود برگردد و ما از تمام ظرفیت های خود برای رسیدن به این هدف استفاده خواهیم کرد.

دویدن دوباره روی ماسه های نرم

دبیر کمیته فوتبال ساحلی البرز هم با ابراز خرسندی از توجه مسئولان استان به فوتبال ساحلی گفت: اینکه آنها دوباره برای رونق این ورزش علاقه مند شده اند جای بسی خوشحالی است.

علی خسروی افزود: مدت هاست در انتظار راه اندازی دوباره این ورزش هستیم ما از حیث توان نرم افزاری و مربی و ورزشکار کمبودی نداریم و می توان در کمترین زمان ممکن و با ایجاد زمین ساحلی این ورزش را سرپا کرد.

وی بیان کرد: با مساعدت مدیر کل ورزش استان کار احداث زمین استاندارد ساحلی با یک پیمانکار جدید آغاز شده و تلاش داریم آن را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

خسروی در پایان گفت: جای خالی البرز در فوتبال ساحلی کشور به شدت احساس می شود امیدوارم هر چه زودتر این غیبت به پایان برسد.

در پایان باید گفت؛ به نظر می رسد عزمی جدی برای احیاء فوتبال ساحلی در البرز به وجود آمده است. پا برهنه های فوتبال ساحلی البرز بار دیگر می توانند بر روی ماسه های نرم بدوند و امیدوار باشند روزهای خوب گذشته به آن ها رخ نشان دهد.

خبرنگار: مجتبی علی مردانی

کد خبر 2859490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha