۴ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۷

با تایید کناره‌گیری از فدراسیون جودو؛

رستگار: وزارت ورزش وقت جلسه به من نداد/ باشرایط مطلوب فاصله داریم

رستگار: وزارت ورزش وقت جلسه به من نداد/ باشرایط مطلوب فاصله داریم

رئیس فدراسیون جودو با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت ورزش با درخواست وی برای برگزاری نشست مخالفت کردند گفت: در طول مدت حضور در فدراسیون جودو برای موفقیت این رشته تلاش‌های زیادی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی رستگار با تائید کناره‌گیری خود از رياست این فدراسیون ضمن بیان مطلب فوق افزود: جودو ایران شرایط خاصی را تجربه می کند. تیم ملی خالی از جودوکار نخبه است و تلاش‌ها برای ساختن تیمی در استاندارهای بالا با وجود برنامه ریزی و تلاش همه اهالی این رشته راه به جایی نبرده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی با توجه به امتيازات كسب شده تاكنون، كسب دوسهمیه را مي توان قطعي تلقي كرد و سهميه سوم نيز تا مي ٢٠١٦ قابل حصول است.

رئیس فدراسیون جودو در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ریزی برای ساختن آینده جودو ایران اشاره کرد و گفت: توجه ويژه براي شناسايي استعدادها و نخبه پروري با راه اندازي ليگ نونهالان و برگزاری لیگ‌ها و جشنواره ها با کمیت و کیفیت بالا در رده های سنی پایه نونهالان و نوجوانان و داشتن دو تیم ملی خوب در هر یک از رده‌های نوجوانان و جوانان، بدون شک آینده ای روشن را برای جودو ایران ترسیم می‌کند. همچنین تامین  تاتامی و لباس جودو برای راه اندازی ٣٢ کانون جودو آموزشگاهی در دستور كار قرار گرفت كه ثمرات آن در آينده ديده خواهد شد.

وی افزود: با مروري به حواشي جودو از سال ١٣٨٦ تاكنون، کاهش حواشي جودو مشهود است كه با إيجاد وفاق و همدلي بین اهالی جودو و حضور و مشورت روساي قبلي فدراسيون و قهرمانان بازنشسته و پیشکسوتان اين رشته ورزشي حاصل شده است. هر چند كه بايد اقرار كنم اين وضعيت از مطلوب ما فاصله دارد.  

رستگار افزود: در طول مدت خدمت خود در این مسئولیت که همزمان با دوره تحریم و مشکلات اقتصادی کشور بود، با مشکلات زیاد مالی مواجه بودیم و به خصوص از ابتدای امسال چندين بار بصورت حضوري و مكتوب از مسوولان وزارت ورزش درخواست كردم به اتفاق چند تن اعضاي هيات رئيسه فدراسيون براي تشريح و ارائه راه حل مشكلات جودو جلسه ایی در وزارت ورزش تشكيل شود كه اصرار بنده ثمری نداد و جلسه ايي برگزار نشد.

وی در پایان گفت: با وجود محدودیت ها و مشکلات برای رسیدن جودو به موفقیت خیلی تلاش کردم و از این پس قصد دارم تمرکز بیشتری روی فعالیت های دانشگاهی خود داشته باشم. به عنوان یک خادم کوچک جامعه بزرگ جودو که همه بخش های فنی، اجرایی و مدیریتی جودو را تجربه کرده ام، در صورت نیازازاین پس نیز از همکاری و کمک خالصانه مضایقه نخواهم کرد.

محمد علی رستگار اول بهمن ماه 1390 به عنوان سرپرست و چهارم مهرماه 1391 به عنوان رئیس فدراسیون جودو انتخاب شد و در این مدت تلاش زیادی برای پیشرفت جودو انجام داد اما نتوانست به حاشیه های پرتعداد این فدراسیون سروسامان دهد و در نهایت روز سوم تیرماه از این مسئولیت کناره گیری کرد.

کد خبر 2867128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha