۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲

گزارش جلسه تنظیم بازار؛

شهرترانزیتی میدان تره بار ندارد/ نانواهای پلدختری آموزش ببینند

شهرترانزیتی میدان تره بار ندارد/ نانواهای پلدختری آموزش ببینند

پلدختر - فرماندار پلدختر با تاکید بر ضرورت آموزش نانواها در این شهرستان گفت: باید برنامه ریزی شود تا سهمیه آرد نانوایی هایی که نان نامرغوب پخت می کنند کسر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اله ترابی نژاد فرماندار شهرستان پلدختر ظهر پنجشنبه در جلسه تنظیم بازار این شهرستان با بیان اینکه وجود میدان میوه و تره بار از نیازها و ضروریات این شهرستان است، گفت: پیش از این یک مکان مشخص برای میدان میوه و تره بار در شهرستان مشخص شده بوده که شهرداری پلدختر باید با همکاری سایر دستگاه ها این مکان را برای استقرار فروشندگان مهیا کند.

وی با بیان اینکه موضوع نظارت بر بازار تعطیل بردار نیست، تصریح کرد: هر یک از دستگاه های دولتی در رابطه با این موضوع وظایفی دارند که باید انجام دهند.

مسئولان در اجرای قانون دوست و اقوام را در نظر نگیرند

فرماندار پلدختر افزود: چنانچه بازاریان و اصناف با انصاف باشند و در چارچوب قانون، منطق و دین خدمات رسانی کنند این نظارت ها لازم نخواهد بود.

ترابی نژاد ادامه داد: برخی اوقات افراد می خواهند راه صد ساله را یک شبه طی کرده و از آشفته بازار استفاده کنند که دستگاه ها باید با این گونه افراد برخورد جدی و قانونی کنند.

وی با اشاره به اینکه هدایتگری، نظارت و پیگیری از مواردی است که دستگاه های عضو در کارگروه تنظیم بازار باید انجام دهند، اظهار داشت: مدیران دستگاه های ذی ربط باید توجه کنند تا اجناس مرغوب و با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

فرماندار پلدختر یادآور شد: مسئولان در اجرای قانون دوست، خویش و اقوام را مد نظر و مورد لحاظ قرار ندهند و درچارچوب قانون انجام وظیفه کنند.

کیفیت نان در پلدختر بهبود یافته است

ترابی نژاد به مسئله کیفیت نان در شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: در بهبود کیفیت نان رسانه ها و مردم نقش مهمی داشته اند و در این زمینه کیفیت نان نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی افزود: در رابطه با دو موضوع توزیع آرد و کیفیت آن باید مسئولان دقت لازم را داشته و با کسانی که مرتکب تخلف در این رابطه می شوند برخورد جدی کنند.

فرماندار پلدختر به بحث آموزش نانواها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در جلسات گذشته مصوبه ای مبنی بر آموزش نانواها داشتیم  که باید مسئولان پیگیری کرده و مرکز فنی و حرفه ای نیز استاد کار را تامین کنند تا آموزش لازم به  نانواها داده شود.

ترابی نژاد افزود: ساعت کار پخت نانوایی ها با توجه به فصول سال و گرمسیر بودن منطقه باید تغییر کند و در این رابطه جلسه ای تشکیل و تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

سهمیه آرد نانوایی هایی که نان نامرغوب پخت می کنند کسر شود

وی تصریح کرد: باید برنامه ریزی شود تا نانوایی هایی که نان با کیفیت پخت می کنند مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند و سهمیه نانوایی هایی که نان نامرغوب پخت می کنند کسر و به سهمیه این گونه نانوایی ها اضافه شود.

فرماندار پلدختر گفت: اداره بهداشت باید نظارت بیشتری بر روی نانوایی ها داشته باشد.

ترابی نژاد ادامه داد: آردهای بدون کیفیت را که وارد شهرستان پلدختر شده را عودت دادیم و سعی بر این است که آرد با کیفیت برای شهرستان تهیه کرده و در این زمینه فرمانداری کوتاه نخواهد آمد.

وی دلیل کیفیت پایین نان در شهرستان را عدم ارائه آموزش های لازم به نانواها دانست و اظهار داشت: کیفیت پایین نان تنها به آرد بر نمی گردد بلکه آموزش نانواها، نحوه پخت و درست کردن خمیر و عوامل دیگر که  روی کیفیت نان تاثیر گذار است مربوط می شود.

فرماندار پلدختر به مسئله تعطیلی خودسرانه یک نانوایی در روستای نصیر تپه واشیان اشاره کرد و افزود: این نانوایی ۴۸ ساعت فرصت شروع به کار و فعالیت را دارد در غیر این صورت سهمیه آرد این واحد نانوایی قطع و بنا به درخواست اهالی، سهمیه آن را به آرد خانه پزی اختصاص و بین مردم  توزیع خواهد شد.

ضرورت احداث کارخانه آرد در شهرستان پلدختر

ترابی نژاد با اشاره به صحبت های مطرح شده در رابطه با تامین آرد شهرستان پلدختر از استان ایلام اظهار داشت: این موضوع را در جلسه استانی مطرح کردیم ولی با توجه به این که لرستان خود دارای سه کارخانه آرد است این موضوع منتفی شد چراکه این امر ورشکستگی کارخانه های استان را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: احداث سوله گندم یکی از مطالبات مردم شهرستان بوده و امسال با توجه به ضرورت آن باید احداث شود.

فرماندار پلدختر بر ضرورت احداث کارخانه آرد در شهرستان پلدختر تاکید کرد و افزود: احداث یک کارخانه آرد در پلدختر با توجه به برداشت بالای گندم در شهرستان یک نیاز اساسی است.

ترابی نژاد افزود: صندوق کار و امید تسهیلات خرید ماشین یخچال دار برای حمل گوشت در شهر معمولان را پرداخت می کند که افراد متقاضی می توانند با مراجعه به دستگاه ذی ربط در این رابطه به بانک معرفی شوند.

وی به صنوف آلاینده شهراشاره کرد و گفت: خروج صنوف آلاینده به خارج از شهر یکی از ضروریات شهرستان پلدختر است.

فرماندار پلدختر ادامه داد: ابتدا باید مکان صنوف آلاینده احداث شود سپس به این گونه مشاغل اعلام شود که برای اجاره و یا خرید مراجعه کنند و شهرداری باید به طور جد پیگیر این قضیه باشد.

۶۸۰ واحد صنفی پلدختر در ماه مبارک رمضان مورد بازرسی قرار گرفتند

نجم الدین هدایتی سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پلدختر نیز در این جلسه گفت: در راستای تنظیم بازار طرح  ماه مبارک رمضان در شهرستان اجرا شده که در این طرح به صورت ویژه از فروشندگان مواد لبنی، پروتئینی، مرکبات، حبوبات، غلات و شیرینی جات و سایراقلام که در این ماه مصرف زیادی داشتند بازرسی به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح تعداد ۶۸۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۰ واحد به عنوان متخلف شناخته شدند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پلدختر با بیان اینکه واحدهای متخلف به ۴۳ میلیون و ۹۵۹ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند، تصریح کرد: پرونده واحدهای صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی داده شده است.

هدایتی گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان از واحدهای فروش زولبیا و بامیه ۱۱۶ مورد بازرسی داشتیم که تعداد ۱۶ واحد شیرینی فروشی متخلف شناسایی شدند.

کمبود کالا در پلدختر نداشته ایم

وی یادآور شد: این واحدها به ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پلدختر افزود: در ماه مبارک رمضان از نانوایی های شهرستان تعداد ۱۳۰ مورد بازرسی انجام داده که تعداد ۱۱ پرونده برای آنها تشکیل شد.

هدایتی یادآور شد: این واحدهای متخلف به ۱۷ میلیون و ۷۳۴ هزار ریال  جریمه نقدی محکوم شدند.

وی ابرازامیداری کرد که با فرهنگ سازی، تعداد این جرایم کاهش پیدا کرده و همچنین در مورد نوسانات کالا تا کنون هیچگونه کمبودی در شهرستان نداشته ایم.

کد خبر 2871084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha