۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۷

اعتراض مردم «فرگوسن» به ششمین روز کشید/تداوم آماده‎باش پلیس

اعتراض مردم «فرگوسن» به ششمین روز کشید/تداوم آماده‎باش پلیس

مردم شهر «فرگوسن» آماده می شوند تا در اعتراض به رفتار خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا برای ششمین روز متوالی خیابان های شهر را صحنه حضور خود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اعتراضات گسترده مردم شهر «فرگوسن» ایالت میسوری به نژاد پرستی حاکم بر قوه مجریه ایالات متحده آمریکا وارد ششمین روز متوالی شد. این درحالیست که طی دو روز گذشته پلیس ضد شورش بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرده است.

دوشنبه گذشته مصادف بود با سالگرد قتل «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه پوستی که به دست یک پلیس سفید پوست آمریکایی کشته شد. البته اعتراضات طی سال گذشته به طور مداوم ادامه داشته است چرا که دستگاه قضایی آمریکا نیز به حمایت از نیروهای پلیس چشمان خود را بر روی جنایت شخص ضارب بست و وی را بی گناه اعلام کرد. تجمعات ضد نژادپرستی که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره مایکل برگزار شده است از چند روز پیش از اجرای مراسم سالگرد وی آغاز شد.

در حال حاضر، با وجود ادعای نیروهای امنیتی مبنی بر کنترل اوضاع، گروهی از معترضین مخالف دولت نیز به جمع مردم فرگوسن پیوسته اند.

اعتراضات در روز دوشنبه به خشونت کشیده شد و پلیس «تایرون هریس» یک نوجوان ۱۸ ساله سیاه پوست را به ضرب گلوله زخمی کرد که این موضوع بر شدت خشم مردم فرگوسن افزود.

با تداوم اعتراض مردم، بعد از ظهر دیروز سه شنبه پلیس فرگوسن برای توجیه اقدام غیر انسانی خود نوار ویدئویی را منتشر کرد و مدعی شد که تایرون مسلح بوده است.

در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز در آمریکا طبق وقت محلی نیمه شب است از تعداد معترضین در سطح شهر کاسته شده اما پلیس همچنان حالت آماده باش را حفظ کرده است.

کد خبر 2881824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha