۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲

براساس آیین نامه پیش خرید تجهیزات پزشکی؛

دستگاه اسکنر قلبی در دو بیمارستان نصب شد

دستگاه اسکنر قلبی در دو بیمارستان نصب شد

مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری از پیش خرید دستگاه اسکنر قلبی که یک محصول دانش بنیان است خبرداد.

اسماعیل قادری فر، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هفته گذشته آیین نامه پیش خرید تجهیزات پزشکی دانش بنیان به تصویب رسید که بر این اساس معاونت علمی و فناوری این تجهیزات را پیش خرید می کند تا در آینده توسعه بازار محصولات دانش بنیان پزشکی را شاهد باشیم.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان تولید کننده تجیهزات پزشکی باید مجوزها و تاییدیه های خود را از اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت اخذ کنند و بر ذیل نظام ملی سلامت به تولید این تجهیزات بپردازند.

قادری فر به اولین بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری در چارچوب این آیین نامه اشاره کرد و گفت: دستگاه اسکنر قلب ( اسپکت قلبی)، جزء اولین پیش خریدهای معاونت علمی بر اساس آیین نامه پیش خرید محصولات تجهیزات پزشکی دانش بنیان است.

به گفته وی، اکنون این دستگاه در دو بیمارستان تجریش و میلاد نصب شده و در حال استفاده است تا از این طریق مشکلات آن برطرف شود و به زودی به مرحله توسعه بازار برسد.

به گزارش مهر، تصویربرداری پزشکی هسته ای از قلب جهت تشخیص گرفتگی عروق قلبی، ارزیابی پارامترهای عملکردی قلب به طور کمی، تصویربرداری پرفیوژن از عضله میوکارد قلب ازجمله کاربردهای دستگاه اسکنر قلب به شمار می روند.

کد خبر 2861966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha